برای خرید باتری خودرو به چه نکاتی توجه داشته باشیم ؟

0

راهنمای خرید باتری ماشین

فهرست مطالب

ماشین های مختلف به میزان قدرت متفاوت و سایز های متفاوت باتری نیاز دارند. دفترچه راهنمای خودرو را بررسی کنید تا متوجه شوید خودرو شما به چه نوع باطری نیاز دارد. همچنین، در تحریریه سحر باتری مطالبی را برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا با باتری مناسب هر خودرو آشنا شوید.

باطری اسیدی یا باطری اتمی انتخاب کنیم؟

باتری ماشین به موتور خودرو قدرت میدهد و شارژ لازم برای تمام لوازم برقی خودرو را تامین می کند.

با کمی تحقیقات اولیه می توانید باتری مناسب خودرو خود را انتخاب کنید.

با چک کردن دفترچه راهنمای خودرو مشخص خواهد شد، خودرو شما به چه نوع باتری نیاز دارد.

باتری هایی که بیشترین نظرات را از سوی علاقه مندان به حوزه خودرو و یا آژانس های تست محصولات مشتریان بدست آورده اند را  بررسی کنید.

۱-نحوه انتخاب باتری

خرید باتری ماشین مناسب خودرو:

ماشین های مختلف به میزان قدرت متفاوت و سایز های متفاوت باتری نیاز دارند. دفترچه راهنمای خودرو را بررسی کنید تا متوجه شوید خودرو شما به چه نوع باطری نیاز دارد. همچنین، در تحریریه سحر باتری مطالبی را برای شما جمع آوری کرده‌ایم تا با باتری مناسب هر خودرو آشنا شوید.

اگر به دفترچه راهنما دسترسی ندارید به مکانیکی محله تان مراجعه کنید مسلما آن‌ها شما را در انتخاب نوع باتری مناسب راهنمایی خواهند کرد.

  • به هنگام انتخاب باتری ماشین شرایط آب و هوایی که در آن زندگی می کنید را در نظر بگیرید : باتری های مناسب برای شرایط آب و هوایی گرم اغلب لیبل”S” یا “جنوب” میخورند، باتری های مناسب برای شرایط آب و هوای سرد لیبل “N” یا “شمال” میخورند.

 

خرید باتری‌های بدون نیاز به نگهداری

این باتری ها را سیلد (باتری اتمی) می نامیم که نیازی به توجه و نگهداری ندارند. اما باتری های اسیدی در دوره های منظمی نیاز به افزودن آب دارند. بنابراین با خرید باتری های سیلد (باتری‌های اتمی) از شر مشکلات احتمالی در آینده آسوده خواهید بود. البته قابل ذکر است که در حال حاضر اکثر باتری خودروهای سواری یا باطری خودروهای سبک از نوع سیلد و یا همان باتری اتمی می باشند.

خرید باتری‌هایی که نظرات و دیدگاه‌های مثبتی را نسبت به خود جلب کرده‌اند

باتری‌های خودرو توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان و موسسات خودرو تست میشوند، بنابراین چنانچه قصد خرید باتری ماشین را دارید نظرات و گزارشات آن‌ها وحتی خریدارن از وب سایت‌های فروش باتری و وبلاگ‌های مربوطه را حتماً بخوانید.

به هیچ عنوان باتری کهنه و تاریخ گذشته نخرید

حتی هنگامی که باتری ماشین برای مدتی در فروشگاه‌ها و یا انبارها انباشته می‌شوند ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. بنابراین باتری‌هایی را که در شش ماه اخیر تولید شده‌اند را انتخاب کنید.

  • بعضی از باتری‌ها لیبل تاریخ تولید خورده‌اند که به آسانی قابل تشخیص هستند.

  • در بعضی دیگر تاریخ به صورت نوعی کُد درج شده است، A نشان‌دهنده اولین ماه سال یعنی ژانویه ، B دومین ماه سال یعنی فوریه و به همین ترتیب این حروف نشان‌دهنده ماه خاصی از سال هستند که باتری در آن ماه تولید شده است.

۲- تصمیم بگیرید چگونه خرید کنید

شما می‌توانید خرید آنلاین داشته باشید و یا به مغازه‌های فروش باتری مراجعه کنید.

قیمت فروش باتری ماشین را در مغازه‌های اطراف پرس‌وجو کنید اما این کار پروسه طولانی را شامل می‌شود شاید تمایلی به این کار نداشته باشید، بنابراین پیشنهاد ما این است که به فروشگاه‌های اینترنتی مراجعه کنید و قیمت باتری مورد نظر خود را در چندین وبسایت فروش باتری ماشین مقایسه کنید. به این ترتیب هم در وقت و هم در پول خود صرفه‌جویی کرده‌اید.

از آن‌جا که هزینه حمل و ارسال باتری بالاست می توانید به مغازه های باتری فروشی مراجعه کنید تا احتمالا شامل نصب رایگان باتری بر روی خودرو نیز شوید  و در صورت بروز مشکل سریعاً امکان بازگشت خواهید داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.