رونمایی از لامبورگینی Terzo Millennio +عکس و مشخصات

0

لامبورگینی Terzo Millennio

در نگاه اول نتیجهٔ این همکاری بسیار دیدنی است. طراحی Terzo Millennio درعین‌حالی که جنون‌آمیز به نظر می‌رسد بسیار هدفمند است؛ یعنی مشابه آستون‌مارتین والکیِری قسمت‌ها و فضاهای غیرضروری با پانل‌های بدنه پوشیده نشده بلکه در معرض جریان هوا قرار گرفته است.

https://c.slashgear.com/wp-content/uploads/2017/11/Lamborghini-Terzo-Millennio-3_4_rear.jpg

پس از انتشار یک تیزر سرانجام لامبورگینی کانسپت جدید خود را رونمایی کرد. این ماشین که Terzo Millennio نام دارد، با همکاری موسسه فناوری ماساچوست یا MIT ساخته شده و نتیجه آن کانسپتی کاملاً بدیع و نوآورانه است. این کانسپت به خودرویی الکتریکی است به طراحی و مهندسی لامبورگینی برای هزارهٔ سوم اشاره دارد. رئیس و مدیرعامل این شرکت ایتالیایی یعنی آقای «استفانو دومینیکالی» نیز این همکاری را صفحهٔ مهمی در آیندهٔ سوپراسپرت‌های الکتریکی برای هزار سوم دانسته است. لامبورگینی به‌منظور توسعهٔ ذخیره کننده‌های پیشرفتهٔ انرژی با MIT همکاری کرده است.

در نگاه اول نتیجهٔ این همکاری بسیار دیدنی است. طراحی Terzo Millennio درعین‌حالی که جنون‌آمیز به نظر می‌رسد بسیار هدفمند است؛ یعنی مشابه آستون‌مارتین والکیِری قسمت‌ها و فضاهای غیرضروری با پانل‌های بدنه پوشیده نشده بلکه در معرض جریان هوا قرار گرفته است. البته به دلیل اینکه این سوپراسپرت از قوای محرکهٔ تمام الکتریکی با چهار موتور الکتریکی استفاده می‌کند که در هریک از چرخ‌ها نصب شده‌اند، نسبت به استفاده از قوای محرکهٔ سنتی، طراحان آزادی عمل بیشتری داشته‌اند. Terzo Millennio همچنین ساختار فوق سبک‌وزنی داشته و به‌طور کامل برای بهره‌وری آئرودینامیکی طراحی شده است.

https://cdn.vox-cdn.com/uploads/chorus_asset/file/9622635/lamborghini_terzo_millennio_7494.jpg

بنابراین نتیجهٔ تلاش‌های لامبورگینی با همکاری MIT، منجر به ساخت خودرویی با قوای محرکهٔ پیشرفته، ساختار فوق سبک‌وزن و آئرودینامیک خارق‌العادهٔ بدنه شده است. هدف اصلی این پروژه نیز علاوه بر رسیدن به حداکثر قدرت بسیار بالا و انتقال آن به هر چهارچرخ، همچنین شارژ سریع و کُندتر کردن چرخهٔ تخریب باطری‌ها نیز بوده است؛ اما یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های این کانسپت محل نصب باطری آن است که بجای قرار گیری پکیج‌های سنگینی در کف خودرو، باطری‌ها در پانل‌های بدنه کار شده‌اند.

برای این کار از تکنولوژی نانوتیوب استفاده شده که به منجر به ساخت باطری‌هایی نازک شده است؛ بنابراین این باطری‌ها به‌اندازهٔ کافی نازک شده‌اند تا امکان نصب آن‌ها بین لایه‌های درونی و بیرونی بدنه فراهم گردد. این باطری‌ها قادر به تأمین انرژی فوق‌العادهٔ یک سوپراسپرت تمام الکتریکی هستند درعین‌حالی که خطر برق‌گرفتگی هم به‌هیچ‌عنوان سرنشین را تهدید نمی‌کند. بدین ترتیب ساختار فیبر کربنی Terzo Millennio علاوه بر شکل‌دهی به بدنهٔ خودرو، به‌عنوان محلی برای نصب باطری‌ها هم مورداستفاده قرار گرفته است که به کاهش وزن ماشین کمک شایانی می‌کند و این یعنی یک موفقیت بزرگ در توسعهٔ تکنولوژی‌های پیشرفته.

http://www.motorward.com/wp-content/images/2017/11/Lamborghini-Terzo-Millennio-6-730x321.jpg
البته مطمئناً در خودرویی با ساختار فیبر کربن فشرده همواره نگرانی‌هایی در مورد ترک‌خوردگی یا شکستگی وجود دارد؛ بنابراین گفته شده که Terzo Millennio خودرو قادر به نظارت بر کل ساختار فیبر کربنی خود و تشخیص هرگونه ترک یا آسیب در آن است. سپس با استفاده از میکرو کانال‌هایی پُر از مواد شیمیایی، ساختار ماشین به‌طور فعال و خودکارترمیم می‌شود. این تکنولوژی موجب می‌شود که با اطمینان خاطر از فیبر کربن در قسمت‌های پرفشار خودرو استفاده گردد که خود به معنی کاهش وزن است چراکه در معمولاً در این قسمت‌ها از مواد سنگین‌تر و بادوام‌تری استفاده می‌شود.

لامبورگینی فعلاً جزئیات فنی و عملکردی Terzo Millennio را اعلام نکرده و صرفاً وعدهٔ شارژ سریع باطری‌ها را با استفاده از یک سیستم پیشرفتهٔ بازسازی انرژی داده است. در کل این کانسپت نمایانگر خودرویی است که زمانی ساخته می‌شود که بهترین مهندسان دنیا برای ساخت سوپراسپرت آینده گرد هم جمع می‌شوند. همان‌طور که لامبورگینی گفته است، Terzo Millennio نشان‌دهندهٔ آیندهٔ سوپراسپرت‌ها است. البته بسیاری از فناوری‌های این خودرو نیز متعلق به آینده هستند و نباید انتظار داشت که بتوانیم به‌زودی آن‌ها را در محصولات تولیدی لامبورگینی ببینیم اما به گفتهٔ این شرکت ایتالیایی، برخی از این فناوری‌ها به واقعیت نزدیک شده‌اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.