جای کدام خودروها و برندها در بازار ایران خالی است؟

0

همان‌گونه که می‌دانید، بازار خودرویی ایران یکی از محدود ترین بازارها از نظر وجود انواع برندها و خودروهای مختلف بوده و این موضوع همواره یکی از بزرگ ترین انتقادات مشتریان و کارشناسان این حوزه بوده است.

در این مطلب قصد داریم با بررسی جامع بازار خودرویی کشور، نام چندین برند و خودرویی که جای خالی آن‌ها در کشور حس می‌شود را بیان کنیم تا بدین وسیله بتوانیم عدم تنوع محصولات موجود در بازار داخلی کشور را بهتر نمایش دهیم.

۱-شورولت

یکی از برندهای مشهور در بازار بین المللی که غیبت آن در بازار خودرویی کشور به شدت حس می‌شود، شورولت نام دارد. شورولت یک برند آمریکایی بوده که در گذشته دور در بازار داخلی کشور حضوری فعال داشت اما پس از انقلاب اسلامی و ممنوعیت ورود خودروهای آمریکایی به صورت پلاک ملی، از حضور در بازار داخلی کشور باز ماند.

حال اگر روزی دوباره شورولت بتواند به بازار داخلی کشور باز گردد، قطعا خودروهایی همچون سیلورادو، کامارو، کوروت، سونیک و … با استقبال زیادی در بازار خودرویی کشور رو به رو خواهند شد.

۲-فورد

از دیگر برندهایی که غیبت آن در بازار خودرویی کشور به شدت حس می‌شود، فورد نام دارد. فورد نیز همانند شورولت یک برند خودروساز آمریکایی است که در تمامی کلاس‌ها، خودروهایی قدرتمند و با کیفیت را تولید می‌کند. این برند نیز همانند همتای خود، پس از انقلاب اسلامی، به دلیل ممنوعیت ورود خودروهای آمریکایی با پلاک ملی به کشور، نتوانست به صورت انبوه محصولات خود را به بازار خودرویی ایران عرضه کند.

حال اگر روزی فورد بتواند به بازار داخلی کشور باز گردد، قطعا خودروهایی همچون F150، ماستانگ، فوکوس، فیستا و … با استقبال زیادی در بازار خودرویی کشور رو به رو خواهند شد.

قدرتمندترین شاسی بلند جهان محصولات جدید شورولت قیمت شاسی بلند معرفی خودرو مجله خودرو بهترین شاسی بلند بزرگترین شاسی بلند

۳-اینفینیتی

از دیگر برندهایی که نبود محصولات آن در بازار داخلی کشور به شدت حس می‌شود، اینفینیتی نام دارد. اینفینیتی شرکت زیر مجموعه و لوکس ساز کمپانی ژاپنی نیسان محسوب شده و در تولید اتومبیل‌های با کیفیت و پر قدرت مشهور است. این برند در کشورهای حوزه خلیج فارس و دیگر نقاط جهان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است اما با توجه به عدم حضور آن در بازار داخلی کشور، مابین مشتریان ایرانی از محبوبیت چندانی برخوردار نیست.

طبق این موضوع، حال اگر روزی اینفینیتی بتواند به بازار داخلی کشور راه یاید، قطعا خودروهایی همچون QX50، QX80، QX60 و … با استقبال زیادی در بازار خودرویی کشور رو به رو خواهند شد.

۴-واکسهال

یکی دیگر از برندهایی که می‌توان از آن به عنوان یک شرکت درجعه یک و با کیفیت در زمینه تولید خودرو یاد کرد، واکسهال نام دارد که غیبت آن نیز در بازار خودرویی ایران محسوس است. واکسال یک شرکت انگلیسی بوده که در حال حاضر تحت مالکیت کمپانی آلمانی اوپل بوده و در زمینه تولید و عرضه خودروهای هاچبک، کراس اوور، ون‌ و سواری شهرت جهانی را دارا است و تولیدات آن از آمار فروش خوبی نیز برخوردار هستند.

طبق این موضوع، حال اگر روزی واکسهال بتواند به بازار داخلی کشور راه یاید، قطعا خودروهایی همچون موکا، کورسا، گرندلند، آسترا، مووانو و … با استقبال زیادی در بازار خودرویی کشور رو به رو خواهند شد.

معرفی خودرو مجله خودرو مشخصات سوبارو 2019 قیمت سوبارو 2019 اخبار خودرو شرکت سوبارو

۵-سوبارو

از دیگر برندهایی که جای خالی محصولات آن در بازار خودرویی ایران به شدت حس می‌شود، سوبارو نام دارد. سوبارو یک برند ژاپنی بوده که در ساخت خودروهای جان سخت و با کیفیت با راندمان بالا بسیار مشهور بوده و از طرفداران زیادی در سرتاسر جهان برخوردار است. اما در بازار خودرویی کشور، این برند خوش نام هیچگاه نتوانست موقعیت خوبی را به دست آورد، زیرا به دلیل کم کاری نمایندگی سوباره در ایران و عدم تبلیغ خودروهای این کمپانی درسطح شهرها، خریداران به سمت خرید خودروهای دیگر برندها رفته و محصولات با کیفیت سوبارو حضوری کوتاه مدت را در بازار کشور داشتند.

حال اگر روزی سوبارو مجددا بتواند به بازار داخلی کشور راه یاید، قطعا خودروهایی همچون STI WRX، فارستر، ایمپرزا و … با هدف گذاری درست و تبلیغات گسترده، می‌توانند با استقبال زیادی در بازار خودرویی کشور رو به رو شوند

۶-آئودی

از دیگر برندهایی که همواره به نبود محصولات آن در بازار داخلی کشور انتقاد زیادی شده است، آئودی نام دارد. کمپانی آئودی یک برند خودروساز آلمانی بوده که زیر مجموعه هولدینگ فولکس واگن به شمار رفته و در ساخت اتومبیل‌های پر قدرت و با تکنولوژی بالا بسیار توانمند است.

برند آئودی به صورت بسیار محدود در سال های گذشته به وسیله چند شرکت متفرقه، در بازار داخلی کشور حضور یافت اما هرگز نتوانست محبوبیت دیگر خودروسازان آلمانی را در کشور پیدا کند. حال اگر روزی آئودی مجددا بتواند به بازار داخلی کشور راه یاید، قطعا خودروهایی همچون سری A ،S ،TT، سری Q و … با هدف گذاری درست و تبلیغات گسترده، می‌توانند با استقبال زیادی در بازار خودرویی کشور رو به رو شوند

XE 300 Sport معرفی خودرو مجله خودرو مشخصات جگوار ایکس ای قیمت جگوار XE 300 محصولات جدید جگوار شرکت جگوار آرم جگوار ماشین جگوار قیمت جگوار

۷-جگوار

یکی دیگر از برندهایی که عدم حضور محصولات آن در بازار داخلی کشور بسیار محسوس است، جگوار نام دارد. جگوار یک برند قدیمی انگلیسی بوده که در ساخت خودروهای پر قدرت و با کیفیت بسیار مشهور است و از طرفداران بی شماری در سرتاسر جهان برخوردار است. پس از توافق هسته‌ای موسوم به برجام، زمزمه های ورود این برند انگلیسی به کشور شنیده شد، اما تا بحال هنوز خودرویی از این برند خوش نام، موفق به دریافت پلاک ملی در دو سال اخیر نشده‌اند.

حال اگر روزی جگوار بتواند به صورت انبوه و بدون محدودیت وارد بازار داخلی کشور شود، قطعا خودروهایی همچون F-PACE، I-PACE، F-TYPE، XE، XF و … به راحتی متوانند نظر مشتریان ایرانی را به خود جلب نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.