آیا سری ۵ تورینگ بی ام و، بهترین استیشن جهان است؟ + تصاویر

0

در کلاس سدان‌های لوکس، مرسدس کلاس E و سری ۵ بی‌ام‌و محبوب‌ترین خودروهای جهان هستند

 

در کلاس سدان‌های لوکس، مرسدس کلاس E و سری ۵ بی‌ام‌و محبوب‌ترین خودروهای جهان هستند. نسخه‌ی جدید سری ۵ با بدنه‌ی تورینگ، می‌تواند بهترین مدل استیشن جهان محسوب شود.

برای کسانی که علاقه‌مند خودروهای شاسی‌بلند نیستند، کلاس تورینگ جذابیت خاصی دارد. محصولاتی با این کلاس بدنه، در نقاط مختلف جهان به استیشن یا واگن معروف هستند و برای آن‌ دسته از رانندگان که راحتی استفاده از یک خودروی ۴در و صندوق بار جادار را طلب می‌کنند، مناسب خواهند بود.

نسل جدید سری ۵ که در واقع فیس‌لیفت مدل ۲۰۱۷ محسوب می‌شود، به‌تازگی معرفی شده است تا در سال ۲۰۱۸ عرضه‌ی جهانی شود. این خودرو در بحث کاهش صدای کابین، یکی از بهترین خودروهای سدان دنیا است و در سرعت‌های کمتر از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، حتی صداهای مربوط به وزش باد، عملکرد پیشرانه و تماس لاستیک‌ها بر آسفالت را به خوبی مهار می‌کند.

سری 5 استیشن BMW 5-Series Touring 2018

نسخه‌ی تورینگ از سری ۵، فضای ۵۷۰ لیتر در صندوق عقب فراهم می‌کند که در صورت جمع‌ شدن صندلی‌های ردیف دوم، به ۱۷۰۰ لیتر افزایش می‌یابد. این خودرو در مقایسه با مدل قبلی، ۳.۶ سانتی‌متر بلندتر است که در نتیجه، فضای بهتری برای سرنشینان عقب فراهم می‌کند. علاوه بر این، سقف این نسل از خودروهای بی‌ام‌و نسبت به گذشته بلندتر شده‌اند تا شاهد کابین راحت‌تری باشیم. امکان باز کردن شیشه‌ی عقب برای دسترسی بهتر به صندوق، وجود دارد و کاربر را از باز و بسته‌کردن در صندوق عقب بی‌نیاز می‌کند، هرچند مانند شاسی‌بلندهای مدرن، می‌توان با فرمان پا به سنسور مربوطه در زیر سپر عقب، در صندوق را به صورت اتوماتیک بالا برد. حتی با فشار یک دکمه که در کنار در صندوق قرار گرفته است؛ می‌توان صندلی‌های ردیف دوم را جمع‌ کرد. این خودرو توانایی حمل ۲ صندلی مخصوص کودک در ردیف عقب دارد.

سری 5 استیشن BMW 5-Series Touring 2018

سری ۵ بی‌ ام و از نسل جدید سیستم‌های سرگرمی و چندرسانه‌ای بهره می‌برد. این خودرو علاوه بر نمایشگر لمسی و بزرگ ۱۰.۲۵ اینچی، مجهز به فرمان‌پذیری صوتی و حرکتی است. با این فناوری که تا پیش از این، در خودروهای لوکس سری ۷ بی‌ام‌و قابل سفارش بود، پاسخ یا رد تماس تلفنی، افزایش یا کاهش صدای سیستم صوتی و حتی تعویض آهنگ یا کانال رادیو با اشاره‌ی انگشت انجام می‌شود. بی‌ام‌و، از سال جدید نرم‌افزار مایکروسافت اکس‌چنج را در کابین محصولات خود، از جمله سری ۵ تورینگ قرار داده است تا روند بررسی، ویرایش و پاسخ به ایمیل‌ و قرار ملاقات‌ به‌سادگی انجام‌پذیر باشد. این در حالی است که تمام نرم‌افزارهای موجود در سیستم‌های سرگرمی و چندرسانه‌ای این خودرو، از طریق تلفن همراه و رابط کاربری اندروید یا iOS قابل استفاده خواهند بود.

پارک خودرو با کنترل از راه دور میسر است و می‌توان از خارج خودرو، آن را به جلو یا عقب برد. علاوه بر فناوری‌های برتر بی‌ام‌و در بحث ایمنی و هوش مصنوعی، سیستم تهویه‌ی مطبوع مستقل برای سرنشینان عقب نیز قابل سفارش است، ضمن اینکه تمامی مدل‌های این خودرو می‌توانند با سیستم دو دیفرانسیل هوشمند بی‌ام‌و موسوم به Xdrive خریداری شوند. علاقه‌مندان سری ۵ می‌توانند با خرید آمازون اکو، از داخل منزل یا محل کار به خودرو و اطلاعات فنی آن متصل شوند.

سری 5 استیشن BMW 5-Series Touring 2018

بهترین پیشرانه‌ای که برای سری ۵ استیشن موجود است، با کد ۵۵۰d شناخته می‌شود. این موتور دیزل ۳ لیتری با آرایش ۶ سیلندر خطی، ۲۶۵ اسب بخار قدرت و ۶۲۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد. این پایان کار نیست و همین پیشرانه، با توربوشارژ چهارگانه‌ی سری M نیز قابل خرید است. مدل M550d، قدرت ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۷۶۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند که بیشترین گشتاور آن از دور موتور ۲۲۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود. مصرف سوخت این مدل که یکی از پرقدرت‌ترین خودروهای استیشن جهان است، ۵.۵ تا ۶.۵ لیتر گازوئیل استاندارد اروپا، در مسافت ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. سری ۵ استیشن با پیشرانه‌ی M550d، ظرف ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند.

آپشن‌های سری M، شامل فرمان و صندلی‌های اسپرت با پوشش چرم آلکانترا یا داکوتا، رینگ‌های اسپرت ۱۸ یا ۱۹ اینچ، سیستم تعلیق مدرن بی‌ام‌و با یک سانتی‌متر کاهش ارتفاع نسبت به مدل استاندارد و کیت آیرودینامیک بدنه می‌شوند. فرمان‌پذیری M550d با آپشن‌های کامل، در رانندگی آرام شهری یا حرکت پرشتاب در پیچ‌های تند، به لطف سیستم تعلیق واکنش‌گرا، فناوری دو دیفرانسیل هوشمند Xdrive و جعبه‌دنده‌ی ۸ سرعته‌ی اتوماتیک، نسبت به دیگر خودروهای جهان در این کلاس، در بالاترین سطح خواهد بود.

سری 5 استیشن BMW 5-Series Touring 2018

دوربین‌ها و سنسورهای سری ۵ بی‌ام‌و، علاوه بر ترمز خودکار و امکان پارک خودرو به ساده‌ترین حالت ممکن، زاویه‌ی دید متنوعی از محیط به راننده می‌دهند. با این فناوری می‌توان از زوایای مختلف، به اطراف خودرو و موقعیت آن اشراف داشت و حتی از طریق مانیتور و به صورت گرافیکی، خودرو را از دور تماشا کرد. بالاترین سطح فناوری خودران که تاکنون در بی‌ام‌و دیده شده است، برای سری ۵ تورینگ قابل سفارش خواهد بود. این خودرو، مجهز به کروز کنترل هوشمند و سیستم خودکار کاهش و افزایش سرعت در ترافیک است، ضمن اینکه به خوبی خودرو را بین خطوط هدایت می‌کند.

سری 5 استیشن BMW 5-Series Touring 2018

ارزان‌ترین نسخه از سری ۵ بی‌ ام و با بدنه‌ی تورینگ، مجهز به پیشرانه‌ی بنزینی ۵۳۰i خواهد بود که به صورت توربوشارژ ۲ لیتری ارائه می‌شود. این نسخه، ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور دارد که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، در ۶.۵ ثانیه با میانگین مصرف سوخت ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، کافی خواهد بود. این خودرو با پیشرانه‌ی ۵۴۰i هم قابل خرید است که با موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری و تنفس طبیعی، قدرت ۳۴۰ اسب بخار و گشتاور ۴۵۰ نیوتن‌متر فراهم می‌کند. مدل ۵۴۰i با میانگین مصرف سوخت ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، ظرف ۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

قیمت نهایی سری ۵ بی‌ام‌و، برای مدل ۲۰۱۸ اعلام نشده است و البته، بسته به نوع آپشن‌ها و پیشرانه متفاوت خواهد بود. می‌توان پیش‌بینی کرد که این خودرو با کد ۵۳۰i و ۵۴۰i، بین ۵۰ تا ۶۰ هزار دلار قیمت داشته باشد؛ اما با آپشن‌های کامل و استفاده از تجهیزات سری M در مدل M550d، بیش از ۷۰ هزار دلار قیمت داشته باشد.

در پایان این مطلب، بیننده‌ی تیزر رسمی معرفی خودروی سری ۵ بی‌ام‌و با بدنه‌ی تورینگ باشید که به معرفی توانایی‌های آن می‌پردازد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.