هنسی ونوم F5، رقیب سرسخت بوگاتی شیرون + عکس

0

قیمت هنسی ونوم ،قیمت هنسی ونوم جی تی ،هنسی ونوم gt2 ،مشخصات فنی هنسی ونوم جی تی ،درگ هنسی ونوم با بوگاتی ،هنسی ویسکی ،شلبی تواتارا ،هنسی ونوم F5، رقیب جدید بوگاتی شیرون

هنسی ونوم F5، رقیب جدید بوگاتی شیرون

مدت‌ها پیش، شرکت خودروسازی و تیونینگ هنسی با تولید مدل ونوم GT، ابرخودروهای دنیا مثل بوگاتی ویرون را به چالش کشید. این برند، در حال تکمیل محصول جدیدی به نام ونوم F5 است.

شرکت مهندسی خودروی هنسی، توسط جان هنسی در سال ۱۹۹۱ در شهر سالی تگزاس بنیان نهاده شد و در سال ۱۹۹۶ با ارتقاء دوج وایپر، به شهرت رسید. تا سال ۲۰۰۷ مهم‌ترین محصول هنسی، دوج وایپر ونوم توئین‌توربو با پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر ۸.۵ لیتر بود که در حدود ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داشت و از این نظر، قابل مقایسه با بوگاتی ویرون بود. این خودرو، در تست زمان‌گیری برای رسیدن به سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون، با ثبت زمان ۲۰.۳ ثانیه در سال ۲۰۰۷، سریع‌تر از ویرون عمل کرد.

hennesy venom gt

در سال ۲۰۱۰ اولین مدل هنسی ونوم GT با پیشرانه هشت سیلندر ۷ لیتری مجهز به توربوی دوگانه و ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت، آماده فروش شد که بعدها به قدرت ۱۴۵۱ اسب بخار ارتقاء یافت. این خودرو با گیربکس ۶ سرعته و دیفرانسیل عقب عرضه شد که با ترمزهای اختصاصی از آلیاژ کربن و سرامیک برمبو همراه بود. قدرت خیره‌کننده ونوم GT برای وزن ۱۲۴۵ کیلوگرمی آن، منجر به رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در ۲.۷ ثانیه شد. هرچند رکورد گینس در ثبت نهایت سرعت، همچنان در اختیار بوگاتی ویرون است؛ اما هنسی با ثبت زمان ۱۳.۶۱ ثانیه برای رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون، در کتاب رکوردهای گینس حضور دارد.

هنسی ونوم Hennessey F5

محصول جدید هنسی، ونوم F5 نام دارد و کسب برتری در مقابل بوگاتی شیرون، مهم‌ترین هدف آن است. استفاده از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین‌توربو در مدل ونوم F5 قطعی خواهد بود؛ ضمن اینکه بیش از ۱۵۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت. مسلما این محصول مثل ونوم GT، بسیار سریع و خبرساز خواهد بود؛ اما هنسی در تلاش است تا سازنده‌ی سریع‌ترین خودروی دنیا باشد. ثبت نهایت سرعتی بیش از ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت برای ونوم F5، محتمل خواهد بود؛ اما صحبت از سرعت‌های افسانه‌ای نزدیک به ۵۰۰ کیلومتر بر ساعت هم شنیده می‌شود.

جان هنسی، مالک و مدیر عامل شرکت هنسی؛ روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران گفت:

فکر می‌کنم رسیدن به سرعت ۴۶۰ کیلومتر بر ساعت، برای محصول ما امکان‌پذیر باشد.

چنین ادعایی از یک شرکت خودروسازی نسبتا کوچک، عجیب و البته قابل تأمل است؛ چراکه سال‌ها پیش، ثبت سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برای مدل قبلی هنسی (ونوم GT) هم با تردیدهایی همراه بود، اما به واقعیت تبدیل شد. این احتمال وجود دارد که رؤیای ساخت یک خودروی جاده‌ای با توانایی رسیدن به سرعت ۳۰۰ مایل بر ساعت (معادل ۴۸۰ کیلومتر بر ساعت) از طریق خودروی هنسی ونوم F5 به حقیقت بپیوندد.

هنسی ونوم Hennessey F5

تصاویر غیر رسمی متعددی از محصول جدید هنسی منتشر شده است. ابرخودروی قبلی این شرکت با کمی بهینه‌سازی، بر اساس پلتفرم لوتوس اگزیج ساخته شده بود؛ اما ونوم F5 با شاسی، بدنه و کیت آیرودینامیک اختصاصی از فیبر کربن طراحی شده است تا جذابیت و عملکرد فنی بالایی داشته باشد. کاهش وزن در کنار بهره‌مندی از پیشرانه‌ی بسیار قدرتمند، اولویت اصلی هنسی در این پروژه است و با این هدف، از جعبه‌دنده‌ی معمولی تک کلاچ به‌جای نمونه‌ی دوکلاچه، در ونوم F5 استفاده خواهد شد.

این خودرو مثل دیگر ابرخودروهای امروزی، به‌صورت موتور عقب در وسط، ارائه می‌شود و احتمالا بیش از ۵۰۰ کیلوگرم سبک‌تر از بوگاتی شیرون خواهد بود. از این آمار می‌توان نتیجه گرفت که ونوم F5 نسبت آرمانی یک به یک در قدرت به وزن فراهم کند؛ چراکه وزن خالص ۱۵۰۰ کیلوگرم و پیشرانه‌ای به قدرت ۱۵۰۰ اسب بخار به همراه خواهد داشت.

http://digiato.com/wp-content/uploads/2017/11/dsc_3376-w600-h800.jpg

دو تصویر با زمینه‌ی سیاه‌رنگ، به‌تازگی توسط هنسی منتشر شده است که به خطوط اصلی در طراحی ونوم F5 اشاره می‌کند. یک مجرای عریض روی کاپوت جلو دیده می‌شود که هدایت‌کننده‌ی هوا به سمت شیشه و سقف خواهد بود. اسپویلر عقب در این خودرو، مانند آنچه در بوگاتی شیرون و فورد GT دیده‌ایم، قابلیت تغییر زاویه خواهد داشت تا در سرعت‌های پایین، مخفی شود و به هنگام ترمز‌گیری، تأمین‌کننده‌ی نیروی مخالف و کمک‌کننده به کاهش سرعت باشد. عملکرد این بخش در سرعت‌های بالای ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، به جهت تأمین نیروی عمود بر سطح، حیاتی خواهد بود. تصویری از فضای داخلی و کابین ونوم F5 در دسترس نیست؛ اما می‌توان اطمینان داشت که جادارتر از ونوم GT باشد و تا حد زیادی از یک طراحی لوکس و آرامش‌بخش بهره‌مند شود.

بیشترین سرعتی که تاکنون توسط محصولی از هنسی ثبت شده، ۲۷۰.۴۹ مایل بر ساعت، تقریبا معادل ۴۳۳ کیلومتر بر ساعت است. این رویداد تاریخی، با ونوم GT در فرودگاه اختصاصی مرکز فضایی کندی متعلق به ناسا، در یک مسیر مستقیم ثبت شده و بیشتر از رکورد بوگاتی ویرون سوپراسپرت با سرعت ۲۶۹.۸۶ مایل بر ساعت (تقریبا معادل ۴۳۲ کیلومتر بر ساعت) است. از آنجا که ونوم GT نتوانست در مسیر رفت و برگشت، نهایت سرعت خود را تکرار کند؛ در کتاب رکوردهای گینس، پشت سر ویرون سوپر اسپرت قرار گرفت.

تولید ونوم  F5 صرفا به دلیل توانایی ثبت سرعت‌های بالاتر از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت و پیشرانه‌ای به قدرت ۵۰۰ اسب بخار، دارای اهمیت نیست؛ بلکه نشانه‌ی ظهور یک تولیدکننده‌ی جدید ابرخودرو در صنعت حمل و نقل جهان است. طراحی، تولید و بهینه‌سازی این محصول تماما با تکیه بر مهندسان هنسی در تگزاس خواهد بود و جای خالی یک شرکت آمریکایی در میان برندهای سازنده‌ی هایپرکار را پر خواهد کرد.

شبیه به آنچه در پویش تبلیغاتی دوج چلنجر دیمون دیده بودیم، شرکت هنسی هم پیش از رونمایی رسمی از ابرخودروی ونوم F5، چند تیزر جذاب با هدف معرفی این محصول، در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت خود منتشر خواهد کرد. اولین قسمت از این سری فیلم‌های کوتاه، امروز در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته و در ادامه‌ی مطلب، قابل مشاهده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.