تکنولوژی جدید پیشرانه‌های بنزینی نیسان + تصاویر

0

تکنولوژی جدید پیشرانه‌های بنزینی نیسان، قاتل نسخه‌های دیزلی! +تصاویر

پیشرانه‌ی بنزینی با نسبت تراکم متغیر در اینفینیتی QX50 ارائه خواهد شد و میزان کارایی و مصرف کم آن می‌تواند بازار نسخه‌های دیزلی را از رونق بیندازد.

infiniti-vc-t-engine-01
اتحاد رنو-نیسان قصد دارد اولین نسخه‌ی پیشرانه بنزینی با نسبت تراکم متغیر را در خودرویی تولیدی عرضه کند و به‌طور بالقوه‌ای می‌تواند جای پیشرانه‌های دیزلی را در بحث مصرف سوخت بگیرد.

infiniti-vc-t-tech
ادعا شده که پیشرانه‌ی بنزینی ۲ لیتری توربوی VC-T کارایی یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر را خواهد داشت و البته درعین‌حال راندمان آن بهبود خواهد یافت و البته عنوان پیشرفته‌ترین پیشرانه‌ی احتراق داخلی را نیز یدک خواهد کشید. این پیشرانه در نمایشگاه خودروی پاریس در ماه آینده رونمایی خواهد شد.

اینفینیتی اولین برندی خواهد بود که از این تکنولوژی سود می‌برد و برنامه دارد تا از این پیشرانه‌ی ۴ سیلندر بجای نسخه‌های ۶ سیلندر ۳٫۵ لیتری استفاده کند. اولین مدلی که این پیشرانه را دریافت خواهد کرد شاسی‌بلند QX50 خواهد بود که در ساخت آن از کانسپت QX Sport نمایش داده شده در موتورشو پکن الهام گرفته شده است.QX50 در سال ۲۰۱۸ به نمایندگی‌ها راه خواهد یافت.

Infiniti-QX_Sport_5
این تکنولوژی با تغییر حجم محفظه‌ی احتراق بین بالاترین و پایین‌تر مکان پیستون کار می‌کند. این کار نسبت‌های تراکم متفاوتی را از ۸:۱ تا ۱۴:۱ ایجاد می‌کند.

نسبت‌های تراکم پایین پرفورمنس فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کنند و نسبت‌های بالاتر نیز باعث بهبود مصرف سوخت می‌شوند. حجم پیشرانه از طریق مکانیسم چند اتصالی جدید و بازوی کنترلی تغییر می‌کند و پیشرانه به‌صورت اتوماتیک بسته به شرایط رانندگی بهترین نسبت تراکم را انتخاب می‌کند.

شینیچی کیگا، مهندس ارشد بخش قوای محرکه‌ی نیسان می‌گوید:

این یک تکنولوژی اصیل و منحصربه‌فرد است که دنیا برای اولین بار به خود دیده است.

اینفینیتی ادعا می‌کند که این پیشرانه‌ی VC-T قدرت ۲۷۰ اسب بخاری و گشتاور ۳۹۰ نیوتون متری دارد.

گفته شده که راندمان و مصرف سوخت این پیشرانه حدود ۲۷ درصد بهتر از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳٫۵ لیتری و ۱۰ درصد بهتر از نمونه‌های مشابه ۲ لیتری رقباست. مصرف سوخت این نسخه نیز هم‌تراز با نمونه‌های ۲ لیتری دیزلی است.

infiniti-vc-t-engine-02
سخنگوی کمپانی می‌گوید:

این پیشرانه جایگزین همه‌ی نسخه‌های دیزلی نخواهد شد اما پتانسیل این کار را دارد.

این پیشرانه به‌طور چشمگیری سبک‌تر از جدیدترین پیشرانه دیزلی بوده و هزینه ساخت آن نیز کمتر است.

گفته شده همراه شدن پیشرانه‌ی VC-T با گیربکس CVT می‌تواند راندمان را حداکثر کند و اینفینیتی همچنین می‌گوید که پیشرانه‌های متقاطع می‌توانند در هیبریدها نیز استفاده شوند. حالت‌های اکو و اقتصادی نیز در این پیشرانه‌ها مورد استفاده قرار خواهند گرفت تا به راننده‌ها اجازه‌ی نوع استفاده از آن را بدهند.

اولین تلاش برای استفاده از تکنولوژی VC-T در برند ساب که هم‌اکنون وجود ندارد در اوایل سال ۲۰۰۰ با شکست مواجه شد. این پروژه به خاطر هزینه‌های گزاف به فراموشی سپرده شد.

saabvariablecompression-02
اولین تلاش‌های جدی را اینفینیتی در سال ۱۹۹۸ استارت زد و رولند کروگر گفت:

این کار نتیجه‌ی ۲۰ سال تحقیق برای اینفینیتی است و قدم بعدی برای برآورده کردن قوانین آلایندگی به شمار می‌آید.

 
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.