شگرد جدید سارقان برای سرقت خودروهای خارجی

0

 تحقیقات برای دستگیری دو مرد کلاهبردار از مرداد امسال و به دنبال شکایت یکی از طعمه‌های متهمان در پایگاه دوم پلیس آگاهی در دستور کار پلیس قرار گرفت.

مالباخته به ماموران گفت: در یک سایت تبلیغاتی با آگهی فروش یک دستگاه سوناتا به ارزش ۱۰۸ میلیون تومان روبه‌رو شدم. پس از توافق با فروشنده خودرو به نام محمد ۳۲ ساله، برای خرید از بندرعباس راهی تهران شدم. قرار شد یک دستگاه خودروی پراید به ارزش ۲۰ میلیون تومان و ۴۵ سکه بهار آزادی را در ابتدا بدهم و روز انتقال سند بقیه پول را پرداخت کنم. خودرو، کارت ماشین و بیمه‌نامه را تحویل گرفتم اما روز انتقال سند، تلفن همراه محمد خاموش شد و بعد متوجه شدم خودرو متعلق به مردی به نام رسول است و محمد آن را اجاره کرده بود.

ماموران پس از این شکایت راهی دفتر محمد در منطقه باغ‌فیض شده و دریافتند فردی به نام علی‌اصغر ۳۲ ساله این دفتر را اجاره کرده و بعد از کلاهبرداری آن را تعطیل کرده است. علی‌اصغر و محمد با هم همدست بوده و در ابتدا خودروهای خارجی را روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان کرایه کرده و بعد از تحویل گرفتن خودرو، بیمه‌نامه و کارت ماشین، آن را در سایت‌های اینترنتی آگهی کرده و می‌فروختند. متهمان با این روش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان کلاهبرداری کرده بودند.

سرقت خودروهای فروخته شده

در ادامه تحقیقات مشخص شد، متهمان بعد از فروش خودروها و با کمک سیستم مکان‌یاب، محل پارک خودرو را شناسایی کرده و با کلید یدک آن را از خریداران سرقت کرده و تحویل مالک اصلی آن می‌دادند.

با انجام اقدامات پلیسی، سرانجام محل تردد محمد در میدان صادقیه شناسایی و او دستگیر شد. با دستگیری محمد، مخفیگاه علی‌اصغر نیز در فردیس کرج شناسایی و وی در مخفیگاهش دستگیر شد.

«محمد» و «علی‌اصغر» پس از دستگیری به کلاهبرداری به شیوه فروش مال غیر اعتراف و عنوان کردند عضو سومی نیز در گروه آنها حضور داشته و آن شخص کسی نبوده جز مرتضی ۳۰ ساله که در چند نوبت، پس از انجام معامله و اطلاع دقیق از پرداخت پول از سوی مالباختگان، به عنوان مالک حقیقی خودرو اقدام به گرفتن خودرو از یکی از مالباختگان کرده و در یک فقره نیز با استفاده از سوئیچ یدک اقدام به برداشتن خودرو و در حقیقت سرقت آن از کنار خیابان کرده است.

سرانجام مرتضی نیز دستگیر شد و در همان اعترافات اولیه به همدستی و مشارکت در کلاهبرداری به شیوه فروش انواع خودروهای خارجی سانتافه، سوناتا، ماکسیما و… متعلق به سایر افراد اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: متهمان با قرار قانونی و برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند . از شکات و مالباختگانی که به این شیوه و شگرد بویژه در منطقه باغ‌فیض مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در منطقه جنت‌آباد ـ خیابان کبیری‌طامه مراجعه کنند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.