اولین پیکاپ رنو با نام «آلاسکا» معرفی شد+تصاویر ومشخصات

0

اولین پیکاپ رنو با نام «آلاسکا» معرفی شد+تصاویر ومشخصات

نسخه نهایی اولین پیکاپ رنو با نام «آلاسکا» معرفی شد

 سال گذشته بود که شرکت خودروسازی رنو طرحی مفهومی تحت عنوان “آلاسکا” رونمایی کرد.

در خلال این رونمایی، رنو صحبتی کوتاه از برنامه تولید آن در سال ۲۰۱۷ میلادی ارائه کرد. این خودرو در واقع اولین خودروی “پیکاپ” رنو به شمار می‌رود که حالا پس از گذشت یکسال جامع عمل به خود پوشانده و نسخه نهایی آن از سوی رنو معرفی شده است.

همانطور که اطلاع دارید، “آلاسکا” اولین خودروی پیکاپ رنو به شمار می‌رود که برای طراحی و تولید آن، از پلتفرمی مشترک با نیسان ناوارا NP300 استفاده شده و همین موضوع باعث شده تا برنامه طراحی و توسعه رنو آلاسکا با سرعت بیشتری پیش برود. گفتنی است که شرکت خودروسازی رنو پیش از عرضه این محصول به بازار، رقبای آن را محصولات نیسان و پیکاپ‌های جدید مرسس بنز توصیف کرده است که فعلا پیکاپ‌های نیسان وجود خارجی دارند و پیکاپ‌های مرسدس بنز قرار است از سال ۲۰۲۰ میلادی معرفی و روانه بازار شوند.

رنو برای تامین نیرو محرکه اولین پیکاپ خود، از چهار پیشرانه مختلف استفاده کرده است. پیشرانه اول آن را یک موتور دیزلی ۲٫۳ لیتری چهار سیلندر تشکیل می‌دهد که دو خروجی قدرت ۱۶۰ اسب بخاری و ۱۹۰ اسب بخاری برای آن تعریف شده است.

موتور دوم هم یک ۲٫۵ لیتری تنفس طبیعی بنزینی است که از چهار سیلندر ریخته‌گری شده برای آن، می‌تواند حداکثر قدرتی ۱۶۰ اسب بخاری را استخراج کند. علاوه بر این، یک موتور دیزلی ۲٫۵ لیتری هم در نظر گرفته شده که فعلا چیزی در رابطه با مقدار قدرت و گشتاور تولیدی آن گفته نشده است.

در خط انتقال قدرت هم شرکت خودروسازی رنو سعی کرده حق انتخاب را به مشتریانش داده باشد، از این رو از دو جعبه دنده ۶ سرعته دسته یا ۷ سرعته اتوماتیک، از سیستم درایو چهارچرخ محرک و محور عقب محرک و در نهایت از یک دیفرانسیل عقب الکترونیکی و یک قفل دیفرانسیل مکانیکی استفاده کرده که به انتخاب مشتری بر روی خودرو سوار می‌شود.

از سایر امکانات این خودرو هم می‌توان به صندلی‌های جلو مجهز به گرمکن، سیستم کنترل هوای کابین دو منطقه‌ای، صفحه نمایشگر ۷ اینچی سرگرمی مجهز به سیستم ناوبری (GPS) و در نهایت سیستم دوربین ۳۶۰ درجه اشاره کرد.

در انتها باید به این نکته اشاره کرد که شرکت خودروسازی رنو در مرحله اول قصد دارد این خودرو را در بازار کلمبیا عرضه کند و پس از گذشت چند ماه، مراحل تولید و عرضه آن به بازارهای بین المللی را فراهم سازد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.