همیلتون به تعیین خط فرمول یک اسپانیا رسید

0
 در ادامه‌ی روند رو به رشد قهرمان فصل قبل، لوئیس همیلتون توانست به پول پوزیشن در تعیین خط جایزه بزرگ بارسلون برسد. هم‌تیمی او به جایگاه دوم رسید.

 زنگ خطر برای فراری به صدا در آمده است. روز گذشته و در آخرین مرحله از زمان‌گیری برای تعیین خط در رقابت فرمول یک اسپانیا، رانندگان مرسدس بنز با نمایشی خیره‌کننده به رده‌های اول و دوم رسیدند. با این نتیجه، لوئیس همیلتون توانست به رکورد ۷۴ پول پوزیشن در تاریخ فرمول یک دست پیدا کند.

درحالی‌که لوئیس همیلتون با چاشنی شانس در جایزه بزرگ آذربایجان روی سکوی قهرمانی ایستاد و درخشش خاصی در تعیین خط باکو نداشت، روز گذشته توانست پاسخی قاطع به منتقدان دهد و بهترین زمان‌گیری در پیش‌نمایش بارسلون را ثبت کند.

قهرمان بریتانیایی فصل قبل، با زمان یک دقیقه و ۱۶.۱۷۳ ثانیه به پول پوزیشن رسید. دیگر راننده‌ی مرسدس، والتری بوتاس، تنها ۴۰ هزارم ثانیه کندتر بود و در جایگاه دوم تعیین خط اسپانیا ایستاد. رانندگان تیم فراری، سباستین فتل و کیمی رایکونن، به ترتیب با ۱۳۲ هزارم و ۴۳۹ هزارم ثانیه اختلاف نسبت به همیلتون، از خطوط سوم و چهارم در جایزه بزرگ بارسلون، استارت خواهند زد. دنیل ریکیاردو و مکس ورشتاپن، رانندگان تیم ردبول، جایگاه‌های پنجم و ششم تعیین خط را به دست آوردند تا محبوب‌ترین شرکت‌کنندگان در فرمول یک امسال، بهترین عملکرد را در زمان‌گیری داشته باشند و جلوتر از دیگران، مسابقه اصلی را شروع کنند.
نتایج مسابقات فرمول یک اسپانیا قهرمان فرمول یک اسپانیا اخبار ورزشی قهرمانی لوئیس همیلتون اخبار مسابقات فرمول یک زمان برگزاری مسابقات فرمول 1 پخش زنده مسابقات ورزشی

اسپانیا، یکی از باسابقه‌ترین مکان‌ها در تاریخ رقابت‌های فرمول یک است. پیست سرعت بارسلون کاتالونیا از سال ۱۹۹۱ میزبانی رقابت‌های جایزه بزرگ اسپانیا را در اختیار دارد؛ اما برگزاری اولین مسابقه‌ی فرمول یک در این کشور، به سال ۱۹۱۳ بازمی‌گردد. پیست بارسلون با گنجایش بیش از ۱۴۰ هزار تماشاگر و مسیری به طول ۴.۶۲۷ کیلومتر، ۱۶ پیچ دارد. این محل یکی از بهترین مکان‌ها برای مسابقات فرمول یک جهانی به ادعای رانندگان و کارشناسان است. میشائیل شوماخر، راننده‌ افسانه‌ای رقابت‌های جایزه بزرگ، با ۶ بار قهرمانی در بارسلون، رکورددار است. از رانندگان حاضر در مسابقه‌ی اصلی، لوئیس همیلتون، کیمی رایکونن و فرناندو آلونسو با ۲ بار قهرمانی در فرمول یک کاتالونیا، پرافتخارتر از دیگران هستند.
رقابت نهایی فرمول اسپانیا، امروز ساعت ۱۷:۴۰ به وقت ایران برگزار خواهد شد. این مسابقه، از شبکه ورزش صدا و سیما پخش مستقیم می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.