گیربکس جدید تندر ال ۹۰ و رنو ساندرو چه مشخصاتی دارند ؟

0

به زودی نسل جدید گیربکس های دستی بر روی خودروهای رنو تولید شده در ایران نصب  می شوند . این  گیربکس JHQ از جدید ترین گیربکس های دستی در جهان است و فواید بسیار زیادی نسبت گیربکس JH3  دارد که تا پیش از این در محصولات رنو  استفاده شده است.  گیربکس JHQ در حال حاضر در ساندرو استپ وی استفاده می شود و قرار است از این به بعد در نسخه های دستی خودروهای تندر۹۰، تندر۹۰ پلاس و ساندرو نیز به کار گرفته شود

طول عمر بالاتر

پوسته محفظه دیفرانسیل گیربکس JHQ از نوع بسته است (closed differential housing) و در صورت آسیب دیدن گردگیر پولوس و روغن گیربکس تخلیه نمی شود و آسیب به گیربکس منتقل  نخواهد شد. به زبان ساده تر می توان گفت در مدل جدید نگهداری ساده تر و طول عمر آن بالاتر است.

عملکرد بهتر پدال کلاچ

پدال کلاچ در گیریبکس مدل JHQ به حالت هیدرولیکی تبدیل شده است. که فواید گوناگونی مانند :  طول عمر سیستم پدال کلاچ بیشتر در  هنگام گرفتن کلاچ، فشار کمتر به پا راننده می توان اشاره کرد.

مصرف کمتر روغن در گیربکس

مصرف روغن گیربکس در مدل JHQ مقدار قابل توجهی کاهش یافته، به طوری که از ۳.۴ به ۲.۳ لیتر رسیده است. این مسئله منجر به کاهش آلایندگی زیست محیطی می شود و برای مصرف کننده نیز صرفه اقتصادی بیشتری  دارد.

تعویض دنده آسانتر

تعویض دنده در گیربکس JHQ از حالت میله اتصال به مدل کابلی تبدیل شده که این امر تعویض دنده را برای راننده راحت تر می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.