کیا موتورز به عنوان با کیفیت ترین خودرو در آمریکا شناخته شد.

0

کیا موتورز به عنوان با کیفیت ترین خودرو در آمریکا شناخته شد.

خودروسازی کره ای کیاموتورز در رده بندی با کیفیت ترین خودروهای آمریکا بالاتر از اسامی بزرگی همچون پورشه، تویوتا و بی ام و قرار گرفت.

به گزارش اخبار خودرو ، پس از ۲۷ سال برای اولین بار یک برند غیر لوکس در بالاترین سطح رده بندی کیفیت موسسه جی دی پاورز آمریکا قرار گرفت.

باور کردنش کمی دشوار است اما برند کره ای کیا موتورز با ۸۳ امتیاز منفی به عنوان با کیفیت ترین خودروساز بالاتر از نامهایی مثل پورشه، بی ام و، لکسوس و کادیلاک قرار گرفت.

موسسه جی دی پاورز با بررسی عیوب و نواقص خودروها در ۹۰ روز اول پس از تولید به امتیازبندی آنها میپردازد و هر خودرویی که امتیاز کمتری دریافت کند به معنای عیب و نقص کمتر میباشد.

۲۰۱۷ Kia Sportage SX  SX Turbo 2WD

پورشه با ۸۴ امتیاز، هیوندای (دیگر خودروساز کره ای) با ۹۲ امتیاز، تویوتا با ۹۳ و بی ام و با ۹۴ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند. در این رده بندی کرایسلر و جیپ هم حائز عنوان بیشترین رشد در کیفیت با ۲۸ امتیاز منفی کمتر نسبت به سال گذشته شدند.

به گزارش این موسسه رشد کلی کیفیت خودروها در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال گذشته مثبت بوده و ۲۱ برند از ۳۳ برند نمایش داده شده در این رده بندی از امتیاز منفی کمتری نسبت به سال گذشته برخوردار شدند.

رنه استفان، مدیر عامل موسسه کیفیت اتومبیل جی دی پاورز در این باره میگوید : « در دوران حاضر خودروسازان با کیفیت ترین محصولاتی که تاکنون دیده ایم را تولید میکنند. بررسی های ما طی چند سال گذشته نشان میدهد خودروسازان به صدای مشتری گوش داده، نقاط ضعف را شناسایی کرده و در جهت رفع آن تلاش کرده اند. به جز برخی فناوری های پیشرفته که مشکلاتی را در پی داشته اند روند کلی حرکت به سمت بهبود بوده است. »

۲۰۱۶-JD-Power-Initial-Quality-Study-IQS-segment-rankings-3 ۲۰۱۶-JD-Power-Initial-Quality-Study-IQS-manufacturing-plants-rankings-3 ۲۰۱۶-JD-Power-Initial-Quality-Study-IQS-rankings ۲۰۱۶-JD-Power-Initial-Quality-Study-IQS-segment-rankings-1

این تنها برای دومین بار طی سی سال گذشته است که خودروهای آمریکایی رشد بهتری در کیفیت نسبت به خودروهای وارداتی داشته اند. بر این اساس برندهای آمریکایی در این رده بندی ۱۰ درصد رشد داشتند درحالی که برندهای وارداتی تنها رشد ۵ درصدی را تجربه کرده اند. هرچند آمار کلی گویای این مطلب است که آمریکایی ها هنوز نیاز به تلاش بیشتری دارند تا در کیفیت به سطح تویوتا، پورشه، بی ام و و البته برندهای کره ای برسند. نکته جالب دیگر در این بررسی کمتر بودن مشکلات در برندهای غیر لوکس نسبت به برندهای لوکس و گرانقیمت است.

رنه استفان در پایان اضافه کرد : « رابطه مستقیمی بین تعداد معایب کشف شده توسط مشتری در خودروی صفر و تصمیم وی برای خرید خودروی بعدی وجود دارد. شاید یک مشتری کمتر برای خودروساز چندان مهم جلوه نکند اما مجموع همین مشتری های از دست رفته به معنی میلیون ها دلار سود کمتر خواهد بود. »

منبع : motortrend

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.