بررسی مشخصات هیوندای i30 استیشن + عکس و قیمت

0

قیمت هیوندا i30 صفر ،مشخصات هیوندا i30 2017 ،قیمت هیوندای i30 2016 ،هیوندای i30 2017 ،شرایط فروش اقساطی هیوندای i30 ،قیمت هیوندا i30 2015 ،قیمت هیوندای i30 جدید ،قیمت هیوندا i30 2017

مدل ۲۰۱۷ از نسخه تورر هیوندای i30 به عنوان یکی از معقول‌ترین خودروهای موجود در بازار برای علاقه‌مندان سفر و خانواده‌های پرجمعیت، اکنون پیش روی شماست. با بررسی فنی این خودرو همراه باشید.

با توجه به پایین بودن قیمت نسخه‌ی پایه از i30 تورر در مقایسه با دیگر خودروهای مشابه، مثل اشکودا اُکتاویا؛ همراه با داشتن فضای کابین بیشتر در این کلاس خودرویی و مجهز بودن به سیستم‌های ایمنی قابل قبول، هیوندای i30 تورر در نوع خود،محصولی منحصر به فرد به شمار می‌آید.

این مدل در واقع پاسخی است به خودروهایی مانند فولکس‌واگن گولف تورر و رنو مگان اسپورت تورر که با استاندارهای روز صنعت خودورسازی دنیا، مثل سنسور حرکت بین خطوط، چراغ‌هایی با قابلیت تنظیم ارتفاع نور به صورت اتوماتیک، ترمز خودکار اضطراری و سیستم هشدار خستگی و خوا‌ب‌آلودگی راننده همراه شده است. این درحالی است که امکانات و سیستم‌های ذکر شده در بسیاری از خودروهای هم رده و حتی در کلاس بالاتر از این خودرو نیز به چشم نمی‌خورد.

http://www.car.ir/files/cache/files_galleries_9945497%5B5688aa5317b72f332affa9998ec24127%5D.jpg

 طراحی بدنه

قسمت جلویی و دماغه i30 تورر درست همانند خواهر خود یعنی i30 هاچ‌بک، دارای فضای مشبک رادیاتور اسپرت و اختصاصی هیوندای است که همراه با چراغ‌های براق و کشیده به سمت داخل نمایی خاص به این خودرو بخشیده است. در قسمت انتهایی خودرو شیب ملایم سقف مانع از ایجاد نمایی زمخت و زشت برای این خودور شده و این درحالی است که خطوط تند و تیز به کار رفته بر روی درهای خودرو، ذهن‌ها را از یکپارچه بودن قطعات بدنه منحرف می‌کند و نمایی چند بعدی به آن داده است.

https://cdn01.zoomit.ir/2017/8/5f78fb74-4d4d-4799-9258-03596fdc54db.jpg

پیشرانه

پیشرانه مدل تورر i30 درست همانند نسخه هاچ‌بک این خودروی کره‌ای است و بدین معنا است که موتور بنزینی یک لیتری توربو شارژ با توان ۱۱۸ اسب بخار و موتور ۱.۴ لیتری توربو شارژ با توان ۱۳۸ اسب بخار به همراه موتور ۱.۶ لیتری دیزلی با توان‌های ۱۰۸ یا ۱۳۴ اسب بخار گزینه‌های موجود برای این تورر زیبا هستند که مشتریان قادر به انتخاب و سفارش آنها خواهند بود. تمامی مدل‌ها دارای جعبه دنده ۶ سرعته دستی هستند، اما نسخه‌ی ۱.۴ لیتری به واسطه قدرت بالاتر نیازمند جعبه دنده سریعتری است لذا این مدل با جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک و دو کلاچه نیز ارائه می‌شود. مصرف سوخت در موتور بنزینی با توان ۱۳۸ اسب بخار ۴.۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و در نسخه موتور دیزلی رقم فوق‌العاده ۳.۱۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر برای i30 تورر به ثبت رسیده است.

https://cdn01.zoomit.ir/2017/3/45d6dd4a-089b-4545-a586-db851e5cf3d0.jpg

 فضای داخلی

یکی از نقاط قوت بسیار مهم i30 تورر صندوق عقب آن است جایی که با دارا بودن فضای ۶۰۲ لیتری، در مقایسه با تمام خودروهای هم‌رده و هم کلاس خود از جمله فورد موندئو و آئودی A6 Avant، خود را در موقعیت برتری قرار داده است. تجهیزات به کار رفته در داخل کابین دارای کیفیت قابل قبولی خواهد بود، هرچند که هیوندای می‌توانست در این زمینه کمی بهتر عمل کند. صندلی‌های عقب با قابلیت جمع شدن این امکان را به i30 تورر می‌دهد تا فضای کلی داخل کابین را به رقم ۱۶۵۰ لیتر برساند که از نزدیکترین رقیب خود یعنی اشکودا اُکتاویا تورر، ۱۰۰ لیتر کمتر است. این فضای عالی، در نتیجه‌ی ایجاد شیب و حالت مخروطی شکل در طراحی سقف خودرو حاصل شده است.

ایمنی

یکی دیگر از نقاط قوت i30 تورر، در بحث ایمنی است جایی که تمامی سیستم‌های ایمنی به کار رفته در مدل هاچ‌بک این خودرو، در نسخه‌ی تورر نیز پیاده‌سازی شده است. از جمله مهترین این سیستم‌ها و تجهیزات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فناوری هشدار خواب‌آلودگی و خستگی: که موظف به بررسی رفتار راننده حین رانندگی است تا در مواقع اضطراری سیستم‌های ترمز خودرو را به صورت اتوماتیک فعال کند.
  • سیستم هشدار حرکت بین خطوط: که هوشمندانه در صورت تغییر مسیر خودرو حین رانندگی بدون اعمال نشانه‌هایی مبنی بر تصمیم راننده جهت تغییر مسیر مانند راهنما زدن، از طریق صدا هشدار به راننده را ارسال می‌کند.
  • تنظیم خودکار ارتفاع نور چراغ: به صورت اتوماتیک و براساس موقعیت خودروهای عبوری از روبرو و فاصله تا آنها در شب، وضعیت چراغ‌ها را به نورپایین و نوربالا تغییر می‌دهد.
  • سیستم ترمزگیری خودکار در مواقع اضطراری: مدت زمان زیادی از اجباری شدن استفاده از این سیستم در تمامی خودروها نمی‌گذرد. سیستمی که به اعتقاد کارشناسان تا ۳۸ درصد تصادفات ناشی از برخورد خودرو از پشت به خودروی جلو را کاهش می‌دهد. هر دو مدل i30 تورر و هاچ‌بک به این سیستم به عنوان یک استاندارد ضروری خودروهای امروزی مجهز هستند. این سیستم از طریق رادارهای تعبیه شده روی خودرو، جاده‌ی پیش روی خود را اسکن می‌کند و در صورت تشخیص احتمال برخورد و این نکته که راننده عکس‌العمل مناسب را از خود نشان ‌نمی‌دهد به صورت خودکار سرعت خودرو را کم و یا به طور کامل آن را متوقف می‌کند. درست مانند تمام سیستم‌های ترمز خودکار، این سیستم به کار رفته در i30 تورر تنها مختص خودروهای عبوری نبوده و عابران ‌پیاده را نیز تشخیص داده و عکس‌العمل مناسب را در مواقع اضطراری از خود نشان می‌دهد.

علاوه بر ۴ مورد ذکر شده، پارامترهای اجباری دیگری نیز به عنوان موارد ایمنی لازم در i30 تورر به کار گرفته شده است که از جمله مهمترین این سیستم‌ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه حفظ پایداری سیستم برق خودرو، ترمزهای ضد قفل، مانیتور کردن میزان فشار و باد لاستیک‌ها و محافظ صندلی کودک.

سیستم کروز کنترل استفاده شده در هوندا سیویک جدید می‌تواند این خودرو را از نظر سیستم‌های ایمنی استاندارد در رده‌ای بالاتر از i30 تورر قرار دهد اما طبق اخبار رسیده هوندا برنامه‌ای برای ساخت نسخه خانوادگی و تورر سیویک ندارد.

https://cdn01.zoomit.ir/2016/10/6f2b1e92-bd4e-4699-b2ab-be6a328b68fb.jpg

 نسخه‌های قابل سفارش

هیوندای برای خودروی i30 تورر آپشن‌های متنوعی در نظر گرفته است. نسخه S به عنوان نسخه پایه این خودرو مجهز است به: چرخ‌های ۱۵ اینچی، سیستم تهویه خودکار هوا، چراغ‌های LED، کروز کنترل، شیشه‌های برقی، ارتباط بلوتوث و تمام سیستم‌های ایمنی ذکر شده.

در سطح بالاتر و مدل‌های SE، هیوندای از چرخ‌های ۱۶ اینچی، بدنه داخلی و خارجی کروم، فرمان از جنس چرم، سنسور عقب و پارک خودرو، دوربین عقب و مه‌شکن استفاده کرده است. در نسخه SE Nav نیز موقعیت‌یاب ماهواره‌ای به همراه شارژ بی‌سیم تلفن همراه در نظر گرفته شده است.

نسخه SE Premium این خودرو  با دارا بودن تجهیزاتی مانند: دکمه باز و بسته شدن اتوماتیک درب صندوق عقب، ترمز دستی الکتریکی، سیستم کمک به نگهداری خودرو در نقاط شیب‌دار، سنسور پارک در تمامی جهات، صندلی‌های چرمی، سیستم باز و بسته کردن درب خودرو بدون کلید، سیستم هشدار ترافیک عقب خودرو و سیستم تشخیص نقطه کور، به عنوان یکی از کاملترین نسخه‌های این خودروی خانوادگی توسط هیوندای عرضه می‌شود. در کاملترین نسخه این مدل، علاوه بر موارد ذکر شده، تمامی تجهیزات داخل کابین از جنس چرم بوده و از سیستم گرمایشی فرمان خودرو نیز بهره‌مند خواهد بود.

https://arvandplak.ir/wp-content/uploads/2016/10/2017-hyundai-i30-reveal-2.jpg

قیمت و زمان عرضه

هیوندای از ۱۵ تیرماه i30 تورر را در معرض فروش قرار خواهد داد. قیمت پایه این خودرو از ۲۲,۴۰۰ دلار آغاز می‌شود که نسخه S با پیشرانه یک لیتری و توان ۱۱۸ اسب بخاری را شامل می‌شود. نسخه SE از قیمت ۲۴,۷۹۶ دلار شروع می‌شود و مدل Premium با پیشرانه ۱.۴ لیتری و ۱۳۸ اسب بخار توان خروجی با قیمت پایه ۲۹۲۸۲ دلار توسط هیوندای به فروش خواهد رسید. پیشرانه دیزلی i30 نیز با قیمت پایه ۲۶,۰۰۰ دلار برای نسخه SE همراه با پشیرانه ۱.۶ لیتری و توان ۱۰۸ اسب بخار قابل سفارش خواهد بود.

گران‌قیمت‌ترین مدل این خودرو در نسخه Premium SE همراه با پیشرانه دیزلی ۱.۶ لیتری و توان ۱۳۴ اسب بخار خواهد بود که متقاضیان برای دریافت آن باید ۳۲,۲۲۵ دلار هزینه کنند. تمامی نسخه‌ها با رنگ‌های متالیک مشمول ۷۵۰ دلار مبلغ اضافه خواهند بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.