بررسی معایب و محاسن هایما اس ۷ + قیمت و مشخصات فنی

0

بررسی معایب و محاسن هایما اس ۷

۴دلیل برای اینکه هایما S7 نخریم!

مدتی می‌شود که شرکت وزین ایران‌خودرو در مجموعه کارخانه‌جات خود در خراسان، اقدام به مونتاژ خودرویی به نام هایما اس۷ می‌کند و قیمتی حدود ۷۲ میلیون تومان برای مدل دستی و ۷۹ میلیون تومان برای مدل اتوماتیک آن در نظر گرفته است. درباره اینکه چرا و چطور یک چینی دیگر و چرا مونتاژ؛ بارها و بارها نویسندگان عزیز این وبسایت و سایر وبسایت‌های فعال در رابطه با صنعت خودروسازی و اقتصاد ایران گفته‌اند و نوشته‌اند که البته گوش کسی هم بدهکار نیست! به قول معروف؛ آشه کشکه خالته، بخوری پاته، نخوری پاته! یا به قولی؛ می‌خوای بخواه، می‌خوای نخواه و …؛ به هر حال این خودرو هم‌اکنون در ایران مونتاژ شده و تبدیل به یکی از گزینه‌های مشتریان ایرانی شده است.

haima_s7_5

آینده مجهول S7 

متاسفانه در خودروسازی ایران بعضی‌ها مدام در رفت آمد هستند! یک روز هستند و روز دیگر نیستند! یک روز تولید می‌شوند و روز دیگر خبر توقف تولیدشان را در رسانه‌ها می‌بینیم! متاسفانه اکثر خودروهایی که به دلیل فروش نامناسب روند تولیدشان متوقف می‌شود، چینی هستند. به نظر نگارنده، هایما اس۷ نیز یکی از نامزد‌های توقف تولید در مجموعه ایران‌خودرو خواهد بود. این خودرو فروش مناسبی نداشته و با توجه به قراردادهایی که ایران‌خودرو با بعضی از کمپانی‌های اروپایی بسته است؛ به نظر می‌آید که خیلی زود شاهد کوچ هایما از ایران باشیم. البته ایران خودرو برای تامین قطعات و خدمات پس از فروش این محصول قطعا برنامه هایی دارد؛ اما باید پذیرفت وقتی خودرویی از خط تولید خارج می‌شود، مصیبت هایش چند برابر می‌گردد!

Iran-Khodro’s-Haima-S7-06

خدمات پس از فروش S7 

ایران‌خودرو در تامین قطعات خودروهایی که سال‌ها تولید و مونتاژ می‌کند با مشکل مواجه می‌شود! حالا به نظرتان این اتفاق برای یک خودروی کم تیراژ چینی که از بد روزگار فروش خوبی هم نداشته دور از ذهن نخواهد بود؟ اگر زمانی این خودرو را خریداری کرده و بعد از مدتی با مشکل مواجه شدید، انتظار تعمیر و تامین قطعات را از ایران‌خودرو نداشته باشید؛ چون نه تعمیرکاران نمایندگی‌های ایران‌خودرو با آن آشنایی دارند و نه ایران‌خودرو می‌تواند خیلی زود قطعات خودروی شما را تعمیر  و یا تعویض کند. البته از حق نگذریم نمایندگی‌های ایران‌خودرو خیلی خوب نسخه تمام خودروها را می‌پیچند؛ یعنی خودروها را تعمیر می‌کنند، ولی مشخص نیست که چرا دوباره همان مشکل و با شدت بیشتری رخ می‌دهد! شاید پیش خود بگویید پس چرا در مقاله ۵ دلیل برای خرید هایما اس ۷ از خدمات پس از فروش ایران خودرو و تعدد نمایندگی ها تعریف شده است؛ خب بله، باید پذیرفت که در این شرایط کشور، اگر در جایی گیر کنید، حداقل نمایندگی ایران خودرویی وجود دارد!

با اینکه ایران خودرو از لحاظ تعداد نمانیدگی وضعیت خوبی دارد، اما خب همین امروز برخی از نمایندگی ها از انجام ساده ترین کارها امتناع کرده و شما را به نمایندگی دیگری ارجاع می دهند!
Haima.S7

افت قیمت S7

به طور کلی خودروهای چینی بازار خوبی ندارند، مگر مدل‌های معدود و پرطرفداری که فروش مناسب و خوبی داشته‌اند. اما متاسفانه همان طور که ذکر شد؛ هایما اس۷ فروش خوبی ندارد و این را می‌توان با یک نگاه به خیابان متوجه شد! بنابر این اگر زمانی از کرده خود پشیمان شده و بخواهید هایما اس۷ خود را بفروشید؛ باید چند میلیون تومانی تخفیف بدهید و مدت زمان زیادی در انتظار مشتری بمانید.
موتور ضعیف، وزن بالا و شتاب پایین S7

خب جمع شدن این سه مشکل در یک جا فقط و فقط از ایران خودرو و شرکای چینی اش بر میآید! این خودرو با یک موتور ۲ لیتری و قدرت ۱۴۸ اسب بخاری عرضه می شود. با توجه به وزن ۱۵۵۰ کیلوگرمی این خودرو، به نظر می رسد که موتور در نظر گرفته شده برای این محصول واقعا نامناسب است! البته قول برخی از دوستان، همین که این غول چینی با موتور TU5 عرضه نشده باید خدارا شکر کنیم.

در کنار این دو مشکل، اکثر خریداران این خودرو، از شتاب به شدت ضعیف این محصول ناراضی هستند. حد اکثر سرعت این شاسی بلند چینی نیز ۱۶۵ کیلومتر ذکر شده است که خب، واقعا نمیتوان در مورد آن حرفی زد.

HaimaS7_Interior01

مشکلات نامشخص S7

در پی بررسی های بعمل آمده، مشخص شد برخی از دستگاه های تحویل شده، دارای مشکلاتی چون قفل کردن ناگهانی چرخ عقب، وجود صدای نامشخص از قسمت عقب خودرو، ورود صدای موتور در سرعت بالای ۱۲۰ کیلومتر به داخل کابین، عملکرد نامناسب گیربکس های اتومات، مصرف بالای سوخت و … است. البته اینکه برخی از این مشکلات به دلیل مونتاژ نا مناسب مهندسین خبره ایران خودرو باشد نیز کاملا متصور است.

۵ دلیل برای این‌که هایما S7 بخریم!

Iran-Khodro’s-Haima-S7-06

شرکت چینی هایما در سال ۱۹۹۲ میلادی تاسیس شده است و همکار جدی شرکت مزدا موتور ژاپن محسوب می‌شود که البته سهم مزدا موتور در سال ۲۰۰۶ به دیگر خودروساز چین یعنی FAW منتقل شد. ایران خودرو برای کسب سهم بیشتری از بازار شاسی بلندهای کشور با این شرکت چینی وارد همکاری شده است تا خودرو هایما اس۷ را به بازار کشور عرضه کند.

خودرو هایما اس۷ که به‌گونه‌ای از نتایج همکاری مزدا و هایما بوده و بر روی پلتفروم مزدا CX-7 بنا شده است توسط ایران‌خودرو در خط تولید خراسان تولید می‌شود.

اما چرا هایما S7 بخریم؟

1449946078_5

۱-زیبایی و ابعاد مناسب

هایما اس۷ یک شاسی بلند دیفرانسیل جلو بوده که با ۴۴۹۸ میلی‌متر طول و ۱۸۳۰ میلی‌متر عرض یک خودروی مناسب برای خانواده‌ها است. این خودرو در خط تولید خراسان تولید می‌شود، جایی که یکی از با کیفیت‌ترین خودروهای چندسال گذشته کشور یعنی سوزوکی گرند ویتارا را تولید کرده است.

طراحی جلوی ماشین زیبا و جذاب است. لوگوی هایما با خطوط افقی جلو پنجره هماهنگی خوبی دارد وچراغ‌های مه شکن نیز حالت اسپرتی به خودرو بخشیده است. دو وجه کناری هایما دارای خطوط موزونی است که حالت زیبایی را موجب شده و می‌توان به این طراحی نمره قبولی داد. نمای پشتی خودرو شبیه به طراحی‌های خودروهای آلمانی است و البته زیبا و جذاب ارزیابی می‌شود.

به‌طور کلی هایما را می توان یک خودروی زیبا ارزیابی کرد که چهره‌ی تکراری و خسته کننده‌ای نخواهد داشت و البته در کنار ابعاد مناسب می‌تواند یکی از ملاک‌های خرید این خودرو باشد.

HaimaS7_Interior01

۲-گیربکس اتوماتیک ساخت شرکت POWERTECH کره

این خودرو دارای دو مدل دستی و اتوماتیک است که البته مدل اتوماتیک از امکانات نسبتا بیشتری نیز برخوردار است. گیربکس اتوماتیک هایما اس۷ ساخت کشور کره بوده و در تست‌های اولیه نیز عملکرد نرم و مناسبی داشته است و می‌تواند برای دوستداران خودروهای اتوماتیک یک فاکتور مهم برای خرید محسوب شود. سیستم کامپیوتر خودرو اجازه نمی‌دهد فشار زیادی به موتور وارد شود و دنده‌ها نرم و روان عوض می‌شوند و این امر باعث می‌شود که استهلاک و خرابی موتور و گیربکس کاهش یابد.

haima-s7-suv-004

۳-ایمنی

هایما اس۷ دارای ایمنی و تجهیزات مناسبی است. ترمزهای این خودرو در هر ۴چرخ دیسکی و از نوع ABS بوده و دارای سیستم‌های EBD و BAS است. همچنین این شاسی بلند از سیستم‌های کنترل کشش (TCS)، سیستم پایداری الکترونیکی ترمز (ESP) نیز برخوردار است. اس۷ از تجهیزاتی مانند ۴ کیسه هوا شامل کیسه هوای جانبی، سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر)، سیستم هشدار باد لاستیک‌ها (TPMS)، قفل خودکار حساس به سرعت، کمربند سه نقطه‌ای، دوربین دید عقب، آینه وسط با قابلیت نمایش فاصله عقب تا مانع و نمایش میزان باد لاستیک‌ها بهره می‌برد. تجهیزات ایمنی هایما اس۷ مطلوب ارزیابی می‌شود و می‌تواند یکی از فاکتورهای مشتریان برای خرید این خودرو باشد، اما حتما نیم‌نگاهی به تجهیزات ایمنی شاسی بلندهای رقیب و به‌خصوص جک S5 داشته باشد.

هایما-اس-7-500x330

۴-نمایندگی و خدمات پس از فروش

هایما در ایران خودرو تولید می‌شود. شرکتی که دارای نمایندگی‌های بسیاری در سراسر کشور است و خدمات نسبتا بهتری را در مقایسه با کرمان‌ موتور و سایر شرکت‌های داخلی ارائه می‌کند. خدمات پس از فروش مناسب و تعدد نمایندگی‌ها می‌تواند در کنار سایر فاکتورهای موجود، مشتریان را به خرید هایما ترغیب کند.

up65711440065869_1906316_5

۵-امکانات و مصرف سوخت مناسب

مصرف سوخت ترکیبی هایما در هر ۱۰۰ کیلومتر ۸.۱ لیتر اعلام شده است که برای یک شاسی بلند با وزن ۱۵۱۰ کیلوگرم تقریبا مناسب به نظر می‌رسد.

اس۷ یک خودروی نسبتا با امکانات است و از تجهیزاتی مانند سیستم تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت، صندلی‌های چرمی دو رنگ، روکش فرمان چرم، گرم کن صندلی‌های جلو، سانروف برقی، رینگ‌های ۱۶ اینچ آلومینیومی در مدل دستی و ۱۷ اینچ در مدل اتوماتیک، سیستم استارت/استاپ در مدل دستی، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای در مدل اتوماتیک، اسپویلر، کامپیوتر سفری، صفحه نمایشگر ۷ اینچی لمسی، فرمان برقی، موبایل هندزفری و کروز کنترل (در مدل اتوماتیک) بهره می‌برد.

این امکانات در کنار مصرف سوخت مناسب، که از اهمیت ویژه‌ای هم برخوردار است، می‌تواند نقطه قوت دیگری برای اس۷ باشد و توجه خریداران را بیشتر به خود جلب کند.

3j2el4gpqh

ایران خودرو در زمان عرضه اولیه قیمت مدل دستی هایما را حدود ۷۲ میلیون تومان و قیمت مدل اتوماتیک را حدود ۷۹ میلیون تومان اعلام کرده است. از خودروهای رقیب هایما اس۷ می‌توان جک S5، ام وی ام X33 New، سانگ یانگ تیوولی، هاوال H2 ، چانگان CS35 و جیلی Emgrand X7 را نام برد که در بازار شاسی بلند‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان رقابت نزدیکی دارند.

 

1449945773_1

قیمت خودرو

لیست قیمت هایما

در جدول زیر، لیست قیمت انواع هایما در ایران قرار گرفته است. تلاش می‌کنیم که بهای خودروها را به‌روز نگاه داریم تا بتوانید با استفاده از آن، با قیمت حدودی انواع هایما در کشورمان آشنا شوید.

هــــــــــــــــــــایـــــــــــــــــمــــــــــــــــــــــــــا
نام خودرو مشخصات نوسانات قیمتی قیمت کارخانه قیمت بازار تصویر خودرو
هایما S7 فول آپشن دنده ای بدون تغییر ۷۲.۵۵۶.۰۰۰ ۷۴.۴۸۰.۰۰۰ haima-s7
هایما S7 فول آپشن اتوماتیک بدون تغییر ۷۹.۵۵۶.۰۰۰ ۸۳.۰۰۰.۰۰۰ haima-s7
هایما S7 توربو شارژ، اتوماتیک بدون تغییر ۹۴۹.۸۱۹.۰۰۰ haima-s7

اگر جز خریداران این محصول هستید، خوشحال می شویم که نظراتتان را برای بهره گیری سایرین در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.