کلاهبرداری و تجارت با پول مردم

0

 فروش و پیش‌فروش خودروها در ایران این روزها دیگر به یک معضل جدی تبدیل شده است

 بدقولی‌ها از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو به جایی رسیده که دیگر مشتریان اعتماد لازم را برای سپردن پول خود در ازای تحویل خودروی درخواستی نداشته و همواره با چشم شک و تردید به فروش و پیش‌فروش‌ خودرو نگاه می‌کنند.
تمام اینها در شرایطی است که هیچ ناظری هم در بازار عملا وجود ندارد و برخی سازمان‌ها تنها اسم نظارت بر فروش و پیش‌فروش‌های خودرو را یدک می‌کشند. هستند مشتریان زیادی که به امید تبلیغات و وعده و وعیدهایی که خودروسازان و واردکنندگان در رسانه‌ها و سایر حوزه‌های تبلیغاتی ارائه می‌دهند، اغفال شده و برای دریافت خودرو، پول خود را زیر تیغ این فروشندگان می‌سپارند.

به گفته وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، برخی از این فروشندگان حتی مجوز لازم را هم برای پیش‌فروش خودرو از وزارتخانه مربوطه دریافت نمی‌کنند و بدون هیچ سیستم نظارتی، پول مشتریان را ماه‌ها در اختیار می‌گیرند و در نهایت هم با مشکلات بسیار خودرو را گرانتر تحویل مشتری می‌دهند. در حال حاضر حتی واردکنندگان رسمی هم مجوزهای پیش‌فروش مدنظر وزارت صنعت را دریافت نمی‌کنند و متاسفانه مشتریان با بی‌اطلاعی از این موضوع، پول خود را به دست واردکنندگانی می‌سپارند که مجوزهای لازم را کسب نکرده‌اند و در نهایت ممکن است حتی از سرناچاری، بی‌خیال پول خود شوند؛ چراکه تعهدی نسبت به بازگشت پول آنها و حتی سود آن وجود ندارد. نکته دیگر اینجاست که همین پیش‌فروش‌کنندگان خودرو وعده سودهای بالای مشارکت می‌دهند، اما در عمل نه‌تنها وعده خود را در تحویل خودرو محقق نمی‌کنند، بلکه ماه‌ها با پول مشتری کاسبی کرده و در نهایت با انصراف وی به‌دلیل عدم‌تحویل به موقع خودرو، درصدی هم جریمه دریافت می‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.