نامه ۱۰۴ نماینده برای کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی

0
وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی اطلاعیه‌ داد. بنا به دستور رئیس‌جمهور، پیشنهاد کاهش تعرفه خودروهای هیبریدی متناسب با کاهش مصرف سوخت فسیلی به دولت ارائه شده است.

مرکز روابط عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه خود آورده است:

نظر به طرح برخی نظرات از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در خصوص تعرفه خودرو‌های هیبریدی، به اطلاع می‌رسد وزارت صنعت، معدن و تجارت قبلا و بنا به دستور رئیس‌ جمهور، «مصوبه کاهش تعرفه خودروهاى هیبریدى متناسب با میزان کاهش مصرف سوخت فسیلی» و در نتیجه کاهش آلایندگى هوا را تهیه و تقدیم دولت کرده است.

پیش از این و طی مصوبه‌ی دی‌‌ماه ۹۶، بر اساس دستورالعمل جدید فروش خودروهای خارجی، تعرفه‌ی واردات مدل‌های هیبریدی ۱۱ برابر یا به عبارتی ۱۰۰۰ درصد افزایش یافت. در هفته‌های اخیر، با توجه به آلودگی افسارگسیخته‌ی هوا در تمامی کلان‌شهرهای ایران، افزایش هزینه‌ی واردات خودروهای تمام برقی و هیبریدی، به‌شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود.

electric car stations

روز گذشته سیدمهدی مقدسی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از ارسال نامه ۱۰۴ نماینده مجلس به وزیر صنعت، معدن و تجارت برای کاهش تعرفه واردات خودروهای هیبریدی خبر داد و به خبرنگاران گفت:

با توجه به اینکه اکثر کشورهای دنیا به خودروهای هیبریدی یارانه پرداخت می‌کنند و زیرساخت استفاده از خودروهای برقی فراهم نیست، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نامه‌ای با ۱۰۴ امضا به آقای شریعتمداری ارسال کردند تا نسبت به اصلاح تعرفه‌های واردات خودروهای هیبریدی اقدام کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعرفه واردات خودروهای هیبریدی تا سقف ۲۰۰۰ سی‌سی به میزان گذشته خود برگردد، گفت:

اکثر کشورهای دنیا در این زمینه با پرداخت یارانه و عدم دریافت مالیات، به واردکنندگان کمک و حمایت می‌کنند تا کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی را در بر داشته باشد.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه فعالان زیست‎محیطی به این مسئله حساسیت دارند، ادامه داد:

افزایش تعرفه واردات برخلاف روح لایحه هوای پاک است و این لایحه ما را به‌سمت کاهش آلایندگی کشور که بخشی از آن به خودروها مربوط می‌شود راهنمایی می‌کند. تعرفه‌ خودروهای هیبریدی باید حتما کاهش داده شود و برای استفاده از خودروهای تمام برقی نیز شرایط ایجاد شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.