تفاوت تایرهای زمستانی با لاستیک سایر فصل ها

0

تفاوت تایرهای زمستانی با لاستیک سایر فصل ها

تایرهای زمستانی با تایرهای چهار فصل متفاوت هستند و اولین تفاوت در آج های این دو تایر وجود دارد.

تفاوت تایرهای زمستانی با سایر تایرها

رانندگی در زمستان با رانندگی در فصل های دیگر بسیار متفاومت است. به این ترتیب تایرهایی که برای رانندگی در زمستان استفاده می شوند با تایرهایی که در بقیه فوصول استفاده می شوند متفاوت هستند. طراحی تایرهای چهار فصل و تایرهای زمستانی کاملاً متفاوت هستند. برخلاف تایرهای چهار فصل، تایرهای زمستان، در برف و یخ باعث کنترل راحت تر خودرو و رانندگی امن تری می شوند. بعضی افراد فکر می کنند که تایرهای چهار فصل برای زمستان مناسب هستند و در شرایط برف و سرما مانند تایرهای زمستانی عمل می کنند. اما این تصور درست نیست.

اول از همه، این تفاوت در بین آج های این دو تایر وجود دارد. در تایرهای زمستانی فاصله ی بین آج ها زیاد است، که کمک می کند تایرها راحت تر از میان برف ها عبور کنند. همچنین در زمان برف و یخبندان چسبندگی بیشتری دارند. از سوی دیگر، در تایرهای چهار فصل فاصله ی بین آج ها زیاد نمی باشد. همچنین تایرهای زمستانی دارای میخ هایی هستند که اصطکاک را افزایش دهند.

تفاوت تایرهای زمستانی با چهار فصل

تفاوت دیگری که میان این دو تایر می توان بیان کرد، جنس رویه تایرهای زمستانی است که باعث افزایش چسبندگی به سطح جاده می شود در حالی که تایرهای چهار فصل این ویژگی را ندارند. بیشتر تایرهای زمستانی از موادی بر پایه سیلیکا ساخته شده اند که باعث می شود تایرها بهتر در بین برف و یخ حرکت کنند. این مواد در تایرهای چهار فصل به کار نمی روند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.