بررسی محاسن و معایب لیفان X50 + عکس و مشخصات

0

لیفان X50 که محصول کرمان موتور است طبق ادعای سازنده یک کراس اوور کوچک شهری به حساب می آید

لیفان X50

لیفان X50 که محصول کرمان موتور است طبق ادعای سازنده یک کراس اوور کوچک شهری به حساب می آید. لیفان X50 (لیفان ایکس۵۰) دارای ظاهر خوب و به روزی است. که همین زیبایی در کنار ابعاد خوب و مناسب شهری، حجم صندوق عقب خوب و…(در ادامه این مقاله به صورت کامل بررسی خواهیم کرد) باعث گرایش افراد زیادی از جامعه به سمت لیفان X50 شده است. مدل های لیفان X50 شامل مدل دستی و اتوماتیک است. قیمت بازار لیفان X50 دنده ای ۵۴ میلیون تومان و قیمت بازار مدل اتوماتیکش ۶۵ میلیون تومان است(امکان دارد در این زمان که مقاله را مطالعه می کنید قیمت ها دچار تغییر شده باشد بدین جهت برای مطالعه آخرین تغییرات قیمت اینجا کلیک کنید) اما بی شک لیفان X50 دارای معایبی هم هست. امروز قصد داریم نتایج بررسی هایمان را که از دارندگان لیفان X50 بدست آورده ایم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا شما با معایب لیفان X50 بیشتر از قبل آشنا شوید. در جدول زیر به مقایسه مختصر لیفان ایکس۵۰ با رقبایش در بازار ایران پرداخته ایم.

مشخصات لیفان X50
رنو ساندرو استپ وی دانگ فنگ اچ سی کراس
برلیانس H320
حداکثر توان خروجی (اسب بخار)  ۱۰۲  ۱۰۵  ۱۰۵  ۱۰۳
مصرف سوخت ترکیبی(لیتر)  ۶٫۵  ۸٫۳  ۷٫۰۴  ۶٫۷
حجم باک بنزین(لیتر)  ۴۲  ۵۰  ۵۱  ۵۵
حجم صندوق عقب(لیتر)  ۵۷۰ تا ۱۱۳۶  ۳۲۰  ۴۱۷ تا ۱۱۳۷  ۳۱۴
حداکثر سرعت(کیلومتر در ساعت) ۱۶۰-۱۷۰  ۱۷۰  ۱۸۳  ۱۷۰
شتاب صفر تا صد(ثانیه)  ۱۳٫۵  ۱۱٫۵  ۱۲٫۵  ۱۱٫۵

خوب همان طور که مشاهده می کنید لیفان X50 بدترین شتاب را در میان رقبای خود دارد، حجم باک این خودرو هم به شدت کم می باشد، در ضمن بیشترین سرعت این خودرو هم در برابر رقبایش چیزی برای گفتن ندارد. در زیر به بررسی تخصصی معایب لیفان X50 می پردازیم:

لیفان X50

لیفان ایکس 50

کلاس خودرو:

وقتی نیم نگاهی به فرم بدنه این خودرو می کنیم متوجه می شویم که از لحاظ شکل بدنه لیفان X50 دارای کلاس خودرویی کراس اوور کوچک شهری است ولی وقتی بیشتر به ابعاد این خودروی چینی زوم می کنیم آن را یک کراس اوور کوچک شهری به حساب نمی آوریم. اگر به جدول زیر دقت کنید متوجه این موضوع خواهید شد.

 

مشخصات لیفان X50 رنو ساندرو استپ وی برلیانس h320 دانگ فنگ اچ سی کراس
طول(میلی متر)
 ۴۱۰۰  ۴۰۲۴ ۴۲۱۰  ۴۳۵۱
عرض(میلی متر)
 ۱۷۲۲  ۱۷۵۳ ۱۷۵۸  ۱۷۶۰
ارتفاع(میلی متر)
۱۵۴۰  ۱۵۸۴ ۱۴۶۰  ۱۵۲۸
فاصله بین دو محور(میلی متر)
 ۲۵۵۰  ۲۵۸۸ ۲۵۸۰  ۲۶۱۰

لیفان ایکس 50

کیفیت مونتاژ:

اکثر محصولات چینی مونتاژی در ایران این ایراد را در خود دارند و دارای کیفیت ساخت بسیار پایینی هستند. از محصولات جک گرفته تا همین محصولات لیفان البته ناگفته نماند که در بعضی موارد بسته به نوع شانس و اقبال خریدار خودروی مذکور دارای مونتاژ خوبی هم هست. این کراس اوور کوچک شهری هم از این قاعده مستثنا نیست و دارای کیفیت ساخت کم و غیر قابل قبولی است. هرچند کرمان موتور در خدمات پس از فروش مناسبش سعی دارد تا این مشکل را رفع کند.

گیربکس:

در اکثر خودروهای چینی ما شاهد این ایراد هستیم. ایرادی که باعث عدم هماهنگی موتور و گیربکس لیفان ایکس۵۰ شده است و دارندگان این خودرو از تنبلی و کم شتاب بودن خودرو(که یکی از علت های اصلی آن گیربکس خودرو است)گله مند هستند. در ضمن ما در لیفان ایکس۵۰ شاهد یک گیربکس CVT متوسط هستیم که طبق گفته دارندگان آن تعویض دنده ها اصلا رضایت بخش نبوده و نیست.

استهلاک بالا:

وقتی به تعمیرگاه های سطح کشور سر زدیم شاهد آمار خرابی زیاد لیفان ایکس۵۰ بودیم به طوری که اکثر تعمیرکاران معتقد بودند که لیفان X50 خودروی با استهلاک بالاست، و همواره برای دارندگانش دردسر ساز است. که همین امر باعث گلایه خیلی از خریداران آن شده است. شما هم بد نیست قبل از خرید این خودرو نزد تعمیرکاران رفته و بعد از تحقیق کافی اقدام به خرید این خودرو کنید. البته هرگز فراموش نکنید که این کار را برای خودروهای رقیب لیفان X50 هم انجام دهید.

پیشرانه و شتاب ضعیف:

همیشه بین قدرت موتور و وزن و ابعاد آن رابطه تنگاتنگی جاری است چرا که اگر وزن و ابعاد یک خودرو با قدرت موتور آن هماهنگ نباشد بی شک شتاب آن خودرو هم دچار مشکل خواهد شد لذا در لیفان X50 ما شاهد این عدم هماهنگی هستیم که این عدم هماهنگی در کنار گیربکس بد خودرو باعث شتاب کم لیفان X50 شده است. (در جدولی که در ابتدا مقاله مشاهده کردید شتاب و سرعت ایکس۵۰ را نسبت به رقبایش در بازار ایران بررسی کردیم)

لیفان X50

درباره ی مشخصات پیشرانه هم باید بگم که لیفان X50 به پیشرانه چهار سیلندر خطی تجهیز شده است که این پیشرانه دارای ۱۴۹۸ سی سی حجم است. در ضمن این پیشرانه ۱۰۲ اسب بخار قدرت را برای لیفان X50 تولید می کند و گشتاورش هم ۱۳۳ نیوتن بر متر است. وظیفه انتقال قدرت موتور به چرخ های جلو لیفان X50 هم بر عهده ی یک گیربکس CVT است.

لیفان X50

وقتی برای مشاهده مشخصات فنی لیفان X50 به سایت رسمی کرمان موتور مراجعه می کنید اصلا خبری از شتاب صفر تا صد لیفان X50 نیست و حتی این عدد در سایت های دیگر هم نوشته نشده است. لذا برای رسیدن به شتاب صفر تا صد ایکس۵۰ سوار یکی از آن ها شدیم و متوجه شدیم که شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۳٫۵ ثانیه است که رقم کم و ناامید کننده ای می باشد. در ضمن حداکثر سرعت این خودرو هم ۱۷۰ کیلومتر در ساعت است.

سیتم تعلیق:

سرنشینان لیفان X50 هرگز شاهد سواری خوب و راحتی در این خودرو نیستند و همواره شاهد:

  1. سواری کوبنده و خشکی هستند.
  2. سیستم تعلیق نسبتا ضعیفی بهره میبرد .
  3. هندلینگ این خودرو چینی سطح بسیار پایینی را داراست.
  4. جلو بندی لیفان X50 بسیار بد عمل می کند.
  5. فرمان لیفان X50 اصلا دقت لازم را ندارد. در ضمن فرمان برقی هم خیلی بد کار می کند.

ایرادهای فوق از زبان خود خریداران نوشته شده است.

لیفان X50

جنس کابین:

خوب می رسیم به آخرین ایراد لیفان X50 که مربوط به کابین آن است. البته طراحی داخلی لیفان X50 بسیار دلنشین و قابل قبول است ولی متاسفانه جنس کابین این خودرو اصلا خوب و مناسب نیست و در سرتاسر کابین ایکس ۵۰ شاهد استفاده از پلاستیک خشک هستیم. این نکته را فراموش نکنید که تمامی خودروهای رقیب لیفان ایکس۵۰ هم دارای این متریال هستند و هرگز نمی توانید در این بازه قیمتی خودرویی را با متریال خوب(کابین)پیدا کنید.

لیفان X50

لیفان ایکس 50

خوب از معایب لیفان ایکس ۵۰ که گذز کنیم می رسیم به محاسن این خودرو چینی، در زیر به بررسی محاسن لیفان x50 پرداخته ایم:

طراحی به روز خودرو:

طراحی لیفان X50 به طور کلی خوب و رضایت بخش است و اکثرا مورد تایید افراد قرار می گیرد. این طراحی خوب و به روز باعث پیشی گرفتن این خودرو در برابر رقبایش شده است. البته لیفان X50 هم به مانند دیگر محصولات چینی در بازار ایران در بخش طراحی دارای کپی برداری هم هست و همین کپی برداری باعث شده تا لیفان X50 هرگز یک خودروی با اصالت به حساب نیاید. در ضمن کرمان موتور لیفان X50 را در رنگ های زیر ارائه می دهد:

  1. مشکی
  2. خاکستری
  3. نوک مدادی
  4. قهوه ای
  5. سرمه ای
  6. آلبالویی
  7. نقره ای
  8. سفید

لیفانX50

امکانات رفاهی لیفان X50:

امکانات رفاهی لیفان X50 به نسبت رقبایش در بازار ایران خوب و معقول است. این خودروی چینی دارای امکانات رفاهی زیر می باشد:

  1. سیستم های فرمان و هدایت: هیدرولیک برقی
  2. سیستم اینه و شیشه ها: آینه های جانبی برقی و گرم کن
  3. سیستم صوتی تصویری و مالتی مدیا: قابلیت پخش MP3 با ورودی USB – مجهز به ۸ بلندگو
  4. سیستم صندلی: صندلی راننده قابل تنظیم در ۶ جهت و سرنشین در ۴ جهت
  5. سیستم تهویه مطبوع: دستی
  6. سیستم روشنایی: تنظیم برقی ارتفاع نور، چراغ های جلو و DRL
  7. سایر امکانات: صندلی چرمی، سنسور دنده عقب و ایزوفیکس

لیفان X50

خدمات پس از فروش مناسب:

بی شک کرمان موتور عملکرد بسیار خوب و با ثباتی را در زمینه رفع عیب های مونتاژی و تامین کردن قطعات یدکی خودروهایش انجام داده است و تمامی محصولات کرمان موتور به خوبی توسط این کمپانی ساپورت می شوند. پس اگر قصد خرید لیفان X50 را دارید از این بابت خاطرتان جمع باشد.

ایمنی خودرو:

لیفان X50 مجهز به سیستم ترمزABS EBD  است که این سیستم ترمز برای هر ۴ چرخ این خودرو بصورت دیسکی تعبیه شده است. در ضمن این خودرو به سیستم EPS  هم مجهز است.(سیسم کنترل پایداری) امکانات ایمنی لیفان X50 هم به شرح زیر است:

  • کیسه هوا: دارای ۲ کیسه هوا است.
  • سیستم های امنیتی: که به سیستم ایموبیلایزر مجهز است.
  • سیستم های ترمز و پایداری: همان طور که در بالا توضیح دادم چرخ های جلو دیسکی خنک شونده و چرخ های عقب کاسه ای است.

لیفان X50

لازم به ذکر است که لیفان x50 به سیستم ترمز کمکی BAS هم تجهیز شده است. درباره ی وزن لیفان ایکس۶۰ باید گفت که با گیربکس دستی ۱۱۵۰ کیلوگرم می باشد. این در حال است که وزن لیفانX50 با گیربکس CVT برابر با ۱۱۷۵ کیلوگرم می باشد.

 
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.