دلایل گران شدن بیمه برای رانندگان متخلف

0

جزئیات گران شدن بیمه برای رانندگان متخلف

همتی رییس بیمه مرکزی گفت: پیش‌بینی شده تا سه ماه آینده باید سامانه راهنمایی و رانندگی راه‌اندازی شود. در این سامانه تمام تخلفات و پنالتی‌های رانندگان ثبت می‌شود.

هر بار تخلف به عنوان یک نمره منفی لحاظ شده و این نمرات تجمیع و زمان صدور بیمه‌نامه لحاظ می‌شود. به‌این‌ترتیب به ازای هر نمره منفی یک درصد اضافه نرخ صورت خواهد گرفت. پیش‌بینی شده نرخ حق بیمه شخص ثالث از این محل تا ٣٠ درصد قابل افزایش باشد.

اگر راننده ١٠ پنالتی در سایت راهنمایی و رانندگی داشته باشد ١٠ درصد اضافه نرخ خواهد داشت که با نرخ امروز صد هزار تومان می‌شود. به نوشته شرق ،این مبلغ بر اساس میزان تخلفات تا ٣٠ درصد قابل افزایش است. به جز این اضافه نرخ، پیش‌بینی شده برای تخلفات حادثه‌ساز مانند ویراژهای خطرناک نیز مبالغ دیگری اضافه شود که تا سه درصد دیگر برای تخلفات حادثه‌ساز در نظر گرفته شده است.

بنابراین تا ٣٣ درصد حق بیمه شخص ثالث می‌تواند بر مبنای نوع رانندگی فرد افزایش یابد. ممکن است برخی تخلفات نمره منفی نداشته باشد.  از طرف دیگر ما برای افرادی که رانندگی بدون تخلف و قانونی دارند، تشویق‌هایی در نظر گرفته‌ایم. به جز تخفیف پیشین ٧٠درصدی برای افرادی که خسارت نداشته‌اند؛ حذف تخفیفات را اصلاح کرده‌ایم؛ به این صورت که پیش از این اگر فردی یک تصادف ثبت می‌کرد، تمام تخفیفات از بین می‌رفت اما در آیین‌نامه تصویب‌شده اگر فرد یک تصادف داشته باشد و به طور مثال ٣٠ درصد تخفیف داشته باشد؛ ٢٠ درصد از تخفیفش حذف می‌شود و ١٠ درصد دیگر باقی می‌ماند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.