نوآوری خودروهای الکتریکی: هایپرخودروی ریماک وان+ عکس

0

ماشین ریماک ،مشخصات ریماک ،مرور بهترین‌های سالی که گذشت

برترین نوآوری‌ها و فناوری‌های ۲۰۱۷

صنعت خودرو شرایط عجیب و تازه‌ای را در سال ۲۰۱۷ پشت سر گذاشت. بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا مثل اپل، گوگل و آمازون به دنبال سهم‌‌خواهی در این صنعت آمدند و شرکت‌های خودروسازی هم سعی کردند نشان دهند که برای پیشرفت در حوزه فناوری، نیازی به خدمات و تجهیزات چنین رقبایی ندارند. اما پرتکرارترین واژه تکنولوژی‌محور صنعت خودرو در سال گذشته، قطعا «خودران» بوده است. این فناوری با وجود تبلیغات رسانه‌ای و مبالغه‌هایی که درباره آن انجام می‌شود، هنوز راه زیادی تا استفاده و عرضه عمومی دارد. با این وجود، شرکت‌هایی موفق شدند که در سال گذشته با عرضه بعضی محصولات و سیستم‌ها، نشان دهند که می‌توان سال ۲۰۱۷ را به عنوان نقطه عطف این فناوری حساب کرد. در هر صورت، این شما و این هم بهترین نوآوری‌ها و فناوری‌های صنعت خودروسازی جهان در سال ۲۰۱۷.

نوآوری خودروهای الکتریکی: ریماک کانسپت وان

خودروهای الکتریکی بسیار کمی هستند که احترام و تحسین همگان را داشته باشند اما شرکت اهل کرواسی ریماک توانسته است به خوبی از پس این چالش بربیاید. میت ریماک، موسس این شرکت قهرمان خود را کریسیتن وون کونیخزگ (سوپرخودروساز سوئدی) عنوان کرده است. کونیخزگ شاید در حال حاضر، سریع‌ترین هایپرخودروی کره زمین را داشته باشد اما ریماک فاصله چندانی با آن ندارد.

هایپرخودروی ریماک به نام کانسپت وان به معنای واقع کلمه، یک اثر هنری در زمینه مهندسی و مسائل فنی دنیای خودرو است. هر چرخ این خودرو توسط یک موتور الکتریکی تغذیه می‌شود که قدرت خروجی ترکیبی خودرو را به ۱۰۷۳ اسب‌بخار و گشتاور ۱۶۲۵ نیوتن‌متر می‌رساند. صفر تا صد این خودرو فقط و فقط ۲.۵ ثانیه طول می‌کشد و حداکثر سرعت آن نیز ۳۵۵ کیلومتر در ساعت است.

http://cdn.khodrobank.com/Reviews/58065_2.jpg

البته این اعداد اگر تاثیر درستی روی عملکرد خودرو نداشته باشند، مفید نیستند. مهندسان ریماک تمام تلاش خود را کرده‌اند که با بروزرسانی و بهبود هرچه بهتر سیستم نرم‌افزار کانسپت وان، آن را از لحاظ مهندسی به قله رفیعی برسانند و در این کار هم موفق شده‌اند.

رقیب اصلی کانسپت وان نه خودرویی از آقای کونیخزگ، بلکه از دیار چین خواهد بود. مدل EP9 با ۱۳۴۱ اسب‌بخار توسط یک شرکت خودروساز الکتریکی چینی به نام نیو معرفی شده است. نیو اوایل امسال توانست با این خودرو، زمان ۶:۴۵.۹ را در پیست نوربرگرینگ به نام خود ثبت کند. اما ریماک هم بیکار ننشسته و قرار است با عرضه نسل بعد هایپرکار خود، کانسپت وان را به نوعی ارتقا دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.