۲۳ رکورد سرعت شکسته شده با خودرو ریمک نورا + جدول

0

نورا یکی از سریع‌ترین خودروهای حال حاضر جهان است که در تلاش اخیر شرکت سازنده، موفق به ثبت رکورد تازه‌ای برای رسیدن از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شده است.


ریمک نورا که یک ابرخودروی برقی محسوب می‌شود اخیرا در یک پیست در آلمان حضور یافته و رکوردهای سرعت متعددی را شکسته است. این خودرو در تست خود در مجموعه تست خودروی پاپنبورگ، ATP، که شامل یک بخش صاف ۴ کیلومتری هم می‌‎شود، تعداد ۲۳ رکورد تازه را به نام خود ثبت کرد. متخصصان مجموعه‌های «دوسافت» و «ریس‌لاجیک» برای ثبت و تایید رکوردهای این خودرو در مکان تست حضور داشتند و نهایتا تایید کردند که نورا از آنچه که تبلیغ شده بود، سریع‌تر است.

ریمک، نورای موردبررسی را به تایرهای جاده‌روی میشلین کاپ ۲ R مجهز کرده بود و با این تایرها توانست تنها درعرض ۱.۷۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که نسبت‌به زمان اعلام شده توسط سازنده یعنی ۱.۸۵ کمتر است. خودروساز کرواسیایی تاکید می‌کند که سطح این پیست برای ثبت رکورد آماده‌سازی نشده بود.

ریمک پیشتر توانسته بود رکوردی تازه را برای ابرخودروها در حوزه رسیدن به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و سپس توقف کامل ثبت کند. نورا برای انجام فرایند یادشده تنها به ۲۹.۹۴ ثانیه زمان نیاز داشت. در مقام مقایسه، می‌توان به کونیگزگ رِگِرا اشاره کرد که برای انجام همین تست ۳۱.۴۹ ثانیه زمان نیاز داشت؛ تست رگرا در سال ۲۰۱۹ و در باند پرواز «رادا» در سوئد انجام شده بود.

ریمک نورا حضوریافته در تست سرعت در آلمان از رنگی تازه برای این خودرو بهره‌مند شده بود که بخش‌های سبزرنگ آن، به بی‌ام‌و e-M3 بنیان‌گذار شرکت ریمک اشاره دارد؛ این بی‌ام‌و سری ۳ E30 1984 خاص حدودا ۱۲ سال پیش توسط خود مت ریمک به خودرویی کاملا برقی تبدیل شده بود. حال و با گذشت ۱۱ سال از ساختن آن بی‌ام‌و برقی، ریمک خوشنود است که اعلام کند ابرخودروی مشهورش برای رسیدن به ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و توقف مجدد به زمان بسیار کمی نیاز دارد.

 خودروسازی ریمک
 مدیرعامل خودروسازی ریمک
 ریمک نورا
 سریعترین خودرو
 سریعترین خودرو الکتریکی
 سریعترین خودروی برقی جهان
 سریعترین خودروی دنیا
 رکورد گینس

نتایج تست ریمک نورا را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

تست ریس‌لاجیک (ثانیه) دوسافت (ثانیه)
۰ – ۶۰ مایل بر ساعت ۱.۷۴ ۱.۷۴
۰ – ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱.۸۲ ۱.۸۱
۰ – ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۴۲ ۴.۴۲
۰ – ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ۹.۲۳ ۹.۲۲
۰ – ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲۱.۳۲ ۲۱.۳۱
۱۰۰ – ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت ۲.۵۹ ۲.۵۹
۲۰۰ – ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۸۱ ۴.۷۹
۲۰۰ – ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت ۲.۰۰ ۲.۰۰
۰ – ۱۰۰ – ۰ کیلومتر بر ساعت ۴.۰۳ ۳.۹۹
۰ – ۲۰۰ – ۰ کیلومتر بر ساعت ۸.۸۵ ۸.۸۶
۰ – ۳۰۰ – ۰ کیلومتر بر ساعت ۱۵.۶۸ ۱۵.۷۰
۰ – ۴۰۰ – ۰ کیلومتر بر ساعت ۲۹.۹۴ ۲۹.۹۳
یک‌چهارم مایل ۸.۲۶ ۸.۲۵
یک‌هشتم مایل ۵.۴۶ ۵.۴۴
مایل ثابت ۲۰.۶۲ ۲۰.۵۹
۰ – ۱۰۰ مایل بر ساعت ۳.۲۳ ۳.۲۱
۰ – ۱۲۰ مایل بر ساعت ۴.۱۹ ۴.۱۹
۰ – ۱۳۰ مایل بر ساعت ۴.۷۴ ۴.۷۵
۰ – ۲۵۰ مایل بر ساعت ۲۱.۸۹ ۲۱.۸۶
۶۰ – ۱۳۰ مایل بر ساعت ۲.۹۹ ۲.۹۹
۰ – ۲۰۰ مایل بر ساعت ۱۰.۸۶ ۱۰.۸۶

نورا درکنار ثبت ۲۲ رکورد یادشده که در فهرست بالا عنوان شده‌اند، رکوردی برای کوتاه‌ترین فاصله لازم برای توقف خودرو از سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت نیز ثبت کرده است. بنابر نتایج تست‌ها، این ابرخودروی اروپایی برای توقف از سرعت یادشده تنها به ۲۹.۱۲ متر فضا نیاز دارد؛ البته این عدد توسط ریس‌لاجیک اعلام شده و دوسافت معتقد است که فضای لازم برای توقف نورا ۲۸.۹۶ متر است.

منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.