راهکارهای جلوگیری از خشم هنگام رانندگی

0
تا زمانی که پشت فرمان خودرو ننشسته باشید شاید چیز زیادی درباره خشونت جاده‌ای ندانید.

 به‌صورت رسمی، خشونت پشت فرمان و جاده‌ای به عنوان عصبانیت غیرقابل‌کنترل رانندگانی توصیف می‌شود که توسط اعمال دیگر رانندگان ایجاد شده و باعث بروز رفتاری خشونت‌آمیز و پرخاشگرانه می‌شود.

دانستنی های جالب خودرو رفتارهای نادرست رانندگی چگونه رانندگی کنیم 10 اشتباه مرگبار در رانندگی دلایل تصادفات رانندگی تجربه رانندگی با ساینا آموزش رانندگی از صفر آدرس مراکز راهنمایی و رانندگی

نشانه‌های این خشونت غیرقابل‌کنترل می‌تواند به صورت حرکات بی‌ادبانه، توهین‌های کلامی، خطرات فیزیکی و یا رانندگی خطرناک بروز یابد.

بنا به گفته ریچارد گلدمن که مدیر بخش استانداردهای رانندگی در شرکت «رود اسمارت IAM» است، به منظور پیشگیری از خشونت جاده‌ای روش‌های زیادی وجود دارد. شما به سادگی می‌توانید با استفاده از برخی روش‌ها از بروز چنین رفتارهایی اجتناب کنید.

اگر بین دو نفر یک درگیری به وجود آید احتمال دخیل شدن شما در آن وجود دارد. این به معنی لزوم واکنش شما نیست. تلاش کنید به مشکل نزدیک نشوید و اجازه دهید راننده دیگر پیش برود. حتی اگر احساس بدی به شما دست داده اجازه دهید راننده دیگر راه خود را جدا کرده و برود و روز شما خراب نشود.

آیا فردی مخالف شما بوده و خشن است؟ اگر این‌گونه است با او تماس چشمی برقرار نکرده و واکنش مشهودی نشان ندهید. تلاش کنید به او فکر نکرده و به این ترتیب از رفتارهای راننده دیگر تأثیر نگیرید.

اگر راننده دیگر هنوز هم خشونت‌آمیز رفتار کرده و شما احساس خطر می‌کنید با پلیس تماس بگیرید.

اگر راننده درگیر با شما اقدام به حمله‌ور شدن با خودرو و تصادف با شما کرد سعی کنید به‌صورت امن به سمت دیگر رانده و از تصادف با او پیشگیری کنید؛ اما رانندگی شما نباید همانند فیلم‌ها باشد.

آیا در خودرو افراد دیگری هم حضور دارند؟ اگر این‌گونه باشد از آن‌ها بخواهید تا از راننده درگیر فیلم‌برداری کنند و به این ترتیب مدرکی در دستتان خواهد بود. یادتان باشد که از شماره پلاک خودروی درگیر با شما نیز تصویر تهیه کنید.

درب خودرو و همچنین شیشه‌ها را به‌صورت کامل باز نکنید و هرگز درگیر جروبحث بی‌پایان و پرخاشگرانه نشوید.

اگر خطایی از شما سر زد به آن اذعان کرده و عذرخواهی کنید. شاید این امر باعث حل شدن سریع موضوع شود؛ و همچنین هیچ کاری که باعث عکس‌العمل طرف مقابل شود را انجام ندهید. حتی اگر مقصر هم نیستید بهتر از بدون توجه به آن عبور کرده و به راه خود ادامه دهید.

گلدمن توصیه می‌کند زمانی که اتفاق رخ داده به پایان رسید بهتر است خودرو را متوقف کرده و کمی هوای تازه استنشاق کنید. همچنین گوش دادن به موزیک یا رادیو که حواس شما را پرت می‌کند نیز مفید خواهد بود.

خب وقتی در ترافیک سنگینی که باعث کم‌حوصلگی افراد و خشمگین شدن آن‌ها می‌شود قرار دارید باید چگونه رفتار کنید؟

گلدمن دراین‌باره می‌گوید: برخلاف عابران پیاده که به هر طرفی می‌روند و احساس آزادانه‌ای دارند، شما چنین فرصتی را در داخل خودرو نداشته و بهتر است خونسردی خود را حفظ کنید.

روانشناسی این موضوع بسیار جالب است. اگرچه دو عابر پیاده می‌توانند در صورت برخورد با یکدیگر لبخند زده و عذرخواهی کنند اما همین دو فرد اگر پشت فرمان باشند رفتار کاملاً متفاوت و متضادی خواهند داشت! تجربه شما در این‌باره چیست؟

منببع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.