معرفی پر هزینه ترین خودروهای جهان( هزینه نگهداری بی ام و ،بنز ،تویوتا ،هیوندای)

0
اخیرا یک تحقیق خودرویی بسیار جالب انجام شده که در آن کم هزینه ترین خودرو و پرهزینه ترین خودرو های جهان رتبه بندی شده اند.

رتبه بندی کم هزینه ترین و پر هزینه ترین خودروها

از آنجایی که خودروهای مختلف هزینه نگهداری متفاوتی دارند، افرادی که اقتصادی فکر می کنند مسلما به دنبال انتخاب اتومبیلی کم استهلاک و بدون دردسر خواهند رفت.کم هزینه ترین خودرو

کم هزینه ترین خودرو

وقتی می خواهید خودرو بخرید احتمالاً به چند نکته توجه می کنید. کیفیت، قیمت، امکانات، استهلاک، هزینه تعمیر و نگهداری، پشتیبانی خدمات پس از فروش و در نهایت، رونق بازار دست دوم. اگر خودرو مورد علاقه شما همه این ویژگی ها را یکجا داشته باشد، قطعاً از خرید خود راضی خواهید بود. در این میان، برای آنها که تصمیم های بلندمدت می گیرند، خرید خودرویی کم هزینه با استهلاک پایین یک تصمیم استراتژیک است.

فردی که در تصمیم های خود به جنبه های اقتصادی توجه ویژه دارد، زمانی از خرید یک خودرو رضایت خاطر پیدا می کند که در کنار امکانات خوب، خودرویی کم استهلاک و در نتیجه کم هزینه تهیه کرده باشد. در این گزارش می خواهیم با تمرکز روی استهلاک و هزینه نگهداری خودرو، برندهایی را که صرفه اقتصادی بیشتری دارند معرفی کنیم.
http://www.parsnaz.com/images/2016/10/1871742417-parsnaz-ir.jpg

استهلاک و هزینه نگهداری خودروها

صرفه اقتصادی خودروها

در همه جای دنیا گران ترین دارایی، بعد از مسکن خودرو محسوب می شود. آمریکایی ها به صورت میانگین پنج درصد از درآمدشان را صرف خرید ماشین و پنج درصد دیگر را صرف هزینه های نگهداری و بیمه خودرو می کنند، این ارقام در همه خودروها یکسان نیست به طوری که بعضی از خودروها در پارکینگ، صرفه اقتصادی بیشتری دارند.

وب سایت «YourMechanic» که وب سایتی معتبر در زمینه تعمیر خودرو است گزارش جامعی درباره خودروهایی که صرفه اقتصادی دارند و برآورد هزینه تعمیر آنها منتشر کرده است. بر اساس این اطلاعات می شود پرهزینه ترین و کم هزینه ترین خودروها را شناسایی کرد. این وب سایت، نتایجی از یک تحقیق جامع را منتشر کرده که بر اساس آن، پرهزینه ترین و کم هزینه ترین خودروهای بازار آمریکا مشخص شده اند. جزییات این تحقیقات در یک دوره ۱۰ ساله آماده شده و برای جمع آوری آن از مکانیک ها، مالکان خودرو و متخصصان کمک گرفته شده است.

این وب سایت در تشریح روش تحقیق خود به چند نکته اشاره کرده است. از جمله اینکه «در مرحله اول با میانگین گرفتن هزینه های مدل های مختلف یک برند در طول ۱۰ سال به نتایجی دست پیدا کردیم که تنها شامل هزینه های جاری چک آپ استاندارد خودرو (مانند تعویض روغن شش ماهه) می شود.»

فهرست «YourMechanic» با گران ترین هزینه های نگهداری آغاز می شود و در نهایت، به کم هزینه ترین خودروها ختم می شود. در این فهرست، نام ۳۰ کمپانی خودروسازی معروف دیده می شود. در صدر جدول خودروهای پرهزینه، مرسدس بنز و بی ام و و لوکس ترین خودروهای آلمانی قرار دارند.
https://www.takro.net/data/photo2/11308126/1130812601.jpg
کادیلاک آمریکایی نیز در رده بعد قرار گرفته و نکته جالب، اختلاف هزینه قابل توجه نگهداری خودروهای ژاپنی از جمله تویوتا، میتسوبیشی و هوندا در برابر صدرنشینان این جدول است و به طور مشخص این پیام را می دهد که اگر ۱۰ سال یک خودرو ژاپنی را برانید، به نسبت هزینه نگهداری یک خودرو آلمانی، حدود ۱۰ هزار دلار صرفه مالی خواهید داشت.

 پرهزینه ترین خودروها

در فهرست «YourMechanic» همان طور که اشاره شد، جایگاه نخست پرهزینه ترین خودرو جهان به خودروهای بی ام و اختصاص داده شده است. اگر شما یکی از خودروهای این برند معروف را داشته باشید، در یک دوره ۱۰ ساله باید ۱۷ هزار و ۸۰۰ دلار صرف نگهداری آن کنید. هرچند ممکن است سواری با هیچ خودرویی به اندازه بی ام و لذت بخش نباشد اما در نظر داشته باشید هرسال به طور متوسط باید ۱۷۸۰ دلار برای نگهداری خودرو خود هزینه کنید.
http://honargroup.com/portfolio/Honargroup_portfolio710356.jpg
رده بعدی فهرست «YourMechanic» نیز به برند معروف دیگر آلمانی اختصاص دارد. بعد از بی ام و، خودروهای مرسدس بنز حدود ۱۲ هزار و ۹۰۰ دلار هزینه نگهداری در ۱۰ سال به خریداران خود تحمیل می کنند. کادیلاک نیز رده سوم را از آن خود کرده است و فردی که یکی از خودروهای این کمپانی را سوار می شود باید هر سال ۱۲۵۰ دلار و در طول ۱۰ سال، ۱۲۵۰۰ دلار بابت نگهداری آن هزینه کند.
خودروهای معروف کمپانی سوئدی ولوو با هزینه ای مشابه خودروهای ساخت کادیلاک، در رده چهارم قرار دارند. فردی که یکی از خودروهای تولیدی ولوو را در اختیار دارد، در طول ۱۰ سال باید ۱۲۵۰۰ دلار برای نگهداری آن کنار بگذارد. آئودی و سیتروئن نیز با هزینه سالانه ۱۲۴۰ دلار و هزینه ۱۰ ساله ۱۲۴۰۰ دلار در رده های بعدی فهرست قرار دارند.
خودروهای آمریکایی دوج و فورد نیز در میانه های جدول قرار گرفته اند. از میان شش خودرو پرهزینه ابتدای فهرست «YourMechanic»، پنج خودرو به صورت رسمی به ایران وارد می شوند و جزو خودروهای گران قیمت بازار ایران هستند که مشتریان خاص دارند. دیگر کمپانی های فهرست «YourMechanic» عمدتاً خودروهایی هستند که سهم بسیار کمی از بازار ایران دارند در حالی که خودروهای لوکس، طبق انتظار در صدر جدول قرار دارند.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/02/m42.jpg
به طرز باورنکردنی در ادامه جدول خودروسازانی مانند کیا موتور و هیوندایی را هم می بینیم که نام خودرو ارزان قیمت را یدک می کشند در حالی که خودروهای تولیدی کیاموتور ۳ /۱ برابر میانگین جدول هزینه بر است و این موضوع نشان می دهد که برچسب قیمتی کم به معنای کم هزینه بودن نگهداری یک خودرو نیست.
این خودروساز کره ای در جایگاه چهاردهم این فهرست جا دارد و خودروهای تولیدی این کمپانی بر اساس ارزیابی های فهرست «YourMechanic»، در یک دوره ۱۰ ساله، ۸۸۰۰ دلار هزینه نگهداری دارند. در این فهرست، هزینه نگهداری خودروهای تولیدی کمپانی هیوندایی نیز ۸۲۰۰ دلار برآورد شده است که البته وضعیتی بهتر از کمپانی هموطنش به شمار می رود.
http://cdn.bartarinha.ir/files/fa/news/1395/6/27/998668_244.jpgپرهزینه ترین خودروها
کم هزینه ترین خودروهای جهان
حال بیایید جدول فهرست «YourMechanic» را از انتها مرور کنیم. وقتی در انتهای این فهرست، نام شرکت هایی نظیر تویوتا، هوندا و میتسوبیشی را می بینیم، معنی اش این است که خودروهای تولیدی این کمپانی ها با وجود کیفیت خوب و قابل قبولی که دارند، هزینه نگهداری کمتری به خریداران خود تحمیل می کنند.
نگاه اجمالی به انتهای این فهرست همچنین این گزاره را به اثبات می رساند که خودروهای ژاپنی کم هزینه ترین خودروهای جهان هستند. تویوتا در صدر این فهرست قرار دارد و یافته های وب سایت «YourMechanic» نشان می دهد یک خودرو تولیدشده توسط تویوتا، در ۱۰ سال چیزی حدود ۵۵۰۰ دلار هزینه روی دست خریدارش می گذارد که به نسبت خودروهای ابتدای جدول رقمی ناچیز است.
http://images.persianblog.ir/948085_32npbqvh.jpg
بعد از تویوتا، نام «ساین» و «لکسوز» را هم می بینیم که هر دو جزو زیرمجموعه های کمپانی تویوتا هستند و هزینه نگهداری تولید خودروهای این دو برند حدود ۱۰ درصد کمتر از میانگین جدول است. هوندا و میتسوبیشی که دو خودروساز معتبر ژاپنی هستند، در فهرست کم هزینه ترین خودروهای تولیدی به ترتیب رده های چهارم و پنجم را از آن خود کرده اند. افرادی که یکی از محصولات تولیدی این دو شرکت را در اختیار دارند، در طول ۱۰ سال به ترتیب،۷۲۰۰ و ۷۴۰۰ دلار هزینه برای نگهداری این خودروها باید کنار بگذارند. پس از این دو کمپانی، خودروسازی مینی در رده بعد و مزدا و نیسان نیز در رده های بعد قرار دارند.
در این جدول، وضعیت کمپانی کره ای هیوندایی بهتر از رقیب هموطنش است. هزینه نگهداری خودروهای هیوندایی در طول ۱۰ سال، ۸۲۰۰ دلار و هزینه نگهداری خودروهای کیا نیز ۸۸۰۰ دلار برآورد شده است. نتیجه مشخص این یافته ها نشان می دهد خودروهای ژاپنی قطعاً اقتصادی تر از خودروهای آلمانی و آمریکایی و حتی کره ای هستند.
کم هزینه ترین خودرو

هزینه نگهداری خودروها

نسبت هزینه نگهداری خودرو به عمر آن

دانستن هزینه نگهداری خودرو به تفکیک برند، اطلاعات مفیدی در اختیار ما می گذارد اما این اطلاعات زمانی کامل می شوند که در کنار نمودار تغییر هزینه سالانه قرار گیرد. با افزایش عمر خودرو شاهد افزایش هزینه های نگهداری آن هستیم، در ۱۰ سال اول، حدوداً سالی ۱۵۰ دلار به هزینه خودرو اضافه می شود و بعد از آن با یک جهش چشمگیر بین ۱۱ و ۱۲ سالگی خودرو، شاهد افزایش میانگین هزینه سالانه به دو هزار دلار هستیم و این نقطه ای است که ارزش خودرو در برابر هزینه نگهداری آن پایین تر است، به عبارتی داشتن خودرو بالای ۱۲ سال کارکرد، برای مالک زیان ده است.
کم هزینه ترین خودرو

خودروهای پر هزینه

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.