کارخانه هیوندای در آلابامای آمریکا چی کار می کند؟

0

نگاهی به کارخانه هیوندای در آلابامای آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد منطقه

امروزه هیوندای در بازار پر رقابت و سختگیرانه آمریکای شمالی حضوری پر رنگ دارد و هر روزی که می گذرد بر محبوبیت این خودرو ساز کره ای در آن قاره اضافه می شود. استفاده از خطوط تولید مدرن و بسیار دقیق به همراه نیرو های کار آمد در سایت تولید خودروی هیوندای در ایالت آلاباما باعث شده تا علاوه بر افزایش محبوبیت رشد اقتصادی نیز در آن ایالت افزایش یابد.

 هیوندای خودرو سازی است که در ابتدای ورودش به ایران کمتر کسی فکر می کرد بتواند در بازار آمریکای شمالی به رقابت با بزرگان صنعت خودرو بپردازد.دقیقا در زمانی که فرانسوی ها و ایتالیایی ها در حال ترک بازار آمریکای شمالی بودند، این خودرو ساز آسیایی وارد بازار شد و تا جایی پیش رفت که برای تامین بازار آمریکای شمالی مجبور به ساخت سایت های تولید خودرو شد. امروزه هیوندای در کنار محبوبیت خود همچنان به پیشرفت و توسعه ادامه می دهد تا بتواند جایگاه اولی در بازار آمریکای شمالی را به چنگ خود درآورد. در ادامه نگاهی به سایت تولید خودروی هیوندای در ایالت آلابامای آمریکا داریم تا با نحوه تولید و تاثیر آن بر اقتصاد ایالت آلاباما بیشتر آشنا شویم.

۲۷۷__۹۶۰x447_manufacturing-process

هیوندای با استفاده از ۴۰۰ روبات در سراسر کارخانه به تولید خودرو های سواری سوناتا و الانترا می پردازد. این روباتها که بسیار دقیق هستند از جوش کاری بدنه خودرو گرفته تا رنگ و اتصال دقیق قطعات را عهده دار هستند. برای بالابردن بهره وری هر دو خودروی سوناتا و الانترا در یک خط تولید می شوند که البته از بیست و دوم ژوئن ساخت خودرو سانتافه نیز به این خط تولید اضافه شده است.

۱۵۵۵۵۵۱۱-mmmain

هیوندای برای جابجایی قطعات در بین خطوط تولید از روباتهایی استفاده می کند که بدون دخالت انسان قطعات را در میان خطوط تولید جابجا می کنند. این روباتها در مسیر های از قبل تعریف شده حرکت می کنند و هنگامی که به انسان ویا جسمی برخورد می کنند در نزدیکی آن توقف می کنند. در تمامی دنیا فقط دو کارخانه خودرو سازی از این نوع روبات برای جابجایی قطعات استفاده می کند که سایت تولید خودروی هیوندای در الاباما یکی از آن دو است. کیفیت بدست آمده از خط تولید بیش از ۹۷ درصد است که هدف اصلی هیوندای در بخش کنترل کیفیت می باشد.

Hyundai-Motor-Manufacturing-Alabama-OneKit-robot

کارخانه تولیدی هیوندای بسیار بزرگ است بطوری که دارای ۳٫۲ میلیون فوت مربع مجموعه ساختمانی در زمینی بالغ بر ۱۷۰۰ هکتار می باشد. در این مجموعه دو رستوران بزرگ، مرکز تناسب اندام و… وجود دارد.

Hyundai_article_0

برای راه اندازی چنین کارخانه بزرگی نیاز به تعداد زیادی نیرو کار می باشد و برای همین منظور هیوندای ۳۰۰۰ نفر را بطور تمام وقت به کارگرفته است و ۶۰۰ نفر هم بصورت پاره وقت استخدام کرده است تا در صورت بیمار شدن ویا به مرخصی رفتن نیروهای تمام وقت از نیروی ذخیره پاره وقت برای جایگزینی استفاده شود! .

دستمزد سالیانه کارکنان تمام وقت بین ۶۷ هزار تا ۷۰ هزار دلار در سال است و برای پرسنل تعمیر و نگهداری ۱۰۰ هزار دلار در سال بطور متوسط می باشد که مبلغی قابل توجه می باشد.

۲۷۸__۹۶۰x447_tour-hmma

ظرفیت تولید سالانه این کارخانه ۳۹۵ هزار دستگاه خودرو در سال می باشد که در هر ساعت ۷۵ خودرو و  روزانه ۱۵۵۰ خودرو تولید می کند. تعداد روز های کار این کارخانه ۵ روز در هفته می باشد و بر اساس افزایش تقاضای بازار برخی از روزهای تعطیل نیز کار تولید انجام می شود. البته هیوندای دارای سیاستی می باشد که بیش از دو روز تعطیل در ماه را به تولید نپردازد.

Centerspread (1)

کارخانه هیوندای برای ایالات آلابامای آمریکا سالیانه در حدود ۴٫۸ میلارد دلار سود دارد که با ایجاد ۳۸۰۰ شغل مستقیم و غیر مستقیم توانسته است ۲۰ درصد از درآمد های ناخالص مونتگومری آن ایالت را تامین کند و تاثیر بسیاری در رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال برای آن ایالت داشته باشد.

IMH_0388_small

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.