مقایسه تیگو ۷ پرو و پرو مکس مدیران خودرو

0

تیگو ۷ پرو مکس به تازگی در چین رونمایی شده و احتمال بالا برای واردات به ایران دارد. باتوجه به فروش بسیار خوب تیگو ۷ و تیگو ۸ پرو مکس در ماه‌های اخیر، عرضه‌ی تیگو ۷ پرو مکس برای مردم کشورمان، دور از انتظار نیست.
چری در کنار جیلی و بی‌وای‌دی و هاوال، یکی از برترین خودروسازان چین ازنظر کیفیت فنی و ایمنی است. محصولات جدید چری علاوه‌بر امکانات رفاهی متنوع و نزدیک به استاندارد جهانی، ظاهر جذاب و عامه‌پسند دارند که فراتر از انتظار عامه‌ی مردم است. بازار ایران در سال‌های گذشته، میزبان انواع محصولات چری شامل کراس‌اورهای  X22 ،X33، تیگو ۵ و X55 و تیگو ۷ در کنار سدان آریزو ۵ و آریزو ۶ بود  با ‌این ‌اوصاف، می‌توان چری را مهم‌ترین برند خودروسازی چین در بازار کشورمان دانست.

تیگو ۷ نسل دوم از سال ۲۰۲۰ تاکنون در چین تولید می‌شود و همچنین خط مونتاژ فعال برای کشورهای برزیل، اندونزی و ایران دارد. با توجه به تفاوت‌های بسیار زیاد این خودرو با مدل قبلی تیگو ۷ که در ایران وجود داشت؛ شرکت موتاژکننده تصمیم گرفت نمونه‌ی جدیدتر را به نام تیگو ۷ پرو عرضه کند؛ درحالی‌که نسخه‌ی دیگری از این خودرو هم در چین وجود دارد.

تیگو ۷ پرو مکس هم از نمای بدنه و هم کابین، تفاوت‌های جالبی با تیگو ۷ پرو موجود در ایران ارائه می‌دهد. اگر این خودروها کنار هم دیده شوند؛ قطعا نسخه‌ی پرو مکس جذابیت بیشتری برای بیننده دارد و حتی بدون امکانات بیشتر با قیمت بالاتر، قابل فروش خواهد بود. چنین شرایطی، واردات و مونتاژ تیگو ۷ پرو مکس در آینده نزدیک را، محتمل جلوه می‌دهد.

طراحی بیرونی و نمای بدنه تیگو ۷ پرو مکس

باتوجه به اینکه تمام سپر و جلوپنجره‌ در نسخه‌ی پرو مکس، متفاوت از مدل اصلی است؛ می‌توان مدل جدیدتر را یک فیس‌لیفت پرکار توصیف کرد که با ترفندهایی ساده، جذابیت بیشتری فراهم می‌کند.

طراحان خودرو نه‌تنها کاسه چراغ جدید برای تیگو ۷ پرو مکس ارائه داده‌اند؛ بلکه با استفاده از ادوات کروم براق در حاشیه‌ی جلو پنجره و زیر چراغ، حس اسپرت خودرو را افزایش داده‌اند. حجم‌دهی داخل سپر نیز به گونه‌ای است که تیگو ۷ پرو مکس، عضلانی‌تر و قوی‌تر دیده می‌شود. برای این خودرو در نزدیکی مه‌شکن‌ها از سه LED در پایین بدنه برای تامین روشنایی روز استفاده شده است.

در نمای جانبی و پشت تیگو ۷ پرو مکس، عملا تفاوتی با نسخه‌ی اصلی تیگو ۷ دیده نمی‌شود؛ اما با کمی دقت می‌توان متوجه شد برای مدل جدیدتر، پیوستگی کامل چراغ‌های عقب وجود دارد. این خودرو کماکان طول بدنه‌ی ۴,۵۰۰  میلی‌متر، عرض ۱,۸۴۲  میلی‌متر، ارتفاع ۱,۷۴۶  میلی‌متر و فاصله محوری ۲,۶۷۰ میلی‌متر خواهد داشت.

طراحی کابین و نمای داخلی تیگو ۷ پرو مکس

نصب دو نمایشگر ایستاده و متصل به هم، داشبورد تیگو ۷ پرو مکس را متفاوت از نسخه اصلی نشان می‌دهد. طراحی بخش میانی داشبورد، کنسول و فضای بین صندلی‌ها نیز تفاوت‌هایی دارند.

مانیتورهای ۱۲/۳ اینچ، برای پنل پشت فرمان و سیستم سرگرمی –ناوبری استفاده می‌شوند. خروجی هوای تهویه مطبوع به تقلید از بی‌ام‌و، حالت سراسری دارد. کمی پایین‌تر، روبروی دسته دنده نیز، ردیفی از کلیدهای فلزی دیده می‌شود و همچنین پنل مستقل برای کنترل امکانات رفاهی نصب شده است تا کمترین استفاده از کلیدهای فیزیکی در کابین تیگو ۷ پرو مکس انجام شود.

طراحی دسته‌دنده نیز الهام از نمونه‌های دیده شده در خودروهای بی‌ام‌و را نشان می‌دهد. این بخش دارای شارژر بی‌سیم برای گوشی همراه است و پلاستیک شفاف دارد که معمولا با نمایش گردوخاک، به مرور زمان آزارهنده می‌شود.

پیشرانه و تجیهزات فنی تیگو ۷ پرو مکس

برخلاف انتظار، هنوز مدل‌های تیگو ۷ با سیستم دو دیفرانسیل وارد ایران نشده‌اند؛ اما احتمالا نسخه پرومکس چهارچرخ محرک، توسط مدیران خودرو عرضه خواهد شد.

دو نوع پیشرانه‌ی ۱/۵ و ۱/۶ لیتر توربوشارژ برای این خودروها وجود دارد. این شرایط، احتمال عرضه‌ی تیگو ۷ پرو مکس با موتور قوی‌تر از نمونه‌ی فعلی را افزایش می‌دهد. البته شرکت چینی ادعا می‌کند نسخه‌ی دو دیفرانسیل و پلاگین هیبرید تیگو ۷ را به‌زودی رونمایی خواهد کرد.

مدل ۱/۵ لیتر تیگو ۷ پرو مکس، مشابه نسخه‌ی معمولی، ۱۵۷ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این مدل با گیربکس CVT جدید و شبیه‌ساز ۹ سرعته تولید می‌شود. وزن خودرو ۱۴۰۰ کیلوگرم است و در زمان ۱۱ تا ۱۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. میانگین مصرف سوخت این مدل، حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر است.

نسخه‌ی ۱/۶ لیتر توربوشارژ، ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه از نظر مصرف سوخت، تفاوتی با مدل ۱/۵ لیتری ندارد اما در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. برای تیگو ۷ پرو مکس ۱/۶ لیتری، گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دبل کلاچ ارائه می‌شود.

امکانات ایمنی و تجهیزات رفاهی تیگو ۷ پرو مکس

احتمالا برای مدل جدیدتر، امکانات بیشتر توسط شرکت واردکننده تامین خواهد شد؛ اما در بازار جهانی، آپشن‌های انواع تیگو ۷، تنوع زیادی دارد.

مهم‌ترین امکانات ایمنی فونیکس تیگو ۷ عبارت‌اند از:

  • سقف پانورامیک
  • نمایشگر ۱۲/۳ اینچ لمسی
  • پنل دیجیتال پشت فرمان ۱۲/۳ اینچ
  • دوربین ۳۶۰ درجه (دید پرنده)
  • چهار کیسه هوا
  • قفل مرکزی
  • ایموبیلایزر
  • قفل از راه دور
  • استارت / استاپ دکمه‌ای
  • سیستم ورود بدون کلید
  • رادار پارکینگ
  • ترمز ضد قفل (ABS)
  • توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
  • کنترل کشش
  • مدیریت الکترونیکی تعادل(ESP)
  • ترمز دستی برقی
  • حفظ خودرو در شیب (Hill Start Assist)

قیمت تیگو ۷ پرو مکس در بازار جهانی و هزینه خرید احتمالی در ایران

تیگو ۷ پرو مکس دنده اتوماتیک با موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ، قیمتی حدود ۲۰ هزار دلار دارد. هزینه خرید این مدل با سیستم دو دیفرانسیل در صورت ورود به ایران، تقریبا ۲ میلیارد تومان خواهد بود.

منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.