معرفی سوپر اسپرت فراری پورتوفینو ۲۰۱۹ +قیمت و مشخصات

0

در میان شرکت‌هایی که سوپراسپرت تولید می‌کنند، برند ایتالیایی فراری از محبوبیت بالایی برخوردار است. در این مطلب به بررسی پورتوفینو، آخرین‌ مدل تولیدی این شرکت پرداخته‌ایم.

مهندسان افسانه‌ای و کارآفرینان بزرگ صنعت خودرو، مثل اتوره بوگاتی، فردیناند پورشه، هنری رویس و آندره سیتروئن خودروهایی تولید کردند که دنیا را تغییر دادند. فراری هم از جمله پیشگامان تولید سوپراسپرت‌ محسوب می‌شود؛ اما با این تفاوت که همچنان به ساختارشکنی و تولید فناوری می‌پردازد.

فراری، نام مدل جدید خود را بر اساس یکی از زیباترین شهرهای ایتالیا که با طبیعت فوق‌العاده زیبا، بندر رؤیایی و فضایی دل‌نشین و آرامش‌بخش شناخته می‌شود، انتخاب کرده است. حتی در انتخاب رنگ بدنه نیز دقت فراوانی از سوی مهندسان فراری صورت پذیرفته و به‌ افتخار این شهر، به نام قرمز پورتوفینو (Rosso Portofino) نام‌گذاری شده است.

 خودروهای 2019  قیمت فراری پورتوفینو  فراری پورتوفینو 2019  تازه های خودرو  دنیای خودرو  مجله خودرو  مشخصات فراری پورتوفینو  خودروهای سوپر اسپرت  شرکت فراری  ابر خودروی فراری  برترین موتور فراری

نفس عمیق بکشید. پورتوفینو یک فراری میلیو‌ن‌ دلاری نیست. البته قیمت بالایی دارد؛ ولی نسبت به دیگر مدل‌های معروف فراری ارزان‌تر است و حدود ۲۰۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت. جدیدترین مدل GT خط تولید مارانلو رگه‌هایی از دو مدل ۴۸۸GTB، بهترین خودروی رانندگی سال ۲۰۱۷ و ۸۱۲ سوپرفست افسانه‌ای را در خود دارد. روی کاغذ، پورتوفینو آماده رقابت با ۲۷۵GTB و انزو است.

 

Ferrari Enzo

پورتوفینو نمایانگر یکی دیگر از مدل‌های اسپرت فراری است که به‌راحتی هر بیننده‌ای را جذب خواهد کرد. این خودرو ارزان‌ترین مدل تولیدی فراری در حال حاضر خواهد بود.

این‌یک فراری تمام‌عیار برای کسانی است که می‌خواهند محصولی زیبا، سریع و لوکس قرن بیست و یکمی داشته باشند تا ۲۴ ساعت روز و هفت روز هفته را با آن بگذرانند.

Ferrari california T

پورتوفینو جایگزین فراری کالیفرنیا است که بیشترین میزان فروش را در تاریخ این شرکت دارد و به‌عنوان نماد خودروهای اسپرت ایتالیایی از سوی مصرف‌کنندگان شناخته می‌شود.

نیکولا بوری، مدیر بازاریابی فراری، می‌گوید:

تقریباً ۷۰ درصد خودروهای فراری کالیفرنیا، متعلق به افرادی هستند که تا قبل از این فراری نداشته‌اند. در این پروژه یکی از اهداف نادر بازاریابی که تولید بر مبنای نظر مشتریان است در صنعت خودروسازی اتفاق افتاده.

۸۵ درصد از صاحبان فراری کالیفرنیا به‌طور روزانه از خودروی خود استفاده می‌کنند که این رقم ۱۵۰ درصد بیشتر از سایر مدل‌های اسپرت فراری است. همچنین در ۳۰ درصد زمان استفاده، صندلی عقب نیز توسط مسافر اشغال‌ شده است.

دو مدل کالیفرنیا و پورتوفینو ازنظر ساختار و اجزا با هم اشتراکاتی دارند؛ اما ساختار و درون خودرو تفاوت‌های بزرگی تجربه کرده است که فراری استفاده از آن را در سایر مدل‌های خود نیز در برنامه دارد. در ساخت پورتوفینو  به‌طور گسترده‌ای مسائل مربوط به دینامیک خودرو را مورد بازبینی قرار گرفته و فناوری‌های جدیدی برای بهبود هر چه بیشتر این موضوع به‌ کار رفته است.

Ferrari Portofino

این خودرو سبک‌تر، سریع‌تر و پرشتاب‌تر از کالیفرنیا خواهد بود. مهندسان فراری به این نتیجه رسیدند که برای اکثر مشتریان، تغییر جزئی در زمان‌گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت مهم نیست؛ ولی افزایش شعاع حرکتی در بزرگراه به ۷۴۰ کیلومتر ، افزایش ۵ سانتی‌متری فضای پا در  صندلی عقب و همچنین جمع شدن و باز  کردن سقف متحرک خودرو در  سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت گزینه‌های بهتر و کاربردی‌تری محسوب می‌شوند.

Ferrari Portofino

طول محور پورتوفینو همانند فراری کالیفرنیا ۲۶۷ سانتی‌متر هست؛ اما بدنه این خودرو دوباره طراحی‌ شده که ۱.۵ سانتیمتر از طول، ۳ سانتی‌متر از عرض و ۰.۲۵ سانتی‌متر از ارتفاع آن کم شده است.

آدریان گریفیس (طراح فراری) در این کار همکاری داشته است. او طراح خودروی افسانه‌ای دیتونا کوپه با سقف شیب‌دار بسیار ملایم است که به‌ طرف صندوق‌عقب خودرو کشیده شده و شما یک خط صاف و طراحی براق را تا انتهای خودرو مشاهده می‌کنید. طراحی پورتوفینو کاملاً در مرکز طراحی فراری و با همکاری بسیار نزدیک مهندسان بخش آئرودینامیک خودرو انجام‌ شده است تا در نهایت موجب ارائه بیشترین کارایی و کاهش مصرف سوخت در پورتوفینو شود.

portofino coupe

سقف متحرک و فلزی پورتوفینو، دوتکه است و فراری آن را بازطراحی کرده. باز و بسته شدن آن در سرعت‌های پایین ۱۴ ثانیه طول می‌کشد و همچنین خطوط طراحی و جزئیات بدنه این مدل، آن را عضلانی‌تر نشان می‌دهد.

طراحی داخلی پورتوفینو از مدل GTC4 lusso وام گرفته ‌شده و شامل رابط سرگرمی ۱۰.۳ اینچی در وسط کنسول و یک صفحه‌نمایش کوچک است که اطلاعات عملکردی خودرو، وضعیت سیستم رهیاب و اطلاعات سرگرمی را به مسافران نشان می‌دهد.

ترکیب چرم، فیبر کربن و روکش آلومینیوم به این خودرو ظاهری مجلل و باشکوه داده است که با لمس آن احساس خوبی منتقل خواهد شد.

portofino

برخلاف ادعای فراری برای افزایش فضای مسافر در صندلی عقب، این خودرو  فقط برای کودکان آن‌هم برای مسافرت‌های کوتاه مناسب است و برای افراد بزرگ‌سال اصلاً مناسب نیست. از بهبودهای انجام‌شده در پورتوفینو نسبت به کالیفرنیا و کالیفرنیا T می‌توان به تلاش بسیار زیاد در جهت کاهش وزن خودرو و افزایش استحکام بدنه آن اشاره کرد.

portofino

وزن کلی این مدل نسبت به کالیفرنیا ۱۰ درصد کاهش و استحکام پیچشی آن ۳۵ درصد افزایش یافته است و با افزایش ۵۰ درصدی استحکام نقاط تعلیق، مهندسان می‌توانند پورتوفینو را به سیستم کنترل تعلیق دقیق‌تری مجهز کنند.کمک‌فنرهای جلو و عقب به ترتیب ۱۵.۵ و ۱۹ درصد سفت‌تر شده‌اند که باعث حرکت بهتر بدنه و کاهش غلتیدن خودرو می‌شود.

portofino

پورتوفینو از نسل سوم دیفرانسیل برقی E-diff و فرمان برقی (EPS) سود می‌برد. مهندسان شرکت به لطف این سامانه توانسته‌اند نسبت‌ فرمان را هفت درصد کاهش بدهند و حساسیت و دقت آن را بدون هرگونه تأثیر منفی روی پایداری کلی خودرو، بهبود ببخشند. مورد دیگر، تجهیز تعدیل‌های جریان مغناطیسی (Magnetorheological) و سیستم SCM-E به فناوری فنرهای دوگانه است که کاهش چرخش بدنه و جذب هرچه بهتر ناهمواری‌های سطح مسیر را به دنبال خواهد داشت.

 خودروهای 2019  قیمت فراری پورتوفینو  فراری پورتوفینو 2019  تازه های خودرو  دنیای خودرو  مجله خودرو  مشخصات فراری پورتوفینو  خودروهای سوپر اسپرت  شرکت فراری  ابر خودروی فراری  برترین موتور فراری

در زیر کاپوت این مدل، پیشرانه به‌روزشده  ۳.۹ لیتری هشت سیلندر توربو دوقلو فراری کالیفرنیا T قرار دارد که توانی برابر ۵۹۱ اسب بخار در دور موتور ۷۵۰۰ و ۷۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. که افزایش ۳۸ اسب بخاری در توان و ۴ نیوتن‌متر در گشتاور نشان می‌دهد. همچنین فراری ادعا می‌کند که این مدل نسبت به کالیفرنیا ۵ درصد سریع‌تر است و عکس‌العمل بهتری از خود نشان می‌دهد.

قطعات جدید این پیشرانه ۸ سیلندر، بهبود خود را مدیون پیستون‌ها، شاتون‌ها و سیستم جدید مکش هستند. طرح سیستم اگزوز نیز کاملاً تغییر کرده است. هِدِر اگزوز یک‌تکه‌ی جدید، اتلاف انرژی کمتری دارد و نقش مهمی در حساسیت پدال گاز و تأخیر توربو، بازی می‌کند. این موارد، همراه با سیستم مدیریت بوست متغیر که گشتاور مناسب را برای هر دنده در اختیار قرار می‌دهد، باعث می‌شود پورتوفینو در هر دنده‎ای بالاترین شتاب و کمترین مصرف سوخت را داشته باشد.

 خودروهای 2019  قیمت فراری پورتوفینو  فراری پورتوفینو 2019  تازه های خودرو  دنیای خودرو  مجله خودرو  مشخصات فراری پورتوفینو  خودروهای سوپر اسپرت  شرکت فراری  ابر خودروی فراری  برترین موتور فراری

قدرت بیشتر و وزن کمتر به معنای عملکرد بهتر می‌باشد. پورتوفینو به‌راحتی به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و شتاب صفرتا صد کیلومتر آن کمتر از ۳.۵ ثانیه است. در سال گذشته یک فراری کالیفرنیا با توان ۴۵۴ اسب بخار در ۳.۵ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست‌یافت. بنابراین شتاب پورتوفینو بیشتر از این مقدار است.

بنز SL65

بنتلی

DB11

شتاب بالا باعث می‌شود که فراری پورتوفینو، سریع‌تر از مرسدس AMG SL65، استون مارتین DB11volante هشت سیلندر، چهارمین نسل بنتلی کنتیننتال GT کانورتیبل باشد که همگی برچسب  قیمت بیش از ۲۰۰ هزار دلار دارند.

پورتوفینو یک فراری کامل و جذاب و دقیقا همان چیزی است که می‌خواهید در جاده آن را احساس کنید. باوجود فرمان الکتریکی، حالت رانندگی کامفورت، گیربکس ۷ سرعته و کلاچ دوگانه و موتور هشت سیلندر تویین توربو، هنگامی‌که روی پدال گاز فشار می‌آورید، نیروی کشش بسیار مناسبی تولید می‌کند و رانندگی خوب و راحتی برای شما به ارمغان می‌آورد. سیستم انتقال قدرت این مدل باعث می‌شود انتخاب دنده‌های بالاتر، سریع‌تر انجام‌ شود؛ بنابراین مصرف سوخت و صدای  تولیدشده خودرو کاهش پیدا می‌کند. با پورتوفینو می‌توان در جاده‌ای خارج شهر با دنده هفت و دور موتور ۱۵۰۰ دور در دقیقه رانندگی کرد.

portofino

در حالت رانندگی اسپرت پورتوفینو به‌سرعت عکس‌العمل نشان می‌دهد و رانندگی جذاب‌تری به ارمغان می‌آورد. استحکام بدنه خودرو عالی و بدون هیچ‌گونه سروصدا یا تکان‌ اضافه است؛ حتی زمانی که سقف متحرک خودرو باز باشد.

در رانندگی‌ سریع، پورتوفینو به‌سرعت نسبت به ترمزگیری عکس‌العمل نشان می‌دهد و همچون با فشار دادن پدال گاز، از حالت سکون به ‌سرعت بالا دست می‌یابد. فرمان خودرو بسیار دقیق و سریع است؛ البته در ابتدای این امر را حس نمی‌کنید ولی بعد از گذشت مدتی به آن عادت می‌کنید.

عملکرد نسل سوم دیفرانسیل برقی (E-Diff3) به همراه فرمان برقی حساس، واکنش سریع‌تری در هنگام ورود و خروج از پیچ‌های جاده فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید از این هم سریع‌تر باشید، باید فراری ۴۸۸ GTB یا اسپایدرمن خریداری کنید.

Ferrari Portofino

تفکر هوشمندانه در تولید پورتوفینو، رانندگی با سرعت بالا برای مشتریان است. گشت‌وگذار سریع با فراری پورتوفینو به زیبایی هرچه‌تمام‌تر در جاده‌ها اتفاق می‌افتد و در این حین از شاسی مستحکم و چسبندگی و ثبات آن در مسیر لذت خواهید برد. سقف متحرک این مدل در هنگام رانندگی لحظات فرح‌بخشی به ارمغان می‌آورد. باز کردن سقف خودرو در روزهای آفتابی یا مسیرهای دارای پیچ‌وخم، زیبایی رانندگی با خودروی اسپرت را دوچندان می‌کند؛ این همان چیزی است که مشتریان پورتوفینو از فراری انتظار داشتند.

فراری کالیفرنیا T

منبع :زومیت

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.