راهنمای نگهداری و فروش راحت اتومبیل

0

راهکارهایی را به شما پیشنهاد می کنیم که به کارگیری آنها، مراحل فروش خودرو را برایتان آسان می سازد.

این عادت همه ماست. درست از روزی که یک خودرو نو می خرید همیشه به روزی فکر می کنیم که قرار است اتومبیل موردنظرمان را به فروش برسانیم. دغدغه اصلی مالکان خودرو این است که می خواهند اتومبیل شان را با بهترین قیمت و کمترین ضرر به فروش برسانند و بدیهی است که برای تحقق یافتن این امر باید اصول اتومبیلتان را با رضایت کامل به فروش برسانید.

در ادامه راهکارهایی را به شما پیشنهاد می کنیم که به کارگیری آنها، مراحل فروش خودرو را برایتان آسان می سازد.

 مجله تخصصی خودرو  دانستنی های جالب خودرو  تعمیر و نگهداری خودرو  دانستنی های فنی خودرو  اصول نگهداری از خودرو  فروش اینترنتی خودرو  آگهی کردن خودرو  فروش سریع ترین خودرو دربازار  فروش سریع خودرو

پیش تر درمورد خرید اتومبیل صفرکیلومتر و کارکرده، توصیه هایی را بیان کردیم و گفتیم که حتما بازار فروش خودرو و شرایط آن را در نظر بگیرید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید. هرچه خودرو کاربردی تر باشد، فروش آن راحت تر خواهد بود.

به عنوان مثال، پراید صندوق دار به خاطر قیمت مناسب و هزینه های اندک نگهداری، بازار فروش بسیار خوبی دارد، حتی ممکن است در کمتر از ۲۴ ساعت به فروش برسد! اما یک اتومبیل کوپه و گران قیمت، مشتری خاص خود را دارد و طبیعتا مدت بیشتری جهت فروش آن صرف می شود.

همان طور که می دانید، سلامت ظاهری و فنی خودرو برای خریداران بسیار مهم بوده و بدین جهت همواره باید در نگهداری و حفظ سلامتی اتومبیلتان کوشا باشید. سرویس های دوره ای را به طور منظم و کامل انجام دهید تا وضعیت فنی خودرو افت نکند.

ایرادات فنی (هرچند جزئی) را در اولین فرصت برطرف کنید زیرا ممکن است با گذشت زمان و کارکرد بیشتر خودرو، مشکل آنها جدی تر شود و به سایر قطعات نیز صدمه بزند.

داخل کابین خودرو را هرچند وقت یکبار تمیز کنید و تا شکاف ها و درزهای جزئی آن جرم نگیرد. روکش چرم و یا پارچه صندلی اتومبیل های ارزان قیمت، کیفیت چندانی نداشته و ممکن است در اثر استفاده طولانی مدت دچار سایش و پارگی شوند، بنابراین بهتر است روکش فابریک صندلی ها را یک روکش دیگر بپوشانیم تا سلامت ظاهری آنها حفظ شود.

داشبورد و رودری ها ازجمله قسمت هایی هستند که هرچند وقت یکبار باید آنها را با واکس مخصوص، پولیس کرد، به خصوص قسمت هایی که از جنس پلاستیک خشک هستند و ممکن است بر اثر تغییرات دمایی ترک برخورند.

درست بسته نشدن درهای خودرو، نشان دهنده رگلاژنبودن آن است که اگر تنظیم نشود، استهلاک شدید و خرابی قفل را درپی خواهد داشت و در این صورت یک هزینه اضافی را به شما تحمیل خواهد کرد. بنابراین هرچند وقت یکبار، وضعیت سلامت قفل درها و رگلاژ آنها را کنترل کنید.

تا حد امکان سعی کنید لوازم و قطعات فابریک خودرو را تغییر ندهید زیرا ممکن است گارانتی را باطل کرده و یا کارایی استاندارد خودرو را از بین ببرد. معمولا خریداران هم ترجیح می دهند اتومبیل شما را با لوازم فابریک خریداری کنند.

لوازم جانبی مانند باربند اسکی، سیستم صوتی، قطعات تزئینی، غربیلک فرمان اسپورت و… ازجمله مواردی هستند که با سلیقه شما سازگار بوده و نمی توان انتظار داشت که خریداران، بابت آنها پول بیشتری را پرداخت کنند.

بنابراین هنگام خرید این لوازم، دقت لازم را به کار گیرید تا در آینده دچار مشکل نشوید زیرا معمولا خریداران، قیمت خودرو را با توجه به سلامت ظاهری و فنی آن ارزیابی می کنند و کاری به لوازم جانبی ندارند.

بنابراین شما می توانید درصورت تمایل، لوازمی مانند باربند اسکی یا نظم دهنده صندوق بار را قبل از فروش خودرو برداشته و برای خودرویی که در آینده خریداری می کنید، حفظ کنید. البته دزدگیر و روکش صندلی ها ازجمله موارد مهمی هستند که بهتر است روی اتومبیل شما نصب شده باشد.

 مجله تخصصی خودرو دانستنی های جالب خودرو تعمیر و نگهداری خودرو دانستنی های فنی خودرو اصول نگهداری از خودرو فروش اینترنتی خودرو آگهی کردن خودرو فروش سریع ترین خودرو دربازار فروش سریع خودرو

تا حد امکان از بدنه خودرو محافظت کرده و آن را پاکیزه نگه دارید. سعی کنید اتومبیلتان را زیر نور آفتاب قرار ندهید زیرا در درازمدت، رنگ بدنه را از بین می برد. شیره درختان و یا فعالیت های شیمیایی این مواد می تواند خوردگی رنگ را در پی داشته باشد.

بیمه اتومبیل را به موقع پرداخت کنید و تا حد امکان سعی کنید تا خدایی نکرده تصادفی رخ ندهد، این عوامل باعث می شود که تخفیفات بیمه به خودروی شما تعلق گیرد و این امر برای خریداران به عنوان یک امتیاز به حساب می رود.

سعی نکنید که هزینه ها را به عهده خریدار بعدی بگذارید زیرا در این صورت باید اتومبیل را با قیمتی کمتر از حد خود به فروش برسانید تا رضایت ایشان هم جلب شود. تا جایی که ممکن است ایرادات آن را برطرف سازید و با این کار یک امتیاز مثبت را به شرایط اتومبیل خود اضافه کنید تا نظر خریداران هم جلب شود.

درکل با نگهداری صحیح و مراقبت های ساده و منظم از اتومبیل می توانید سلامت ظاهری و فنی آن را برای مدت نسبتا زیادی حفظ کنید. با این کار نه تنها از هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو کاسته می شود، بلکه فروش خودرو نیز راحت تر صورت می گیرد. البته همه این موارد مربوط به اقداماتی می شود که باید قبل از به فروش گذاشتن خودرو انجام دهید اما برای فروش خودرو نیز با ید نکات خاصی را رعایت کنید.

امروزه علاوه بر روزنامه ها، سایت های اینترنتی مختلفی هم جهت درج آگهی های خرید و فروش خودرو راه اندازی شده است. شما با جست و جو در آگهی های مشابه می توانید قیمت روز خودرویتان را به دست آورید و باتوجه به شرایط اتومبیل خود، قیمتی مناسب و منصفانه را تعیین کنید. بعد از تعیین قیمت نیز می توانید آگهی فروش اتومبیل خود را در سایت ها یا روزنامه ها درج کنید.

برخی افراد قیمت اتومبیل را در آگهی ذکر نمی کنند اما تجربه ثابت کرده که آگهی های قیمت دار، بیشر جلب نظر می کند. بعضی از فروشندگان نیز قیمت بسیار بالاتری را در آگهی ذکر می کنند که به قول خودشان، جای تخفیف داشته باشد اما اکثر خریداران با دیدن این قیمت ها از تماس گرفتن با فروشنده پشیمان می شوند و به سراغ گزینه های دیگر می روند!

تعیین قیمتی کمتر از کف بازار هم چندان اصولی نیست و معمولا در این موارد گمان می کنند که خودرویتان دارای عیب و نقص جدی است و می خواهید آن را سریعا و با هر قیمتی بفروشید!

پس بهترین راه این است که قیمت منطقی و منصفانه و به درستی ذکر کنید و البته از آنجایی که مشتریان همیشه به دنبال تخفیف است، مبلغ اندکی را جهت تخفیف دادن در نظر بگیرید.

اگر قصد فروش خودرو دارید، کمتر از آن استفاده کنید و بیشتر از قبل به سلامت آن اهمیت دهید زیرا خدایی نکرده یک حادثه کوچک می تواند سرنوشت فروش اتومبیلتان را تغییر دهد. البته یک راه مطمئن هم این است که خودرو را در نمایشگاه گذاشته تا آن را به فروش برسانند هرچند که در این صورت، بخشی از مبلغ فروش را باید به نمایشگاه پرداخت کنید.

معمولا فروشندگان ترجیح می دهند در مواقعی که بازار راکد است، اتومبیل را به فروش نرسانند زیرا در این شرایط قیمت ها پایین تر بوده و ممکن است مدتی بعد، دوباره وضعیت بازار رونق بگیرد البته این شرایط برای کسی که بخواهد اتومبیل خود را تبدیل به احسنت کند، چندان نامناسب نیست زیرا به همان نسبت، اتومبیل بعدی را هم با قیمت کمتری خریداری می کند.

گران فروشی و سوءاستفاده از شرایط خریداران به هیچ وجه پسندیده و اخلاقی نیست. یقینا اگر شما اتومبیلتان را با قیمتی غیرمنصفانه به فروش برسانید، این رفتار سوء در جامعه رواج پیدا می کند و شخص دیگری هم، اتومبیل خود را با قیمتی بالاتر به شما خواهد فروخت. به قول معروف، از هر دستی که بدهیم از همان دست پس می گیریم!

نتیجه تصویری برای فروش راحت اتومبیل

فراموش نکنید که هیچ چیز به اندازه صداقت، خوش رفتاری و حسن نیست شما نمی تواند نظر خریداران را جلب کند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.