راههای تشخیص لنت اصلی از لنت تقلبی؟!

4

چگونه لنت اصلی را بشناسیم؟ تشخیص لنت اصلی تکستار ،قیمت لنت تکستار ۴۰۵ ،لنت ترمز تکستار فرانسه ،شرکت تکستار ،نمایندگی لنت ترمز تکستار ،قیمت لنت تکستار ۲۰۶ ،نمایندگی لنت گلد در ایران ،قیمت انواع لنت ترمز پژو ۴۰۵

لنت ترمز یکی از قطعات پرمصرف لوازم یدکی خودرو محسوب می‌شود. این لنت‌ها هم اکنون به وفور و در برندهای مختلف اعم از ساخت داخل و وارداتی در کشور تولید و عرضه می‌شود.این قطعه که مشمول استاندارد اجباری است، از سوی برخی کارشناسان لقب فوق ایمنی دریافت کرده است. اهمیت داستان زمانی مشخص می‌شود که بدانیم قطعات تقلبی این قطعه به وفور و حتی با نام برندهای معروفی چون تکستار، والئو، اورژینال و غیره نیز یافت می‌شود. در چند سال اخیر سوء استفاده گران از بازار چنین قطعات پرمصرفی، آنقدر ماهرانه به جعل بسته‌بندی و حک کردن قطعه همانند قطعه مادر می‌پردازند که گاهی شناسایی قطعه تقلبی و قطعه اصلی مشکل می‌شود. حال مشخصات لنت‌های ترمز خودروهای سواری موجود ایران خودرو که از طریق نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های مجاز تحت پوشش شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو توزیع می‌شود را بررسی می‌کنیم.

لنت تویوتا و لکسوس

اشنایی با انواع لنت ها کار اسانی نیست . از انجایی که لنت تقلب در بازار بسیار زیاد شده و از سوی دیگر توزیع کننده ها بیشتر تمایل به خرید و عرضه لنت های ارزان تر  و مرقون به صرفه دارند ما به شما فقط توصیه خرید و تعویض لنت اصلی میکنیم

چرا که به نظر لنت غیر اصلی مقرون به صرفه میرسد اما از نگاه کارشناسانه لنت اصلی مقرون به صرفه تر و کم هزینه تر از لنت غیر اصلی میباشد کیفیت لنت اصلی به گونه ای طراحی و با متریال استاندارد عرضه که باعث مصرف شدن لنت با روند طولانی تر و عدم اسیب رساندن به دیسک چرخ و دیگر اجزای سیستم ترمز اتومبیل میباشد.

به طور مثال در شکل زیر عکس یک بسته لنت اصلی جلو  پرادو را نمایش داده که سازنده ان کمپانی تویوتا موتور ژاپن میباشد

مشتریان گرامی توجه فرمایید که در لنت های بالا دو فرق اساسی وجود دارد که با چشم دیده میشود اول وجود ذرات طلایی (فلز مس ) در پد

لنت که هم در لنت اصلی هم در لنت غیر اصلی قابل مشاهده است  اما در لنت اصلی ذرات بزرگتر و پر رنگ تر میباشد  و دوم اینکه متریال و جنس تهیه شده پد لنت اصلی نرم تر و پد لنت غیر اصلی سفت تر و زبر تر بوده و با لمس دست قابل تشخیص است که باعث خراش و خط افتادن بر روی دیسک چرخ میشود

توجه فرمایید که ارتباط لنت خریداری شده شما مستقیم با امنیت شما در میان میباشد .

شاخصه اصلی یک لنت خوب، نرم بودن آن است؛ به طوری که این لنت‌ها زودتر مستهلک می‌شوند. با توجه به تیراژ تولید خودروهای ایران خودرو در گروه پژو معمولا بیشتر قطعات تقلبی نیز در خانواده پژو۴۰۵، پارس و محصولات خانواده سمند رخ می‌دهد. یکی از کارهای متقلبان که در سال‌های اخیر به وفور از آن در عرضه جنس تقلبی مورد استفاده قرار داده‌اند، واردات قطعات چینی آن هم با مارک برندهای معتبر و عرضه آن‌ها در بسته‌بندی‌های ایساکوست. کار به جایی رسیده که حتی آنها قیمت قطعات تقلبی را معمولا نزدیک به قیمت قطعه اصلی به فروش می‌رسانند تا خریدار در صورت مقایسه کمتر به تقلبی بودن قطعه شک کند. این در حالی است که در گذشته رویه غالب خلاف این ماجرا بود و هم اکنون قطعات بی‌کیفیت حاشیه سود خوبی برای دلالان ایجاد کرده است. البته در این بین،  تلاش خود را برای معرفی و متمایز کردن قطعه تقلبی به انجام رسانده تا کمترین آسیب از این کانال به خودروهای مورد استفاده مشتریان گروه صنعتی ایران خودرو وارد شود.

https://carstan.ir/wp-content/uploads/2017/02/2-1.jpg

در زیر تفاوت ترمز اصلی ایساکو با غیر اصلی مورد بررسی قرار گرفته است:

۱- بسته‌بندی‌های اصلی دارای طرح سر یک اسب در یک لوزی است که نماد ایران خودروست و در قسمت‌های مختلف و به صورت منظم تکرار شده است. فاصله بین لوزی تا قسمت بیرونی سر اسب باید به رنگ سرمه‌ای باشد.

۲- هولوگرام که روی آن یک تصویر سه بعدی دیده می‌شود. این در حالی است که در انواع بسته‌بندی‌های تقلبی این تصویر ۲ بعد دارد.

۳- در قطعات اصلی برچسب بارکد دار به راحتی مخدوش می‌شود و در صورت کندن هالوگرام، برچسب زیر آن نیز پاره می‌شود. این در حالی است که در قطعات تقلبی برچسب بارکد دار به راحتی مخدوش نمی‌شود.

۴-قطعات تقلبی معمولی روی بسته‌بندی خود نوار مخصوص ایساکو را ندارند یا در صورت وجود به راحتی کنده می‌شوند؛ در صورتی که چسبندگی چسب قطعات ایساکویی معمولا بالاست.

۵- معمولا کیفیت بسته‌بندی جعبه قطعات تقلبی نسبت به جعبه‌های ایساکویی به مراتب پایین‌تر است. البته یک قطعه تقلبی لزوما به معنی پرخطر محسوب نمی‌شود؛ بلکه ممکن است قطعه‌ای نیز که به لحاظ استانداردهای داخلی کم کیفیت باشد نیز در زمره اقلام تقلبی تقسیم‌بندی شوند.

http://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e35/12132842_639101152897514_1842701437_n.jpg?ig_cache_key=MTEwMTU2Nzk0Njg1NTUyMjk1Nw%3D%3D.2

محدوده قیمتی لنت‌هایی که از سوی نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های ایساکو به فروش می‌رسد، بسته به برند آنها به شرح زیر است: – پژو ۲۰۶: بین ۱۰ تا ۴۵ هزار تومان – پژو ۴۰۵، پارس و خانواده سمند: بین ۸ تا ۳۲ هزار تومان – خانواده پیکان، آردی، روآ و وانت پیکان: بین ۴ تا ۶ هزار تومان یکی از برندهای مهم لنت ترمزی که از سوی ایساکو عرضه می‌شود، لنت ترمز تکستار است که تولیدی یک شرکت معروف اروپایی است. برندهای دیگری نیز که از سوی ایساکو عرضه می‌شوند، همگی در بسته‌بندی‌های مخصوص این شرکت عرضه می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. حسین می گوید

    شرایط اخذ نمایندگی چجوریه

  2. احمد می گوید

    سلام
    امروز از فروشگاه مجاز ایران خودرو انت جلو تکستار و عقب ال پی خریدم با فاکتور…. پس از نصب ترمزم پایین تر و ضعیف از شده !!!
    چطور بفهمم اصل بوده و یا فرعی

    1. عمو می گوید

      بعد از تعویض لنت تا چند روز ترنز ضعیف است و کم کم درست میشه.

  3. ناصر ج می گوید

    به حمدالله اینقدر تقلب در این مملکت زیاد شداست که نیاز به گفتن شما ومن ندارد بنده اصلا به هیچ عنوان به هیچ کس اطمینان ندارم ومی دانم که هر خدماتی که می گیریم یا جنسی که می خریم دروغی تقلبی وپدر سوخته بازی پشتش هست چه شر کتی چه دولتی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.