سرما، بازار تعمیرگاه‌های خودرو را داغ کرد

0

رئیس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه اتوسرویس، توقفگاه و پارکینگ تهران در مورد توصیه‌های لازم به رانندگان وسایل نقلیه در روزهای سرد سال به ویژه برهه زمانی کنونی توضیحات لازم را ارائه کرد و از افزایش مراجعه خودروها به تعمیرگاه‌ها خبرداد.

در ارتباط با توصیه‌های ایمنی به دارندگان وسایل نقلیه در فصل سرما به ویژه روزهای سرد و برفی کنونی اظهار کرد: ما همواره به دارندگان وسایل نقلیه تاکید می‌کنیم که به روز و به صورت لحظه‌ای و دوره‌ای شرایط فنی وسایل نقلیه خود را کنترل کنند تا از بروز هر گونه مشکلی جلوگیری به عمل آید.

وی ادامه داد: حال اگر کسی نتوانسته این کنترل‌های دوره‌ای را داشته باشد، باید هر چه سریع‌تر نسبت به بهبود وضعیت فنی وسیله نقلیه خود اقدام کند و از صحت ضد یخ، برف‌پاک‌کن، چراغ مه‌شکن، یخ‌شکن و زنجیر چرخ مطمئن شود.

رئیس اتحادیه دارندگان تعمیرگاه اتوسرویس، توقفگاه و پارکینگ تهران با تاکید بر اینکه ایراد و نقص در وسایل نقلیه در شرایط برفی و سرما وضعیت متفاوتی را نسبت به سایر روزهای سال ایجاد می‌کند، گفت: مطمئنا اگر رانندگان در سرما و روزهای برفی وسیله نقلیه‌شان دچار مشکل شود شرایط متمایز و سخت‌تری را نسبت به سایر روزهای سال تجربه خواهند کرد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که همواره به صورت لحظه‌ای و دوره‌ای مسائل فنی خودرو کنترل شود.

رأس در ادامه با اشاره به اینکه رانندگان وسایل نقلیه در روزهای سرد سال باید با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از ترمز ناگهانی بپرهیزند، اظهار کرد: در چنین روزهایی رانندگان وسایل نقلیه چه در سربالایی‌ها و چه در سرازیری‌ها بیشترین دقت را باید به خرج دهند و کاملا با تمرکز رانندگی کنند. علاوه بر این به آنها تاکید می‌کنیم که با فاصله نسبت به سایر وسایل نقلیه در حرکت باشند، چرا که کوچک‌ترین سهل‌انگاری موجب سانحه و راه‌بندان خواهد شد.

وی همچنین در مورد اینکه افزایش مراجعه به تعمیرگاه‌ها در چنین روزهایی از سال گفت: بسیاری از دارندگان وسایل نقلیه با مراجعه به نمایندگی‌ها به صورت دوره‌ای خودروی مورد نظر را کنترل می‌کنند، اما به صورت میانگین حدود پنج تا ۱۰ درصد مراجعه به تعمیرگاه‌ها در چنین روزهایی با توجه به شرایط خاص پیش آمده افزایش می‌یابد.

منبع: ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.