نحوه برطرف نمودن یخ زدگی شیشه خودرو

0

نحوه برطرف نمودن یخ زدگی شیشه خودرو ،رفع بخار شیشه ماشین ،ضد بخار شیشه ماشین ،ساخت شیشه شور خودرو ،چرب شدن شیشه ماشین ،بخار شیشه پراید ،جلوگیری از یخ زدن شیشه،مایع شیشه شور ضدیخ ماشین ،شیشه شوی ضد بخار

نحوه برطرف نمودن یخ زدگی شیشه خودور

در فصل زمستان برای جلوگیری از انباشتگی برف بر روی شیشه جلوی اتومبیل، لازم است که یخ شیشه را از بین ببریم . این کار را میتوانید با استفاده از یک کارت اعتباری، اسپری ضد یخ و یا آب گرم انجام دهید . ممکن است ساکنین ایالتهای شمالی ۶ ماه از سال را با آب و هوای بسیار سرد و یخبندان مواجه باشند . دمای هوا تا حد زیادی افت نموده و اصطلاحا تا استخوان نفوذ میکند . این سردی هوا میتواند موجب دشواری های خاصی در خودروی شما شود به خصوص اگر آن را در فضای باز بیرون پارک کرده باشید . این امکان وجود دارد که در روشن کردن و راه اندازی اتومبیل با مشکل مواجه شوید و یا حتی با داشتن بهترین لاستیکهای چهارفصل به سختی بتوانید از لغزش خودرو بر روی برف و یخ جلوگیری کنید . اگرچه ایالتهای جنوبی و ساحلی به ندرت با دمای هوای زیر صفر مواجه میشوند ولی در اکثر مناطق باید آمادگی برای مقابله با یخبندان در طول شب داشته باشیم . هر موقع که دمای هوا به نقطه انجماد برسد ممکن است به هنگام بیدار شدن در صبح با صحنه وجود یخ بر روی شیشه جلوی اتومبیل مواجه شوید . تمیز کردن یخ روی شیشه کار پرزحمت، زمان بر و ناخوشایندی است . امکان دارد نوک انگشتان شما از شدت سرما بی حس شود، یا در خودروی خود ابزار مناسب برای یخبندان ناگهانی نداشته باشید . اما با این وجود لازم است که از خودروی خود استفاده نموده و خود را به مقصد برسانید، بنابراین باید به دنبال راهی برای زدودن یخ از شیشه اتومبیل خود باشید .

روش ۱: یخ را با استفاده از یک کارت اعتباری از روی شیشه بخراشید

اگر تجهیزات لازم در خودروی خود ندارید و هنوز برای زمستان آماده نشده اید، تمیز کردن حتی لایه نازکی از یخ نیز میتواند دشوار باشد . در چنین مواقعی میتوانید یخ شیشه را با استفاده از چیزی که در جیب دارید تمیز کنید: کارت اعتباری

لوازم مورد نیاز:

  • کارت اعتباری

گام ۱: موتور ماشین را روشن کنید . موتور را در حال روشن باقی بگذارید تا فضای داخل اتومبیل گرم شود . با این کار نه تنها از شدت سرمای داخل اتومبیل کاسته میشود و میتوانید به راحتی رانندگی کنید بلکه با روشن کردن بخاری و قرار دادن آن بر روی حالت یخ زدایی، یخ روی شیشه اندکی نرمتر خواهد شد .

گام ۲: یخ را با استفاده از یک کارت بانکی بلا استفاده یا کارتی که کمتر از آن استفاده میکنید، از روی شیشه بخراشید . این امکان وجود دارد که به هنگام تمیز کردن یخ، کارت بانکی شما بشکند، لذا از کارتهای ضروری خود استفاده ننمایید .  کارت بانکی را با زاویه تقریبی ۳۰ درجه بر روی شیشه قرار دهید . با فشار دادن انگشت شست اندکی خمیدگی در طول کارت ایجاد کنید . با این کار سختی کار بیشتر شده و از احتمال شکسته شدن کارت کاسته خواهد شد .  با ضربات کوچک و حرکتهای کوتاه قسمت دید مقابل راننده را تمیز کنید . سعی کنید این کار را از قسمت پایین شیشه به سمت بالای آن شروع کنید چون گرم کن شیشه ابتدا قسمتهای پایینی شیشه را گرم میکند لذا در این قسمت یخ نرم تر خواهد بود .

نکته: اگر دستکش ندارید دست خود را با استفاده از یک جوراب کهنه بپوشانید . تکه های یخ جدا شده از شیشه میتوانند موجب آزار پوست برهنه شوند .

نحوه برطرف نمودن یخ زدگی شیشه خودور

روش ۲: استفاده از اسپری یخ زدایی

با به کار بردن یک اسپری ضد یخ میتوانید به سرعت لایه نازک یخ را آب کنید و یا در صورت ضخیم بودن یخ، آن را کمی نرمتر کنید . میتوانید اسپری یخ زدایی را به صورت خرید اینترنتی تهیه کنید یا اینکه این مایع را خود در منزل آماده نمایید . برای این کار سه واحد سرکه را با یک واحد آب مخلوط کرده و در یک بطری اسپری دار بریزید . روش دیگر این است که به یک بطری الکل ضد عفونی سه قطره مایع ظرفشویی اضافه کرده و در یک بطری اسپری دار بریزید .

لوازم مورد نیاز:

  • اسپری یخ زدایی
  • جاروی برف روبی

گام ۱: ماشین را روشن کنید . شیشه گرم کن خودرو را روشن کنید تا اسپری یخزدایی سریعتر عمل کند .

گام ۲: اسپری یخ زدایی را بر روی شیشه بپاشید . این مایع هم بر روی لایه های نازک و هم لایه های ضخیم یخ کارساز است . اگر لایه یخ ضخیم باشد و یا با لایه ای از برف پوشیده شده باشد، با دست چند خط از بالا به پایین شیشه باز کنید و سپس اسپری را به سطحی که کاملا یخ است، بپاشید .

گام ۳: ۱۵ الی ۳۰ ثانیه صبر کنید . به تدریج برف نرم میشود که این کار در مدت زمان کوتاهی صورت میپذیرد .

گام ۴: شیشه را به طور کامل تمیز کنید با استفاده از دست خود (که دستکش دارد) یا با استفاده از یک جاروی برف روبی در صورت سنگین بودن برف و یا از طریق روشن کردن برف پاک کن خودرو در صورت نازک بودن یخ، شیشه را تمیز کنید . یخ نرم شده به راحتی از روی سطح شیشه زدوده خواهد شد .

طرز تهیه محلول خانگی : یک لیوان آب و دو قاشق غذاخوری مایع ظرف شویی را با یک لیتر الکل مخلوط کنید; این مایع حتی در سرمای منفی۳۰درجه هم یخ نمی زند.

نحوه برطرف نمودن یخ زدگی شیشه خودور

روش ۳: ریختن آب گرم بر روی شیشه

آب گرم میتواند به راحتی یخ را آب کرده و از روی شیشه خودرو بزداید . تنها چیزی که لازم دارید یک سطل به ظرفیت حداقل یک گالون است که باید از آب گرم پر شود . البته دقت کنید که آب داغ یا آب جوش به علت ایجاد انبساط ناگهانی میتواند موجب ترک خوردگی شیشه شود .

گام ۱: سطل را از آب گرم پر کنید . آب باید در حدی گرم باشد که بتوانید دست خود را به راحتی و بدون احساس سوزش در آن فرو برید .

گام ۲: آب را بر روی سطح شیشه یخ زده بریزید . اصولا باید آب را از بالای شیشه به سمت پایین بریزید . با پایین آمدن آب گرم در سطح شیشه به تدریج یخ نرم و ذوب میشود . خواهید دید که ظاهر یخ از حالت سخت و رنگ سفید به حالت نرم و بی رنگ (شیشه ای) تغییر می یابد .

گام ۳: شیشه را تمیز کنید . اگر یخ به طور کامل آب نشده باشد، حرکت سریع برف پاک کن خودرو و یا حرکت دست پوشیده شده با دستکش، به راحتی یخ را از روی شیشه پاک خواهد کرد .

روش ۴: از بین بردن یخ از قسمت داخل اتومبیل

  • کارت بانکی
  • پارچه نخ مصنوعی ریزبافت

گاهی اوقات به علت وجود رطوبت داخل خودرو، قسمت داخلی شیشه دچار یخ زدگی میشود . از بین بردن این یخ اندکی دشوار است ولی سعی کنید هرگز از ابزار خراشنده برای تمیز کردن شیشه استفاده نکنید چون ممکن است خراشیدگی برای همیشه بر روی شیشه باقی مانده و دید راننده را مختل کند .

گام ۱: از روش کارت اعتباری برای زدودن یخ استفاده کنید . تنها مشکل موجود در این حالت این است که تکه های یخ بر روی خودرو خواهند ریخت .

گام ۲: از اسپری یخ زدایی بر روی سطح داخلی شیشه استفاده کنید . لازم است یک پارچه نخ مصنوعی ریزبافت داشته باشید تا از ریخت و پاش در داخل ماشین جلوگیری شود . مایع یخ زادیی را بر روی پارچه اسپری کنید . در صورتی که بر روی مایع علامت سمی (toxic) زده شده است، از استنشاق آن اجتناب کنید . قبل از تبخیر مایع، پارچه را بر روی سطح داخلی شیشه بکشید . با این کار یخ نرم شده و بر روی پارچه خواهد چسبید .  هر روشی را که برای یخ زدایی انتخاب کنید لازم است که این کار را قبل از اقدام به رانندگی انجام دهید . استفاده از وسایل نقلیه با دید محدود مشمول جریمه رانندگی بوده و همچنین میتواند موجب بروز تصادف گردد .

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.