پرداخت سودهای مشارکت و انصراف ۱۸ تا ۲۸ درصدی ایران خودرو وسایپا

0

پرداخت سودهای مشارکت و انصراف ۱۸ تا ۲۸ درصدی ایران خودرو وسایپا

تداوم پرداخت سودهای مشارکت و انصراف ۱۸ تا ۲۸ درصدی

به گزارش اقتصادنیوز، با اینکه سیاستگذاران پولی کشور تصمیم به کاهش نرخ سود تسهیلات و سپرده‌گذاری گرفته‌اند، دو خودروساز بزرگ کشور برای پیش‌فروش محصولات خود، کماکان از سودهای ۱۸ تا ۲۸ درصدی به عنوان سود مشارکت و انصراف به‌منظور جلب نظر مشتریان استفاده می‌کنند.
بر اساس این گزارش، سایت فروش ایران خودرو هنوز در بخش پیش‌فروش برخی محصولات منتخب خود که تحویل آنها عمدتا در نیمه دوم سال صورت می‌گیرد، به منظور بازارسازی، عمدتا به پرداخت سود مشارکت ۲۷ درصدی و سود انصراف ۲۶ درصدی روی آورده است.
ایران‌خودرو برای پیش‌فروش برخی از محصولات دیگر خود نرخ‌های سود ۲۵ و ۲۵ درصد نیز اقدام کرده است. به عنوان نمونه، این خودروساز، محصول پژو ۴۰۵ خود را با نرخ سود مشارکت ۲۵ و ۲۶ درصد و نرخ سود انصراف ۲۲ درصد با موعد تحویل در مهرماه امسال پیش‌فروش می‌کند.
این خودروساز همچنین خودرو پژو۲۰۶ صندوقدار خود را برای تحویل در فروردین ۹۶، با نرخ سود مشارکت ۲۸ درصد و نرخ سود انصراف ۲۲ درصد پیشنهاد داده است.
رقیب دیرینه این خودروساز وطنی نیز کماکان به پرداخت سودهای ۲۵ تا ۱۸ درصد اقدام می‌کند. سایپا اگرچه نسبت به ایران‌خودرو نرخ‌های سود پایینی را برای مشارکت و انصراف در نظر گرفته، اما اخیرا به منظور فروش برخی محصولات پرتیراژ خود نسبت به پرداخت وام خودرو با نرخ سود ۱۰ درصد اقدام کرده است.
این اقدام خودروسازان از سوی برخی کارشناسان سرپیچی از سیاستگذاری‌های پولی و بانکی کشور به شمار می‌آید و از سوی برخی دیگر به عنوان بازارسازی برای فروش محصولات محسوب می شود. گروه سومی از کارشناسان نیز معتقدند که دو خودروساز بزرگ کشور در شرایط رکود بازار به منظور فروش محصولات خود، بهتر است تخفیفاتی را ارائه کرده و خودروها را با قیمت کمتری به فروش برسانند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.