هوندا سیویک تایپ R رکورد ۵ پیست اروپایی را شکست +عکس

0
۲

هوندا سیویک تایپ R رکورد ۵ پیست اروپایی را شکست +عکس ومشخصات

هوندا سیویک تایپ R به غیر از پیست نوربرگرینگ، در پنج پیست افسانه‌ای اروپا رکورد زد!
هوندا سیویک تایپ R یا Type-R از ابتدا خود را به عنوان یک “ماشین ماسبقه‌ای برای جاده” معرفی کرده است و در حال حاضر تمامی تحقیقات ثابت می‌کند که بر روی کاغذ، هوندا سیویک تایپ R با پیشرانه‌ای ۲ لیتری توربوشارژر و فن آوری پیشرفته شاسی واقعا عملکرد سریعی دارد، ولی حالا شاهد اثبات این فرضیه به صورت عملی توسط هوندا سیویک تایپ R هستیم که در ۵ پیست مسابقات اروپایی موفق به ثبت رکورد شده است. خودرویی که قطعا به عنوان سریع‌ترین ماشین محور جلو محرک جهان شناخته می‌شود.
رکورد اول مربوط به پیست “سیلورستون” بریتانیا و محل برگزاری مسابقات فرمول ۱ و جایزه بزرگ (گرند پریکس) می‌شود. در ابتدا هوندا سیویک تایپ R در هوای بارانی ماه آوریل توانست زمانی ۲ دقیقه و ۴۴ ثانیه و ۴۵ صدم ثانیه را ثبت کند، ولی در همان ماه با آفتابی شدن هوا، هوندا سیویک تایپ R توانست این زمان بدست آمده را به ۲ دقیقه و ۳۱ ثانیه و ۸۵ صدم ثانیه کاهش دهد که برای یک خودروی محور جلو زمانی فوق العاده تلقی می‌شود.

۱

رکورد شکنی هوندا سیویوک تایپ آر

رکود دوم در بلژیک و پیست “اسپا- فرانکورشامپ” بدست آمد که هوندا سیویک تایپ R به رانندگی “راب هاف” توانست زمانی ۲ دقیقه و ۵۶ ثانیه و ۹۱ صدم ثانیه‌ای از خود به جای بگذارد.
رکورد سوم توسط “نوربرت میچلیز” در پیست “مونزا” ایتالیا با زمان ۲ دقیقه و ۱۵ ثانیه و ۱۶ صدم ثانیه بدست آمد که هوندا سیویک تایپ R تا به امروز، اولین خودروی محور جلو محرکی بود که توانست به چنین زمانی دست پیدا کند.
رکورد سوم را باید در پرتقال و پیست “Autódromo do Estoril” دنبال کرد، چون تیم مسابقات هوندا توانست با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۴ ثانیه و ۸ صدم ثانیه رکورد دار این پیست باشد.
آخرین رکورد بهترین زمان به ثبت رسیده توسط هوندا سیویک تایپ R هم در مجارستان و پیست “هونگارورینگ” در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۱۶ اتفاق افتاد که با مدت زمان ۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه و ۸۵ صدم ثانیه بدست آمده است.
به عنوان یک نکته، هوندا اعلام کرده که تمام زمان‌‌های ذکر شده، توسط مدل‌های استاندارد هوندا سیویک تایپ R بدست آمده و هیچگونه تغییر مکانیکی بر روی آن صورت نگرفته است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.