نکته ۱: به طور حتم سلیقه‌های مختلفی در انتخاب بهترین و بدترین وجود دارد و هیچ مطلبی به طور کامل صحیح نیست. این مقاله هم بیشتر از هرچیزی، دیدگاه نگارنده و وب‌سایت چرخان بوده و کاملا طبیعی است که با سلیقه برخی از کاربران منطبق نباشد.

نکته ۲: با توجه به شرایط متفاوت بازار خودرو در کشور ما که شاید در هیچ کجای دنیا هم نتوان مشابهش را دید، شاهد قیمت‌ها و مدل‌های عجیب و غریب هستیم و ما محصولاتی را در این مقاله می‌آوریم که حتما در بازار همچنان عرضه شده و از تیراژ قابل قبولی برخوردار باشند.

نکته ۳: ماشین‌های معرفی شده، بسته به ارزش خرید در رنج قیمتی خودشان مطرح گشته‌اند و برای همین بایستی با ماشین‌های هم رده مورد ارزیابی قرار بگیرند. ضمن اینکه تا حد امکان تلاش شده تا نام برند و کشور سازنده، در این پیشنهادات تاثیری نداشته باشد.

ماشین‌هایی که باید بخریم!

جک J5 دنده‌ای ،جک جی ۵ دنده ای ۱۸۰۰ ،معایب جک j5 دنده ای ،قیمت جک j5

http://www.cargeek.ir/images/jac-j5-sedan.jpg

اگر به دنبال یک خودرو با طراحی زیبا،‌ موتوری نسبتا مدرن و بهایی منطقی و مقرون به صرفه هستید (البته برای بازار ایران)، این ساخته کمپانی JAC که توسط کرمان موتور در ایران عرضه می‌شود، یکی از بهترین‌ها خواهد بود.

دیزاین این ماشین توسط موسسه مشهور پنین فارینای ایتالیا انجام شده و بایستی در رنج قیمتی ۵۰ میلیون تومان، این خودرو را زیباترین دانست. بدنه بزرگ و جادار، موتور ۱۵۰۰ سی‌سی با قدرت ۱۱۱ اسب بخار در کنار آپشن‌های معقول، آن را تبدیل به یکی از خودروهای خوش فروش بازار نیز کرده است، جایی که اکثر خریداران نسبت به بهای پرداختی از آن راضی بوده و شاید ایرادات اصلی آن را بتوان به رنگ ضعیف بدنه و پیشینه نه چندان خوب محصولات چینی نسبت داد.

برلیانس H320 اتوماتیک

قیمت خودرو برلیانس h320 ،مشخصات برلیانس h320 ،برلیانس h330 اتوماتیک ،فروش اقساطی برلیانس h320 پارس خودرو

این روزها بیشترین تنوع محصولات به همین خودروهای چینی مربوط است که برلیانس H320 که توسط سایپا تولید می‌شود، بایستی یکی از خوب‌ها محسوب کرد. این ماشین که توسط شریک تجاری بی‌ام‌دبلیو در چین تولید شده و به همین علت دارای رگه‌هایی از طراحی این کمپانی آلمانی نیز است، به یک موتور ۱۵۰۰ سی‌سی با توان ۱۰۳ اسب‌بخار مجهز است و گیربکس ۴ سرعته وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد.

قیمت این خودرو (اتوماتیک) در حدود ۵۷ تا ۵۸ میلیون تومان بوده و با توجه به آنکه یک هاچ‌بک با دیزاین دوست داشتنی و آپشن‌های فراوان است، می‌تواند یک گزینه خرید مناسب برای کاربران باشد.

سانگ یانگ تیوولی

قیمت ماشین تیوولی ،بررسی تیوولی ،مشخصات تیوولی ۲۰۱۷ ،امکانات تیوولی

http://cdn01.zoomit.ir/2017/2/2c0c6807-a9e9-4ce9-bf58-73ab5d32dae2.jpeg

این خودروی کره‌ای را می‌توان ارزان‌ترین محصول از یک شرکت غیر چینی دانست که در رده کراس‌اوورها جای گرفته و از طراحی بسیار عالی به همراه امکانات مختلف بهره می‌گیرد. تیوولی از یک موتور ۱۶۰۰ سی‌سی با حداکثر قدرت ۱۲۰ اسب بخار بهره گرفته و دارای گیربکس ۶ سرعته تیپ ترونیک است.

این ماشین که توسط رامک خودرو به بازار کشورمان عرضه می‌شود، در صورت ثبت نام برای شما کم‌تر از ۱۰۰ میلیون تومان قیمت خواهد خورد اما با توجه به مدت زمان نسبتا زیادی که بایستی در انتظار دریافتش باشید، بهای آن در بازار آزاد به ۱۱۰ میلیون تومان می‌رسد.

جک S5 دنده‌ای

یک شاسی بلند چینی که پس از ورودش به بازار، به واسطه موتور قدرتمند ۲۰۰۰ سی‌سی توربو، طراحی مدرن و آپشن‌های متنوع، با اقبال بسیار خوبی از سوی خریداران روبه‌رو شده و هم اکنون نمونه با گیربکس اتوماتیکش نیز کم کم وارد بازار شده است.

جک S5 را بایستی یک کراس اوور نسبتا بزرگ شهری با رگه‌هایی از یک ماشین اسپرت دانست که توسط کرمان موتور به بازار عرضه می‌شود و در نمونه گیربکس دستی، در حدود ۸۲ تا ۸۴ میلیون تومان قیمت دارد.

هیوندای ولاستر

http://www.hicars.ir/images/Hyundai-Veloster-3.jpg

پنجمین خودروی پیشنهادی ما، محصول کمپانی مشهور کره‌ای یعنی هیوندای است که آن را خیلی هم در خیابان‌ها نمی‌بینیم. این هاچ‌بک نسبتا بزرگ، شاید در سایه سواری‌های موفق و مشهوری چون النترا، سوناتا و آزرا قرار گرفته باشد اما با توجه ظاهر اسپرت و خاصش، بایستی آن را یکی از زیباترین و البته جسورانه‌ترین محصولات هیوندای دانست که با رنگ‌بندی شاد و خاص به بازار عرضه شده است.

این خودروی ۳ درب (ردیف دوم ماشین یک درب دارد) از یک موتور ۱۵۹۱ سی‌سی با توان قابل قبول ۱۳۸ اسب بخار بهره می‌گیرد و با کمک یک گیربکس ۶ سرعته تیپ‌ترونیک قادر است تا در حدود ۱۰ ثانیه، به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن نیز به ۱۹۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. این محصول خوش تیپ کره‌ای در حدود ۱۲۰ تا ۱۲۵ میلیون تومان قیمت دارد.