رونمایی از نسخه برقی فاو بسترن B30 VE + عکس و مشخصات

0

رونمایی از نسخه برقی بسترن B30

تب برقی کردن خودروهای چینی اینک به بسترن B30 هم سرایت نموده و به‌تازگی از نسخه الکتریکی آن با کد B30 EV رونمایی شد. بسترن B30 EV یک سدان کامپکت است که در اواخر ماه اکتبر سال جاری میلادی راهی بازار چین می‌شود.


بسترن درواقع یک برند از زیرمجموعه شرکت FAW (FIRST AUTO WORK) محسوب می‌شود. این سازنده در حال حاضر خودروهای مقرون‌به‌صرفه‌ای را برای بازار میانی سدان‌ها و شاسی‌بلندهای چین تدارک می‌بیند.
بسترن B30 EV بر مبنای نسخه بنزینی این مدل تکوین و توسعه یافته است. این خودرو از یک پیشرانه برقی نیرو می‌گیرد که توان خروجی آن ۱۰۹ اسب بخار بوده و به یک پک باتری ۲۴.۸ کیلوواتی کوپل شده است. شعاع حرکتی بسترن B30 EV معادل ۱۸۰ کیلومتر و ماکزیمم سرعت نهایی آن هم برابر با ۱۴۰ کیلومتر بر ساعت است.
طبق ادعای بسترن، بُرد این خودرو در سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت و در حالت کروز به ۲۳۰ کیلومتر هم می‌رسد.
سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعتی که هدف‌گذاری شد، یک طبقه‌بندی نامفهوم است که توسط بسیاری از خودروسازان چینی به کار می‌رود. مشکل اینجاست که کسی واقعاً نمی‌داند که معنی آن چیست. برخی سازندگان چینی آن را به مفهوم میانگین سرعتی برابر با ۶۰ کیلومتر بر ساعت به کار می‌برند، برخی دیگر هم به مفهوم ماکزیمم سرعت ۶۰ کیلومتر بر ساعت و برخی هم از سرعت کروز صحبت می‌کنند. درهرصورت، این رنج سرعتی همواره بالای ۵۰ کیلومتر بوده است.

بسترن B30 الکتریکی
همچون همیشه و در سرزمین خودروهای برقی چین، بسترن B30 الکتریکی هم از برچسب‌های رنگی بسیار بزرگ و با ابعادی بی‌قاعده بهره می‌برد که با حرف EV در بدنه آن نقش بسته است. برخی از مردم هم فقط می‌خواهند نمایش دهند… (- منظور مردم ساکن در چین است).

بسترن B30 الکتریکی
بسترن B30 خودروی میان‌سالی محسوب می‌شود. این خودرو نخستین بار در سال ۲۰۱۵ میلادی روانه بازار شد و از آن زمان تاکنون هیچ نوع به‌روزرسانی را شاهد نبود. این قضیه به‌وضوح خود را در داخل کابین این خودرو نشان می‌دهد، جایی که مملو از پلاستیک‌های مشکی ارزان‌قیمت توأم با یک طراحی بی‌نظم و آشفته است. این واقعاً آن چیزی نیست که از یک خودروی الکتریکی جدید مدل ۲۰۱۷ ساخت چین انتظار می‌رود. بسترن باید بهتر از این کار کند.

بسترن B30 الکتریکی
محل اتصال آداپتور شارژر این خودرو درست در زیر آرم جلوپنجره آن تعبیه شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.