بلت‌بگ به جای ایربگ : اختراع تازه مرسدس بنز

0

بلت‌بگ به جای ایربگ ،کمربند ایمنی Beltbag

 

این کمربند نیز مانند نمونه طراحی شده توسط فورد، به سادگی و درست شبیه کمربندهای ایمنی دیگری که در خودروهای متعدد می‌بینیم، بسته می‌شود؛ اما طراحی بخش نواری آن متفاوت است و از لایه‌های متعددی تشکیل شده که می‌توانند توسط گاز تولید شده به وسیله ژنراتور تولید گاز از یکدیگر فاصله گرفته و حجم آنرا تا 3 برابر بیشتر کنند. ژنراتور تولید گاز زمانی وارد عمل خواهد شد که حسگرهای خودرو برخورد شدیدی را در قسمت جلوی آن دریافت کنند. در این صورت کمربند که از گاز پر شده فضای بیشتری را پوشش خواهد داد و می‌تواند از قفسه‌سینه سرنشینان و اندام‌های داخلی آنها در برابر ضربه بهتر محافظت کند.

کمربند ایمنی Beltbag
مرسدس بنز اولین‌بار از کمربند ایمنی Beltbagدر نمونه مفهومی ESF2009 رونمایی کرد؛ اما این‌بار تصمیم دارد این کمربند ایمنی را در طراحی و تولید خودروهای لوکسی که هنوز ناشناس باقی‌مانده‌اند، استفاده کند. این خودروساز آلمانی پس از فورد دومین شرکتی است که به تولید کمربندهای ایمنی روآورده که مانند کیسه هوا بر اثر برخورد پر از گاز شده و شرایط ایمن‌تری را برای سرنشینان فراهم خواهند کرد. کمربند ایمنی Beltbag نیز مانند کمربند ایمنی با قفل فعال تنها برای سرنشینان عقب خودرو در نظر گرفته شده است.
به این دلیل که با استفاده از ماکت‌های کنونی امکان اندازه‌گیری میزان کاهش شدت ضربه توسط این کمربندها وجود ندارد، دایملر مدل‌های مجازی انسانی را به کار گرفته تا به کمک آنها فشار بیومکانیکی ناشی از ضربه را ارزیابی کند. این مدل‌ها پیش از این برای ارزیابی عملکرد کمربند ایمنی با قفل فعال که هدف مشابهی را دنبال می‌کند و برای بهبود ایمنی سرنشینان در عقب خودرو طراحی شده، استفاده شده‌‌اند. کارشناسان این شرکت می‌گویند کیسه هوا می‌تواند هنگام برخوردهای شدید ایمنی دو سرنشین جلوی خودرو را تأمین کند و به همین دلیل آنها نیازی به این کمربندهای تازه ندارند. این نمونه جدید به زودی در خودروهای لوکسی که کلاس آنها هنوز اعلام نشده، به کار گرفته خواهد شد.
این کمربند نیز مانند نمونه طراحی شده توسط فورد، به سادگی و درست شبیه کمربندهای ایمنی دیگری که در خودروهای متعدد می‌بینیم، بسته می‌شود؛ اما طراحی بخش نواری آن متفاوت است و از لایه‌های متعددی تشکیل شده که می‌توانند توسط گاز تولید شده به وسیله ژنراتور تولید گاز از یکدیگر فاصله گرفته و حجم آنرا تا ۳ برابر بیشتر کنند. ژنراتور تولید گاز زمانی وارد عمل خواهد شد که حسگرهای خودرو برخورد شدیدی را در قسمت جلوی آن دریافت کنند. در این صورت کمربند که از گاز پر شده فضای بیشتری را پوشش خواهد داد و می‌تواند از قفسه‌سینه سرنشینان و اندام‌های داخلی آنها در برابر ضربه بهتر محافظت کند.

کمربند ایمنی Beltbag
مرسدس بنز اولین‌بار از کمربند ایمنی Beltbagدر نمونه مفهومی ESF2009 رونمایی کرد؛ اما این‌بار تصمیم دارد این کمربند ایمنی را در طراحی و تولید خودروهای لوکسی که هنوز ناشناس باقی‌مانده‌اند، استفاده کند. این خودروساز آلمانی پس از فورد دومین شرکتی است که به تولید کمربندهای ایمنی روآورده که مانند کیسه هوا بر اثر برخورد پر از گاز شده و شرایط ایمن‌تری را برای سرنشینان فراهم خواهند کرد. کمربند ایمنی Beltbag نیز مانند کمربند ایمنی با قفل فعال تنها برای سرنشینان عقب خودرو در نظر گرفته شده است.
به این دلیل که با استفاده از ماکت‌های کنونی امکان اندازه‌گیری میزان کاهش شدت ضربه توسط این کمربندها وجود ندارد، دایملر مدل‌های مجازی انسانی را به کار گرفته تا به کمک آنها فشار بیومکانیکی ناشی از ضربه را ارزیابی کند. این مدل‌ها پیش از این برای ارزیابی عملکرد کمربند ایمنی با قفل فعال که هدف مشابهی را دنبال می‌کند و برای بهبود ایمنی سرنشینان در عقب خودرو طراحی شده، استفاده شده‌‌اند. کارشناسان این شرکت می‌گویند کیسه هوا می‌تواند هنگام برخوردهای شدید ایمنی دو سرنشین جلوی خودرو را تأمین کند و به همین دلیل آنها نیازی به این کمربندهای تازه ندارند. این نمونه جدید به زودی در خودروهای لوکسی که کلاس آنها هنوز اعلام نشده، به کار گرفته خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.