آمار تولید محصولات ایران خودرو در 1402

2

آمار تولید ماهانه ایران خودرو تا پایان فروردین سال جاری، چنین نشان می‌دهد که این شرکت، بیش از 28 هزار دستگاه از انواع خودروهای گروه پژو، سمند، دنا، رانا، هایما و تارا را به تولید رسانده است. جزییات کامل آمار تولید ایران خودرو در سال مالی 1402 را در جدول زیر مشاهده کنید:

مدل پژو سمند دنا رانا هایما سایر تارا مجموع
فروردین 17,988 1,480 5,389 0 1,014 361 2,547 28,779

*اطلاعات فوق براساس آمار سال مالی کدال بوده و با آمار واقعی تولید، متفاوت است.

آمار تولید ایران خودرو تا 18 اردیبهشت

اردیبهشت 1402: گروه صنعتی ایران خودرو موفق شد از ابتدای سال 1402 تا تا روز 18 اردیبهشت ماه، با تولید بیش از 59 هزار دستگاه خودرو، رشد 86 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته رقم بزند. افزایش تولید در گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای امسال، نویدبخش تحقق هدف تولید 900 هزار دستگاهی است که این گروه صنعتی با همراهی قطعه سازان و مجموعه کارکنان در دستور کار قرار داده است.

 آمار تولید پژو
 آمار تولید خودرو
 آمار تولید خودرو در ایران
 آمار تولید محصولات ایران خودرو
 قیمت محصولات ایران خودرو
 اخبار ایران خودرو
 اخبار بازار خودرو
 اخبار خودرو

آمار تولید ایران خودرو تا پایان 18 اردیبهشت

آغاز واگذاری و تحویل خودروهای فروش رفته در سامانه یک پارچه تخصیص خودرو از نتایج افزایش تیراژ تولید است که افزایش عرضه سبب ایجاد روند کاهشی در بازار خودرو شده و این موضوع با استقبال بالای مشتریان واقعی روبه رو شده است. براساس این گزارش، در حال حاضر برنامه تولید و فروش گروه صنعتی ایران خودرو به گونه ای طرح ریزی شده که نسبت به ایفای تمامی تعهدات در موعد مقرر اقدام شود.

افزایش 58 درصدی تولیدات ایران خودرو در فروردین‌ماه

فروردین 1402: طبق بررسی‌های اطلاعات تولید در گروه صنعتی ایران خودرو، این خودروساز توانسته از ابتدای سال کاری تا ۲۹ فروردین‌ماه، در دو بخش خودرو سواری و تجاری سنگین و نیمه سنگین، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۸ درصدی را محقق کند. با توجه به هدف گذاری ۹۰۰ هزار دستگاهی در گروه صنعتی ایران خودرو در سال جاری، با فراهم سازی و اعمال الزامات، تحقق این هدف در افزایش عرضه خودرو به بازار و ایجاد تعادل در آن تاثیرگذار خواهد بود.

بر همین اساس، طبق هدف گذاری صورت گرفته و با همراهی شبکه تامین و همت کارکنان، تولید روزانه در گروه صنعتی ایران خودرو که در حال حاضر از مرز ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه عبور کرده، به زودی با ظرفیت روزانه ۳ هزار دستگاه دنبال خواهد شد تا برنامه‌های تعیین شده در موعد مقرر محقق شود. با توجه به استقبال قابل توجه مشتریان به ویژه در طرح سامانه یکپارچه تخصیص خودرو که از سوی وزارت محترم صمت به اجرا گذاشته شد و سهم حدود ۸۰ درصدی ظرفیت این سامانه که به محصولات گروه صنعتی ایران خودرو اختصاص یافت، این خودروساز خود را متعهد می‌داند تا با فراهم شدن و اعمال الزامات، هدف افزایش تولید را محقق کند تا تمامی تعهدات ایجاد شده را در موعد مقرر و براساس اولویت‌بندی‌های اعلام شده ایفا کند.

برنامه افزایش تولید در ایران خودرو خراسان

فروردین 1402: بیژن زاهدی‌فرد، مدیرعامل ایران خودرو خراسان، از تولید بیش از 110 هزار دستگاه خودرو در سال 1401 خبر داد و اعلام کرد که این کارخانه، برنامه افزایش 40 درصدی تولیدات را در سال جاری دارد.

وی در این باره توضیح داد در سال جدید در مسیر تولید بیش از 150هزار دستگاه خودرو گامی استوار برداشته می‌شود. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته و با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، از این تعداد تولید، 60 هزار دستگاه متعلق به خانواده هایما، 62 هزار دستگاه پژو پارس و 35 هزار دستگاه خودرو آریسان 2 خواهد بود.

زاهدی‌فرد درخصوص پروژه‌های زیرساختی و توسعه‌ای در سال 1402 با اشاره به امضای تفاهم‌نامه گروه صنعتی ایران خودرو با شرکت هایمای چین در مسیر توسعه تولیدات، گفت ایران خودرو خراسان به دنبال ارتقای کیفیت محصولات خود و توسعه فناوری‌های نوین به کمک شریک تجاری خود بوده و از مهم‌ترین اقدامات در این راستا، توسعه تولیدات با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در مسیر تولید خودروی هیبریدی، تمام برقی و تولید خودروی هیدروژنی است. در سال جاری مطالعه پروژه تاسیس سالن پرس شاپ در شرکت ایران خودرو خراسان با ظرفیت تولید 100 هزار بدنه در سال کلید خواهد خورد.

وی به راه‌اندازی آزمون جاده بلند اشاره کرد و افزود با راه‌اندازی این آزمون، شرکت ایران خودرو به سومین خودروسازی در کشور مبدل می شود که به این قابلیت دسترسی پیدا خواهد کرد. در سال جاری تمام کارکنان از خطوط تولید گرفته تا مدیران، باید مسئولیت کار و جایگاه خود را پذیرفته و به معنای واقعی شعار یک خانواده یک هدف را محقق سازند تا در نهایت با تولید محصول با کیفیت، زمینه افزایش رضایت در مشتریان فراهم شود.

زاهدی فرد گفت همواره به دنبال آن هستند که با کاهش دغدغه‌های معیشتی کارکنان، زمینه افزایش تمرکز و مسئولیت پذیری آنان را ارتقا داده تا بدون کم‌ترین اتلاف هزینه و زمان به اهداف مشخص شده دست یابند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. بیات می گوید

    اینهمه تولید داره پس چرا تارای ما باید دو سه ماه تاخیر داشته باشه وقتی هم پیگیری می‌کنی میگن تولید نداریم. این آمار مال کجاست دقیقا

  2. مجمد می گوید

    آمار تولید بالا باشه ولی خودرو بیرون ندن چه فایده ای داره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.