به عصر سلطنت توربوها خوش آمدید +تصاویر

0

در این گزارش به ۲۵ مدل خودروی مختلف پرداخته ایم که در دل پیشرانه خود به سامانه توربوشارژر مجهزند. این خودروها از این به بعد فروش بیشتری را عاید واردکنندگان خود می کنند چرا که تمرکز قانون جدید واردات روی حجم کمتر موتور است.

خودروهای توربو روز به روز شرایط بهتر و فروش بیشتری را برای خودروسازان به ارمغان می آورند و به لطف تکنولوژی خود، هم مصرف کمتر و هم توان بیشتری را عاید خریداران جدید در بازارهای مختلف می کنند. در این گزارش به ۲۵ مدل خودروی مختلف پرداخته ایم که در دل پیشرانه خود به سامانه توربوشارژر مجهزند. این خودروها از این به بعد فروش بیشتری را عاید واردکنندگان خود می کنند چرا که تمرکز قانون جدید واردات روی حجم کمتر موتور است از این رو باید باز هم شاهد گسترش این خودروها در بازار ایران باشیم.

دو برادر ایرانی، سورن و دنا

برادران جسور ساخت ایران خودرو به لطف یک موتور ۱۷۰۰ سی سی توربو که از تکنولوژی آلمانی سود می برد راننده را قادر می سازد تا با داشتن نیرویی معادل ۱۵۰ اسب بخار، هم هندلینگ بهتری را عاید خریدارانش کند و هم سوخت کمتری از نمونه های مشابه غیرتوربو می سوزانند.
به عصر سلطنت توربوها خوش آمدید

گروه چینی ها

در اینجا ما با یک بسته شش تایی مواجهیم که اقسامی از خودروهای توربوی چینی را از برندهای گمنام یا مشهور در خود دارد. مهمترین خودروی توربوی چینی بدون شک ام جی جی اس مدل ۲۰۱۷ است که از یک پیشرانه دو لیتری توربو با قدرت ۲۱۷ اسب بخار سود می برد. مصرف سوخت این خودرو کمتر از ۸ لیتر است و شتاب صفر تا ۱۰۰ جی اس حدود ۸.۷ ثانیه است.
به غیر از این خودرو اما دوقلوهای چری یعنی تیگو ۷ و آریزو ۵ از یک موتور توربوی ۱.۵ لیتری ۱۴۷ اسبی استفاده می کنند که ضمن مصرف سوخت مناسب، کشش خوبی را برای این دو خودرو به ارمغان می آورد. هایما اس ۷ محصول ایران خودرو هم از یک موتور توربوی ۱.۸ لیتری ۱۸۷ اسب بخاری استفاده می کند که در عین بخشیدن شتاب بهتر به هایما، مصرف خوبی را عاید این اس‌یووی چینی می کند. پایان بخش این دسته هم کراس اوور محبوب جی ۵ ساخته برند جک است که با موتوری توربو و دو لیتری توانسته از بدو ورود به ایران موفقیت بالایی را کسب کند.
 معرفی خودرو  دنیای خودرو  موتور توربو چیست  خودروهای توربودار در ایران  مشخصات لکسوس 2017  انواع شاسی بلند در ایران  خودروهای توربو شارژ  سوپرشارژر چیست  موتور دنا پلاس تقویت موتور سمند

یک دی اس خاص و تنها

هاچ بک دودر و کوپه دی اس که رانندگی با آن تجربه ای فراموش نشدنی است با داشتن یک موتور ۱.۲ لیتری توربو که با نام پیورتِک (Pure Tech) از بهترین پیشرانه های توربو و کم حجم جهان است که ضمن تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت، از مصرف سوخت اندکی به میزان ۴.۵ لیتر سود می برد و جدا از این در کمتر از ۱۰ ثانیه دی اس ۳ را به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می رساند.
به عصر سلطنت توربوها خوش آمدید

کپچر فقط با موتور تی سی ای

کراس اوور کامپکت و رنگارنگ رنو که توانسته در کمتر از سه سال حدود هشت هزار دستگاه در ایران فروش داشته باشد، با کمک موتور ۱۲۰۰ سی سی و توربوی خود با کد تی سی ای (Tce) که ۱۲۰ اسب بخار نیرو دارد، ضمن ارائه یک کشش متوسط راننده را به سمت تجربه سفر اقتصادی با مصرف سوخت کمتر از ۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هدایت می کند.
به عصر سلطنت توربوها خوش آمدید

آقای لیموزین توربو

پرفروش ترین لیموزین ب.ام.و و یک دهه اخیر بازار ایران هم به یک موتور توربوی ۳۲۰ اسبی مجهز است. ب.ام.و که توانسته بالغ بر ۱۲۰۰ دستگاه از این خودرو را به خریداران ایرانی تحویل دهد، بالاترین سطوح مهندسی و تکنولوژی را در ساخت موتور سری ۷ به کار برده است.
به عصر سلطنت توربوها خوش آمدید

گروه تی اچ پی بازها

موتور این گروه که در مجموعه ای از خودروهای خاص و فرانسوی بازار ایران به کار گرفته شده، یکی از محبوب ترین نمونه های موتور توربوشارژر در ایران محسوب می شود و مجموعه ای متفاوت از اتومبیل های برند پژو، دی اس و سیتروئن را شامل شده و در همه آن ها به کار رفته است. از دی اس ۵ که یک هاچ بک لوکس است تا دی‌اس ۵ ال‌اس و تا دی‌اس ۷ کراس بک که اخیرا در ایران رونمایی شده، همه از موتور اچ پی ۱۶۵ که پیشرانه ای ۱۶۰۰ سی سی است سود می برند. پژو ۵۰۸، پژو ۲۰۰۸ و سیتروئن سی ۴ و سی ۳ نیز از همین موتور استفاده کرده و به مصرف پایین، قدرت مناسب و استهلاک پایین آن مینازند.
به عصر سلطنت توربوها خوش آمدید

تویوتای توربو، خشن و گران

کراس اوور اسپورتی و جذاب تویوتا با نام سی اچ- آر از بدو ورود به ایران با حواشی بسیاری همراه بوده؛ از قیمت گزاف ۲۴۰ تا ۶۵ میلیونی که دو برابر رقبا است تا موتور توربوی ضعیف و کوچکی که با حجم ۱۱.۲ لیتر تنها ۱۱۸ اسب بخار قدرت دارد و به عامل اصلی فروش اندک تویوتا سی اچ- آر تبدیل شده است.
 به عصر سلطنت توربوها خوش آمدید

اتحاد رنو و نیسان در دوگانه جوک- تالیسمان

موتوری که این همه تالیسمان را مشهور کرده و جوک اسپورت را به گزینه اول بسیاری از خریداران جوان تر بدل ساخته، یک نمونه ۱۶۰۰ سی سی مشترک بین رنو و نیسان است که با قدرتی بین ۱۸۸ تا ۱۹۲ اسب بخار، گشتاور عظیمی به میزان ۲۶۵ نیوتن متر را در یک دور مناسب در اختیار راننده قرار می دهد و هندلینگی کم نظیر را برای خریداران هر یک از این دو خودرو به ارمغان می آورد.
 به عصر سلطنت توربوها خوش آمدید

پورشه ماکان، کوچک و خشن

این کراس اوور آلمانی که امسال حدود ۵۰۰ دستگاه در ایران فروش داشته، از یک موتور توربوی دو لیتری ۲۵۲ اسبی سود می برد که گرچه شتاب خوبی به ماکان می دهد اما در مجموع توان بالایی برای کشیدن وزن سنگین این هیولای آلمانی ندارد.
 به عصر سلطنت توربوها خوش آمدید
سوئدی ها؛ تلفیق توربوشارژر و سوپر شارژر
کار عجیب اندر عجیب ولوو در خودروی مستحکم و جذاب ایکس سی ۹۰ این بوده که با تلفیق موتوری دو لیتری با دو سامانه توربو شارژر و سوپر شارژر، یک نیروگاه واقعی با قدرت ۳۲۰ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر را پدید آورده است.
  به عصر سلطنت توربوها خوش آمدید

یک بنز کمیاب و توربو

مرسدس بنز سی‌ال‌ای تیونینگ ای‌ام‌ج که با کد ۴۵ مک وارد بازار ایران شده، یکی از سریع ترین خودروهای سدان موجود در بازار است که در کلاس اتومبیل های کامپکت لوکس قرار دارد. بنز در این خودرو کاری اعجاب انگیز انجام داده و از موتور دو لیتری کوچک این بنز زیبا بیش از ۳۸۰ اسب بخار نیرو و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور را بیرون کشیده و زیر پای راننده قرار داده است تا در زمانی کمتر از ۴.۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
به عصر سلطنت توربوها خوش آمدید

لکسوس محبوب ایرانی ها

پرفروش ترین خودروی لکسوس از بدو ورود به ایران، با موتور توربوی دو لیتری قدرتی معادل ۳۲۵ اسب بخار داشته و ضمن مصرف سوخت مناسب، از کیفیت ساخت بالا و استهلاک اندکی برخوردار است.
به عصر سلطنت توربوها خوش آمدید
روزنامه هفت صبح
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.