نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی با جایگزینی ۱۰هزار خودرو

0

نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی با جایگزینی ۱۰هزار خودرو جدید

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو خبر داد:

نوسازی ۱۰ هزار خودرو در مردادماه

نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی همواره یکی از دغدغه های سیاست گذاران به ویژه فعالان محیط زیست بوده است؛ موضوعی که به دلایل مختلف در سال های گذشته با مانع مواجه شده و روند پیشرفت آن کند بوده است.

 سال گذشته دولت عزم خود را برای تسریع در روند این فرآیند جزم کرد و در این میان طبیعتا این دو شرکت ایران خودرو و سایپا بودند که باید تبدیل به بازوی اجرایی می شدند. سایپایی ها فعالیت خود را از نیمه دوم سال گذشته شروع کردند و حالا مصطفی خان کرمی، معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو می گوید که این شرکت نیز برای نوسازی ۱۵هزار دستگاه خودرو در ماه برنامه ریزی کرده و نوسازی ۱۰هزار دستگاه خودرو نیز تا پایان مردادماه توسط ایران خودرو انجام خواهد شد. با او در این باره و شرایط فروش آینده ایکاپ  (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) گفت وگو کرده ایم.

 سهم ایران خودرو در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی تاکنون چقدر بوده است؟

قرارداد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به تعداد ۹۰ هزار دستگاه خودروی تاکسی در انتهای سال ۹۴ مطرح و نهایی شد و به دلیل گستردگی پروژه و مشارکت حوزه های مختلفی مانند وزارت کشور، ستاد سوخت، بانک ها، اتحادیه تاکسیرانی، راهور ناجا، شرکت ایران خودرو و. . . در سه ماهه اول سال جاری مقدمات اجرای آن فراهم شد و پس از هماهنگی های به عمل آمده تحویل خودروهای مربوط به این پروژه از خردادماه سال جاری آغاز شد، به نحوی که تاکنون بیش از ۱۲ هزار خودرو تخصیص یافته و بیش از ۹هزار دستگاه به مشتریان تحویل شده است.

پیش بینی شما این است که تا پایان سال چند دستگاه خودروی نو، جایگزین خودروهای فرسوده در ناوگان حمل و نقل عمومی می شود؟

 پیش بینی می شود تا پایان ماه جاری بالغ بر ۱۰هزار دستگاه تحویل شود. شرکت ایران خودرو تمهیدات لازم برای تحویل ۱۵هزار خودرو در ماه را در نظر گرفته است که امیدواریم با همراهی شبکه بانکی و سایر حوزه های مربوطه بتواند نسبت به تحویل کلیه این خودروها در موعد مقرر اقدام کند، البته به شرطی که اتحادیه تاکسیرانی کشور با برنامه ریزی مناسب و هماهنگی های کامل با بانک ها، ستاد سوخت، خودروساز و راهورناجا بتواند از ظرفیت تولیدی شرکت ایران خودرو، یعنی ۷هزار و ۵۰۰دستگاه خودرو ۴۰۵ و ۷هزار و ۵۰۰دستگاه سمند به صورت ماهانه برای نوسازی ناوگان استفاده کند.

شما عضو هیات مدیره ایکاپ هستید. به اعتقاد شما آیا این محصولات ایکاپ می توانند در کنار سایر محصولات ایران خودرو فروش رفته و آسیبی به سایر محصولات نزنند.

شرکت ایکاپ به عنوان یک شرکت ایرانی – فرانسوی فعالیت های خود را از ابتدای امسال آغازکرده و قرار است در مرحله اول با ارائه سه محصول جدید پاسخگوی نیاز مشتریان باشد و همان طور که می دانید از اسفند ماه سال گذشته خودروهای جدید پژو را در نمایشگاه های مان در معرض دید عموم قرار داده ایم، یقینا این موضوع در راستای استراتژی های کلان ایران خودرو بوده و می تواند در تکمیل سبد محصولات فعلی نقش مؤثری داشته باشد. به علاوه شرکای خارجی ما تنها شرکت ایکاپ نبوده و ما با شرکای خارجی دیگری نیز نظیر سوزوکی، رنو و… حداقل با سه محصول مشارکت خواهیم داشت. با وجود آغاز فعالیت های ایکاپ و به جهت جلوگیری از آسیب به فروش سایر محصولات شرکت ایران خودرو علاوه بر موارد ذکر شده، عرضه مدل های جدید خودروهای موجود نیز در دستور کار است. خودروهای قدیمی را نیز با آپشن ها و امکانات جدیدتر و به روز تری ارائه خواهیم کرد.

با توجه به سوالات مطرح شده، سیستم نامگذاری محصولات پژو چگونه است؟

نامگذاری خودرو در شرکت های خودروساز جهان براساس الگوهایی است که توسط همان شرکت تعریف می شود. این تعریف برای شرکت پژو نیز صدق می کند و نامگذاری خودروهای پژو به این صورت است که عدد اول سمت چپ نشان دهنده اندازه اتاق خودرو است. یعنی هرچه عدد از یک به بالا بیشتر شود، نشان دهنده بزرگ تر بودن اتاق خودرو است. عدد دوم سمت چپ در نامگذاری برای خودرو های هاچ بک و سدان صفر و برای خودروهای کراس اوور و اس. یو. وی دو صفر لحاظ می شود. عدد سوم سمت چپ در نامگذاری بیانگر نسل خودرو است. برای مثال ۳۰۱ نشان دهنده یک خودرو در کلاس ابعادی متوسط و نسل اول است.

نحوه فروش محصولات پژو چگونه است؟ آیا همه محصولات توسط ایکاپ به فروش می رسند؟

با توجه به مذاکرات انجام شده و هماهنگی صورت گرفته، خودروی ۲۰۰۸، ۲۰۸ و۳۰۱ به صورت CKD در ایران تولید و محصولات ۵۰۸ و ۳۰۸ به صورت CBU وارد خواهد شد. شایان ذکر است ۳۰درصد از محصولات تولیدی در شبکه فروش شرکت پژو فروخته خواهد شد.

منبع : اقتصاد آنلاین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.