۲۰ روش عالی و آسان برای اینکه خودروی خود را کاملاً تمیز کنید

1

۲۰ روش کاربردی و آسان برای اینکه خودروی خود را کاملاً تمیز کنید

در این مطلب ۲۰ روش آسان و کاربردی برای تمیز کردن بخش داخلی و بیرونی خودرو را برایتان آموزش داده ایم که می توانید خودتان انجام دهید و هزینه کارواش رفتن را از خرج های ماهانه خود کسر کنید.

 

۱- از ابر ارزان قیمت برای تمیز کردن گرد و غبار موجود در شبکه خروج هوای کولر / بخاری داخل اتاق استفاده کنید.

2

۲- در حالی که با برس یا فرچه در حال تمیز کردن داشبورد هستید، لوله مکنده جاروبرقی را در مقابل آن نگه دارید تا گرد و خاک به بقیه فضای اتاق پخش نشده و درون جارو کشیده شوند.

۳- از روش بالا برای تمیز کردن همه فرورفتگی ها و کلیدها و دکمه های موجود روی داشبورد استفاده کنید.

4

۴- فیلتر هوای داخل اتاق را عوض کنید تا از بوی بد و نامناسب آن خلاص شوید.

5

۵- تمامی زباله ها، بطری های آب و پلاستیک هایی که زیر صندلی و دیگر بخش های اتاق ماشین قرار دارند را جمع آوری کرده و بیرون بیندازید.

6

۶- از پولیش های جادوئی برای برطرف کردن آثار خراشیدگی از روی قسمت های پلاستیکی و چرمی داخل ماشین استفاده کنید.

7

۷- اگر کثیفی درون بافت پلاستیکی دستگیره ها و دیگر بخش های اتاق نفوذ کرده بود، می توانید با استفاده از مسواک و ماده شوینده آن را از بین ببرید.

8

۸- از روغن زیتون برای برق انداختن بخش های چرمی داشبورد استفاده کنید.

9

۹- برای برداشتن موهای حیوانات خانگی از روی صندلی به یک اسپری آب و شیشه روب دستی احتیاج دارید. آب را روی قسمتی که مو هست اسپری کرده و سپس با وسیله یاد شده روی آن بکشید تا به راحتی از صندلی جدا و زدوده شوند.

10

۱۰- از فرچه های سفت یا ماهوت پاک کن برای زدودن غبار از بخش های پارچه ای صندلی ها و درهای خودرو استفاده کنید.

11

۱۱- از کاغذ و اتوی داغ برای پاک کردن موم، واکس یا پارافین آب شده روی روکش صندلی استفاده کنید.

12

۱۲- برای پاک کردن و شستن روکش صندلی ها در داخل ماشین، آن را با مایع رقیق شده ی همه کاره و یک اسفنج شامپو بزنید. سپس با پارچه حوله ای خشک کنید.

13

۱۳- روی کفی های ماشین اسپری پاک کننده لکه بپاشید و سپس آن ها را درون ماشین لباسشوئی بیندازید.

۱۴- وقتی که همه جا کاملا تمیز شد برای اینکه بوی خوب پاکیزگی باقی بماند خودتان خوشبوکننده ساخته و در ماشین قرار دهید. به این صورت که درون یک شیشه مربای تمیز، سه چهارم پیمانه جوش شیرین ریخته و ۵ قطره اسانس عطر موردنظر خود را به آن اضافه کنید. آن ها را هم بزنید و سپس به جای در شیشه، یک تکه پارچه منفذدار روی آن قرار دهید.

15

۱۵- برای پاک کردن شیشه جلوی خودرو از سیم ظرفشوئی و مایع شیشه پاک کن استفاده کنید. مطمئن باشید که سیم ظرفشوئی موجب آسیب دیدن شیشه نخواهد شد.

17

۱۶- برای از بین بردن چربی ها و کثیفی های باقی مانده روی لاستیک شیشه پاک کن، از پارچه آغشته به الکل استفاده کنید. چند بار با این دستمال روی لاستیک آن بکشید.

18

۱۷- برای از بین بردن حشره هایی که روی بدنه یا شیشه چسبیده اند می توانید از دستمال های خشک کننده آشپزخانه استفاده کنید. آن ها را خیس کرده و در محل موردنظر بکشید تا هر لکه حاصل از حشره ای که وجود دارد، به راحتی از سطح بدنه ماشین پاک شود.

۱۸- برای برق انداختن چراغ های جلوی ماشین از مسواک و آب استفاده کنید.

19

۱۹- حواستان باشد که پیش از پاک کردن شیشه های ماشین، آن ها را پائین بیاورید تا لکه مایع شیشه پاک کن در بخش بالایی آن باقی نماند.

20

۲۰ – برای شستن رینگ و چرخ ماشین از محلول پودر شوینده و آب استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. علی می گوید

    ممنونم بابت راهنمایی خوبتون عالی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.