معرفی ۵ مدل خودروی لوکس ۲۰۱۶ بااستهلاک پایین

0

 معرفی ۵مدل خودروی لوکس ۲۰۱۶ بااستهلاک پایین

در هنگام خرید یک خودرو صرفاً نباید به قیمت آن توجه کرد بلکه باید موارد دیگری چون هزینهٔ سوخت، مالیات، هزینهٔ نگهداری و… را هم در نظر داشت. به همین دلیل در این مطلب به معرفی ۵ خودروی لوکسی می‌پردازیم که در ۵ سال اول، کمترین هزینه‌های نگهداری را دارند. برای تعیین هزینه‌های ۵ سالهٔ خودروها، فاکتورهای هزینهٔ سوخت، بیمه، تعمیرات، نگهداری، مالیات و استهلاک موردنظر بوده‌اند.

top-5-cheapest-luxury-cars-to-own

۵- آکورا RLX

acura-rlx

قیمت آکورا RLX مدل ۲۰۱۶ از رقم مناسب و معقول ۵۵,۳۹۰ دلار آغاز می‌شود که به‌صورت استاندارد مجهز به یک پیشرانهٔ ۳٫۵ لیتری V6 با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور است. این خودرو در تریم استاندارد در هر صد کیلومتر ۱۱٫۷ لیتر در شهر، ۷٫۶ لیتر در جاده و ۹٫۸ لیتر سوخت در سیکل ترکیبی مصرف می‌کند. همچنین یک نسخهٔ اسپرت هیبریدی از آن نیز قابل خریداری است که با سامانهٔ چهارچرخ محرک، ۸٫۴/۷٫۳/۱۱٫۷ لیتر سوخت در شهر/جاده/ترکیبی در هر صد کیلومتر مصرف می‌کند. این خودرو در ۵ سال اول هزینه‌ای ۵۹,۸۴۱ دلاری را روی دست مالک خود می‌گذارد.

سوخت ۵,۵۲۱ دلار
بیمه ۷,۶۳۰ دلار
تأمین مالی ۲,۶۳۹ دلار
مالیات ۳,۷۳۳ دلار
نگهداری ۲,۳۸۹ دلار
تعمیرات ۳,۱۵۸ دلار
استهلاک ۳۱,۷۷۱ دلار

۴- مرسدس بنز SLK 250

mercedes-benz-slk250

در حال حاضر مدل SLC جایگزین SLK شده است و به همین دلیل هزینه‌های نگهداری SLC ممکن است کمی با SLK متفاوت باشد. بااین‌حال کسانی که SLK مسن‌تر را خریداری کنند می‌توانند صرفه‌جویی بیشتری در هزینه‌های خود در مقایسه با سایر خودروهای لوکس داشته باشند. قیمت مدل جدید SLC300 که با پیشرانهٔ ۲ لیتری ۴ سیلندر توربو، ۲۴۱ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد، از ۴۸,۸۷۵ دلار آغاز می‌شود. همچنین نسخهٔ عملکرد بالای این خودرو هم بانام SLC43 AMG وجود دارد که مجهز به یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 بای توربو با ۳۶۲ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور است. قیمت این مدل از ۶۱,۲۲۵ دلار آغاز می‌شود. هزینه‌های نگهداری مرسدس بنز SLK250 طی ۵ سال معادل ۵۸,۷۵۶ دلار است.

سوخت ۷,۹۲۲ دلار
بیمه ۵,۹۸۰ دلار
تأمین مالی ۲,۵۵۲ دلار
مالیات ۳,۵۹۷ دلار
نگهداری ۴,۳۵۸ دلار
تعمیرات ۲,۸۶۰ دلار
استهلاک ۳۱,۴۸۷ دلار

۳- لینکلن MKS

lincoln-mks

هرچند مدل جدید کانتیننتال جایگزین MKS شده است ولی هنوز MKS با مدل ۲۰۱۶ در دو نوع عرضه می‌شود. نسخهٔ استاندارد مجهز به پیشرانهٔ ۳٫۷ لیتری V6 با ۳۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور است. این مدل در نسخهٔ چهارچرخ محرک مصرف سوختی معادل ۱۳٫۸ لیتر در شهر و ۹٫۸ لیتر در جاده در هر صد کیلومتر دارد درحالی‌که این اعداد در نسخهٔ دیفرانسیل جلو به ترتیب ۱۳٫۸ و ۹ لیتر هستند. نسخهٔ دوم MKS از یک پیشرانهٔ ۳٫۵ لیتری V6 اکوبوست نیرو می‌گیرد که ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور دارد. این مدل فقط به‌صورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شود و مصرف سوختی برابر با ۱۴٫۷ و ۹٫۸ لیتر در صد کیلومتر در شهر و جاده دارد. قیمت لینکلن MKS از ۳۹,۹۳۵ دلار شروع می‌شود. هزینه‌های نگهداری ۵ سالهٔ MKS معادل ۵۵,۹۴۷ دلار است.

سوخت ۹,۱۲۹ دلار
بیمه ۶,۷۲۵ دلار
تأمین مالی ۲,۳۴۴ دلار
مالیات ۳,۳۱۲ دلار
نگهداری ۲,۰۸۳ دلار
تعمیرات ۳,۴۱۰ دلار
استهلاک ۲۸,۹۴۴ دلار

۲- آئودی TT

audi-tt-1

بسیار علاقه به داشتن یک کوپهٔ لوکس دارید؟ آئودی TT نه‌تنها خودرویی زیبا و سرگرم‌کننده است بلکه یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروها در ۵ سال اول نگهداری است. در زیر کاپوت TT یک پیشرانهٔ ۲ لیتری TFSI چهار سیلندر با ۲۲۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور آرمیده است که در هر صد کیلومتر در شهر ۱۰٫۲ لیتر و در جاده ۷٫۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند. قیمت این کوپهٔ لوکس نیز از ۴۳,۸۲۵ دلار آغاز می‌شود. هزینه‌های ۵ سالهٔ اول نگهداری آئودی TT برابر با ۵۴,۴۰۸ دلار است.

سوخت ۸,۰۱۳ دلار
بیمه ۶,۱۰۵ دلار
تأمین مالی ۲,۴۰۰ دلار
مالیات ۳,۳۸۳ دلار
نگهداری ۴,۲۸۰ دلار
تعمیرات ۴,۲۸۴ دلار
استهلاک ۲۵,۹۴۳ دلار

۱- ولوو S80

volvo-s80

و درنهایت مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودرو در ۵ سال اول نگهداری ولوو S80 T5 است. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو ۴ سیلندر با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است که ۹٫۴ لیتر سوخت در شهر و ۶٫۳ لیتر در جاده در صد کیلومتر مصرف می‌کند. ولوو S80 T5 با قیمت پایهٔ ۴۴,۳۹۰ دلار نیز قیمتی بسیار رقابتی دارد. هزینه‌های نگهداری ۵ سالهٔ این خودرو ۵۳,۳۲۴ دلار است.

سوخت ۶,۹۲۸ دلار
بیمه ۵,۸۶۰ دلار
تأمین مالی ۲,۲۱۶ دلار
مالیات ۳,۱۳۵ دلار
نگهداری ۲,۶۵۳ دلار
تعمیرات ۴,۱۴۶ دلار
استهلاک ۲۸,۳۸۶ دلار
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.