کیفیت بسیار پایین خودورهای مونتاژی پژو ۲۰۰۸ در ایران خودرو + عکس

0

آیا سازمان حمایت در مقابل ایران خودرو سکوت خواهد کرد؟

 با گذشت چند ماه از مراسم افتتاح خط تولید پژو ۲۰۰۸، آمارها نشان می دهد که هنوز این محصول روی خط تولید قرار نگرفته و به صورت مونتاژ وارد ایران می شود. این در حالی است که شواهد حاکی از آن است که خودروهای وارداتی بسیار بی کیفیت و بدون دقت مونتاژ شده اند و دارای ایرادات اساسی می باشند.
خط تولید پژو ۲۰۰۸ اوایل اردیبهشت امسال با حضور روحانی رئیس جمهور در ایران خودرو به بهره‌برداری رسید و قرار بود تولید این خودروی فرانسوی با داخلی‌سازی ۳۰ درصدی صورت گیرد. با گذشت چند ماه از مراسم افتتاح خط تولید پژو ۲۰۰۸، آمارها نشان می دهد که هنوز این محصول روی خط تولید قرار نگرفته و به صورت مونتاژ وارد ایران می شود. این در حالی است که شواهد حاکی از آن است که خودروهای وارداتی بسیار بی کیفیت و بدون دقت مونتاژ شده اند و دارای ایرادات اساسی می باشند.

بررسی چند نمونه پژو ۲۰۰۸ موجود در نمایشگاه ها نشان می دهد که کیفیت این خودروهای مونتاژ شده بسیار پایین و دارای ایرادات اساسی است که در ادامه به آنان اشاره می شود:

۱- درز کاپوت: اولین ایراد وجود درز کاپوت است که به وضوح در تصاویر پایین مشخص است.

تصویر

تصویر

۲- برعکس بودن کلید شیشه بالابر:

تصویر

۳- فراموشی در نصب سینی زیر موتور:
تصویر

تصویر

تصویر

۴- اختلاف فاحش رنگ قطعات بدنه. به طور مثال در تصویر پایین رنگ خودرو قرمز است ولی محل چرخ زاپاس رنگ سفید.

تصویر

تصویر

۵- عدم جوش درست:

تصویر

این مشکلات در حالی در خودروهای وارداتی پژو ۲۰۰۸ مشاهده می شود که ظاهرا هیچ نظارتی بر روی این خودروها نمی شود. در سال های گذشته عملکرد ایران خودرو به علت بروز مسائلی از این دست همواره با سوال روبرو بوده است.باید دید که آیا نهادهای نظارتی از جمله سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این خصوص اقدامی خواهند کرد؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.