رونمایی از بی ام و I3 O خودرو هیبریدی در ایران +قیمت bmw i3

0
مدیرعامل تسلاموتور نماینده رسمی ب.ام.و در ایران، از ورود و عرضه خودروهای برقی و الکتریکی ب.ام.و به ایران خبر داد.

رامین وطن دوست، با اعلام این خبر گفت: خودروهای ب.ام.و براساس سفارش ایران و مشتری تهیه و وارد خواهد شد.

وی با بیان اینکه در اولین گام محصول ب.ام.و آی۳ در نیمه اردیبهشت ماه امسال در ایران رونمایی و معرفی خواهد شد، اظهار داشت: قیمت این خودرو ۳۸ هزار و ۹۰۰ دلار است و باید در هنگام ورود به ایران با توجه به نرخ برابری ارز و ریال، قیمت نهایی محصول اعلام شود.

فراخوان خودروهای ب.ام.و برای نصب رایگان برنامه روز موتورهای BMW

وطن دوست در ادامه با توجه به اینکه در حال حاضر ۲۵۰۰۰ محصول ب.ام.و در ایران تردد دارد، متذکر شد: تمامی دارندگان این خودروها می توانند با مراجعه به ۸ نمایندگی تسلاموتور در سراسر کشور برنامه موتور روز BMW را بر روی خودروهای خود نصب کنند و گامی در جهت کاهش آلایندگی و آلودگی ها برداشته شود.

مدیرعامل نماینده رسمی ب.ام.و در ایران همچنین از توافق با شهرداری برای نصب ۳۰۰۰ جایگاه شارژ برای خودروهای الکتریکی خبر داد و تاکید کرد: تسلاموتور نمایندگی رسمی خود را از شرکت مادر ب.ام.و و به امضای اتاق بازرگانی و سفارت آلمان دریافت و به وزارت صنعت کشور ارایه کرده است.

***

 نمایندگی بی ام و در ایران معرفی خودرو قیمت خودروهای هیبریدی موجود در ایران قیمت خودرو هیبریدی قیمت انواع بی ام و خودروهای 2018 در ایران جدیدترین ماشین های روز دنیا تازه های خودرو در ایران تسلا موتور (بی ام و) انواع خودروهای هیبریدی آخرین مدل بی ام و در ایران

بی ام و i3 به همراه برادر بزرگترش یعنی i8 اولین قمار بزرگ بی ام و برای قدم گذاشتن در زمینه خودروهای تمام الکتریکی به شمار می رود. این دو محصول به قدری به نسبت دیگر مدل های بی ام و متفاوت بوده اند که سروصدای بسیاری را به راه انداختند و بی ام و را در کانون توجهات اکثر رسانه های موتوری و غیر موتوری قرار داد.

تقریبا دو سال از عرضه این خودرو می گذرد و اکثر نقاط قوت و ضعف آن مشخص شده است. به همین دلیل بی ام و مدل سال ۲۰۱۷ را با باتری های قوی تر که پیمایش بیشتر را به همراه داشته، معرفی و روانه بازارهای جهانی (به غیر از بازار آمریکای شمالی) کرده است. پس تا این جای کار مشخص شد که با چه خودرویی روبه رو هستیم.

یک وسیله نقلیه بسیار متفاوت که برای شهرهای بسیار شلوغ و پرترافیک طراحی شده و البته در حد برند لوکسی چون بی ام و ظاهر می شود. برادر بزرگ تر آن در تعداد به نسبت جالبی به کشورمان وارد شد و البته قیمت گذاری آن که رقم های عجیب میلیاردی برای یک خودروی ۱۴۰ هزار دلاری را طلب می کرد خود به یکی از تیترهای داغ رسانه ای تبدیل شده بود.

بزرگ ترین تغییر را در بخش باتری ها پیدا خواهید کرد

بی ام و با همکاری شرکت سامسونگ که وظیفه ساخت این باتری ها لیتیوم یونی را بر عهده گرفته است و دقیقا در کف اتاق اتومبیل جای گذاری شده اند، توانسته میزان چگالی انرژی را بیش از ۵۰ درصد افزایش دهد و این بسته باتری های ۳۳KWh جدید میزان برد را از ۱۸۸ کیلومتر به ۳۱۲ کیلومتر به تنهایی افزایش داده است.

شارژ سریع DC عرضه شده برای این مدل جدید می تواند در عرض تنها ۴۰ دقیقه باتری ها را تا ۸۰ درصد شارژ کند البته یک کابل شارژ استاندارد تایپ۲ برای زمانی که پریز برق DC در دسترس نیست به همراه آن عرضه می شود.

در حالت عادی باتری ها برای رسیدن به حداکثر میزان قابل شارژ شدنشان که ۸۰ درصد است به ۸ ساعت زمان نیاز دارند. مدل مورد بررسی از نوع Range Extender است که مجهز به یک موتور بنزینی ۲ سیلندر به حجم ۶۵۰ cc که به عنوان یک ژنراتور به شارژ باتری ها می پردازد.

با این حربه بی ام و به صورت رسمی توانسته میزان برد خودرو را به بیش از ۳۹۰ کیلومتر برساند، پک باتری توسط بی ام و شامل ۸ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر گارانتی است.

تمام این ها در حالی بدست آمده که بی ام و مدعی است ۹۵ درصد این اجزای این خودرو قابلیت بازیافت دارد. برای مثال پس از عمر مفید باتری ها می توان از آن به عنوان باتری ذخیره در منازل استفاده کرد. باک این موتور تنها ۹ لیتر گنجایش دارد، چرا که i3 در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها به ۰.۶ لیتر سوخت نیاز خواهد داشت.

در کشور ما تعرفه واردات خودروهای هیبرید رقم ۵ درصدی را نشان می دهد، اما تعرفه های مالیاتی و عوارض گوناگون برای اکثر ارگان ها دخیل، گواهی خودروهای اسقاطی و…این میزان را به رقمی در حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد ارزش ارزی این گونه خودروها می رساند و البته همچنان سود وارد کننده و هزینه های حمل و نقل و بسیاری از مسائل دیگر را نیز باید جدای این ارقام محاسبه کرد.

در هر صورت این گونه خودروها را می توان مخصوص شهرهای با جمعیت بالا و تراکم پایین دانست که از آن با نام کلان شهر در زبان ما یاد می شود.

کشور ما به دلیل وسعت بسیار بیشتری که به نسبت کشورهای اروپایی دارد کم از این کلان شهر ها ندارد، و تجربه آن طور که نشان داده با زیرساخت و خدمات مناسب به چنین خودروهایی، می توان انتظار موفقیت برای آن ها را داشت.

به همین دلیل، خودروسازان بسیاری دست به تولید این گونه خودروها زده اند. حال باید دید که آیا مسئولان مربوطه برنامه ای برای مقابله با آلودگی های افسار گسیخته در سطح این کلان شهر ها دارند یا خیر، یا همچنان این معضل که گریبان گیر تمام اقشار جامعه خواهد بود و قرار است تهران هر ساله رکوردهای خودش را در زمینه میزان آلودگی های زیست محیطی افزایش دهد.

به هرحال در شرایطی که تویوتا پریوس با قیمت ۱۵۰ میلیون تومان خودرو چندان محبوبی در بازار این روزهای کشورمان نیست، واردات خودروهای لوکس هیبریدی و برقی با برندهای شاخصی چون بنز و ب ام و می تواند به تغییر سلیقه مشتریان ثروتمند و نگرش کلی جامعه نسبت به خودروهای سبز و دوستدار محیط زیست منجر شود.

تصویر مرتبط

به خصوص که i3 هیبریدی به عنوان یکی از کم آلاینده ترین خودروهای جهان، تنها چند هزار پوند از پریوس گران قیمت تر است و عرضه گسترده آن با رقمی در حدود ۱۷۰ میلیون تومان در بازار ایران می تواند به فروش جالب توجهی برای این دوستدار لوکس محیط زیست منجر شود

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.