اعطای وام هنوز گره قطعه سازان را باز نکرده است /خرداد۹۵

0

اعطای وام هنوز گره قطعه سازان را باز نکرده است

عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: اعطای وام به قطعه سازان طی سال های گذشته هنوز گرهی از مشکلات این بخش را باز نکرده، دولت قبل از ارائه تسهیلات باید نیروهای متخصص را شناسایی کند.

اعطای وام هنوز گره قطعه سازان را باز نکرده است

مسعود تهرانچی عضو اتاق بازرگانی تهران در خصوص اعطای وام به بنگاه های نیمه تعطیل بیان کرد: دولت باید اعطای وام به واحدهای تولیدی را در دستور کار خود قرار دهد تا عرصه برای توسعه آنها فراهم شود.

وی تصریح کرد: مسئولین باید در مرحله اول باید نیروهای متخصص را شناسایی کرده، سپس اقدام به اعطای وام کنند؛ لذا باید ابتدا به شناسایی بخش های خصوصی در حال جهش پرداخته و سپس از طریق اعطای وام، مشکلات آن ها رفع نماید.

تهرانچی با بیان اینکه اعطای وام به قطعه سازان طی سال های گذشته مثمرثمر واقع نشده، افزود: دولت نیاید به صِرف اعطای وام اکتفا کند لذا در این امر، حمایت آن بر اعطای وام الویت پیدا می کند.

وی هم چنین افزود:‌ این امر سبب شده بود تا با دریافت این مبالغ قطعه سازان شروع به پرداخت بدهی های خود کنند و قطعات یا از کشور چین وارد شده و یا به صورت کالای بی کیفیت ساخته می شد لذا باید در این خصوص برنامه ریزی های اساسی شکل گیرد.

به گفته ی وی پول اگر در اختیار تولید کننده قرار گیرد بسیار به صرفه‌تر از در اختیار قرار دادن همان میزان پول برای مصرف کننده است چرا که مصرف کننده دست  به خرید کالاهای متعدد زده و چه بسا بی کیفیت کرده اما تولید کننده با تکیه بر این پول اقدام به اشتغالزایی و سوق دادن این مبالغ به سوی چرخه تولید می کند.

این عضو اتاق بازرگانی در پایان عنوان کرد: دولت باید پس از شناسایی نیروهای متخصص که در بنگاه های نیمه تعطیل و تعطیل مشغول به فعالیت هستند، از طریق اعطای وام و خدمات از جمله در اختیار گذاشتن زمین برای آن ها، چرخه  تولید را به حرکت درآورد و شاید تنها دلیل ناکامی وی در این راه طی سال های گذشته، توزیع نامناسب بوده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.