معرفی ۲۰ خودرو اسپرت با قیمت کم‌تر از ۵۰ هزار دلار + تصاویر

0
با توجه به بازار پرتلاطم و پرالتهاب خودروهای خارجی در کشورمان تصمیم گرفتیم به بررسی خودروهای اسپرتی بپردازیم که در بازار جهانی با قیمتی کم‌تر از ۵۰ هزار دلار به ‌فروش می‌رسند. از آن‌جایی که خودروهایی با رنج قیمت ۲۰ تا ۳۰ هزار دلار، در کشور ما با قیمت‌های نجومی بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان (یا حتی بیش‌تر!) به‌فروش می‌رود، نباید قیمت این ۲۰ خودرو را با وضعیت فعلی ورود خودرو‌های خارجی به کشورمان بسنجیم. چون اگر این‌طور باشد باید بگوییم این لیست به خودرو‌های بالای ۸۰۰ میلیون تومان (در ایران) تعلق دارد اما هدف از نوشتن این مطلب چیز دیگری است. در این نوشتار به ۲۰ خودرو اسپرت با قیمتی مناسب در بازار جهانی می‌پردازیم که امیدواریم روزی بتوانیم این خودرو‌های هیجان‌انگیز را در سطح شهرهای ایران مشاهده کنیم.

toyota gt86 قیمت تویوتا GT86 مشخصات تویوتا GT86 Subaro WRX قیمت سوبارو WRX Mazda MX-5 Miata قیمت Audi S3 مشخصات آئودی S۳ سدان 2017 قیمت سوپر اسپرت مجله خودرو معرفی خودرو دنیای خودرو بهترین خودروهای سوپر اسپرت ارزانترین خودروهای خارجی Nissan 370Z Nismo

 Nissan 370Z Nismo Tech

خودرو محبوب ژاپنی‌ باز‌ها یعنی نیسان ۳۷۰Z. این خودرو از موتور ۶ سیلندر ۳۵۰ اسب‌بخاری بهره می‌برد. قدرت موتور به دیفرانسیل عقب منتقل می‌شود و نمونه دستی گیرباکس هم قابل‌سفارش است. رینگ‌های فورج RAYS برای این خودرو در نظر گرفته شده است. این خودرو هیجان‌انگیز ژاپنی با قیمت ۴۵.۶۹۰ دلار قابل خریداری است.

Chevrolet Camaro SS 1LE

خودرویی که به اندازه کوروت قدرت دارد. موتور LT-1 455 اسب‌بخاری همراه با زیربندی فوق‌العاده جنرال‌موتورز (از جمله کمک‌های مگنتیکی) از کامارو یک خودرو اسپرت تمام‌عیار ساخته است. نسخه ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری با ۳۳۵ اسب‌بخار هم قابل سفارش است. نسخه ۸ سیلندر با پکیج ۱LE از این خودرو عضلانی اسپرت تنها با ۴۴.۹۹۵ قابل خریداری است. ورژن ۶ سیلندر ۱LE هم با قیمت ۳۷.۴۹۰ هزار دلار فروخته می‌شود.

BMW 2-Series

متاسفانه نسخه M POWER از ب‌ام‌و سری ۲، در لیست خودرو‌های کم‌تر از ۵۰ هزار دلار قرار نمی‌گیرد. اما نسخه‌های ۴ سیلندر ۲۳۰i و ۶ سیلندر M240i در این لیست قرار می‌گیرند. مدل ۲۳۰i با موتور ۴ سیلندر توربو ۲۴۸ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، درحالی‌که مدل M240i 335 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. نمونه پایه سری ۲ با قیمت ۳۵.۹۴۵ دلار به‌فروش می‌رسد.

Honda Civic Si

خودرویی که شاید پیشرانه راضی‌کننده V-Tech را نداشته باشد اما از یک موتور ۲۰۵ اسب‌بخاری ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر بهره می‌برد. شاسی فوق‌العاده همراه با گیرباکس ۶ دنده دستی ترکیب فوق‌العاده‌ای برای یک خودرو در رنج قیمت ۲۵ هزار دلار است. این خودرو با در نظر گرفتن آپشن ۲۰۰ دلاری لاستیک‌های Good Year با قیمت نهایی نزدیک به ۲۵ هزار دلار به‌فروش می‌رسد.

قیمت تویوتا آوالون ۲۰۱۸ مشخصات لکسوس ال‌ سی دنیای خودرو روزنامه خودرو مجله خودرو بهترین خودروهای ژاپنی قیمت تویوتا پریوس محصولات جدید تویوتا تازه های خودرو قیمت هوندا سیویک

Honda Civic Type R

Honda Civic Si در نسخه‌های کوپه و سدان به‌فروش می‌رسد. درحالی‌که فقط نسخه هاچ‌بک از Civic Type R فروخته می‌شود. موتور ۲ لیتری توربو با ۳۰۶ اسب‌بخار و دیفرانسیل جلو، پاسخ مناسبی برای طرفداران هوندا سیویک است.

Ford Focus RS 

خودرویی که به تازگی معرفی شده است و طرفداران بسیاری دارد. کمپانی فورد برای نمونه جدید فوکوس از موتور ۳۵۰ اسب‌بخاری ۲.۳ لیتری توربو، سیستم ۴ چرخ متحرک همراه با سیستم دیفرانسیل Torque-Vectoring استفاده کرده است. صفرتاصد این خودرو در زمان ۴.۶ ثانیه پر می‌شود. این خودرو اسپرت هاچ‌بک با قیمت مناسب ۴۱.۱۲۰ دلار به‌فروش می‌رسد.

نتیجه تصویری برای ‪Ford Focus RS‬‏

Ford Fiesta ST

اگر پول کافی برای خرید نمونه اسپرت‌تر فوکوس ندارید، می‌توانید سراغ نمونه فیستا بروید. این خودرو از موتور ۳ سیلندر اکوبوست فورد بهره می‌برد که ۱۹۷ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. این خودرو قیمتی معادل ۲۱.۲۸۵ دلار دارد.

Ford Focus ST

یکی دیگر از جایگزین‌های موجود برای فوکوس RS، فوکوس ST است. این نمونه از پیشرانه ۲ لیتری توربو خطی با ۲۵۲ اسب‌بخار بهره می‌برد که تنها با پرداخت ۲۵.۱۷۰ قادر به خرید آن هستید.

Ford Mustang GT

مگر می‌شود لیستی از خودرو‌های اسپرت وجود داشته باشد و نامی از فورد ماستنگ به میان نیاید؟ خبر خوب این است که این خودرو عضلانی محبوب، تنها با قیمت ۳۹.۱۹۰ قابل خریداری است. نسخه جدید ماستنگ از موتور ۵ لیتری کایوتی بهره می‌برد که ۴۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۴۲۰ پوندفوت گشتاور تولید می‌کند و اخیرا در زمره ۱۰ موتور برتر سال قرار گرفته است. نسخه قوی‌تر Shelby GT 350 نیز با قدرت ۵۲۶ اسب‌بخار، به قیمت ۴۹.۹۹۵ دلار به‌فروش می‌رسد.

فورد موستانگ شلبی شرکت فورد موستانگ قیمت فورد موستانگ مشخصات فورد موستانگ خودروی فورد موستانگ فورد موستانگ شلبی 2019 دنیای خودرو مجله خودرو خودروهای 2019 Ford Mustang Shelby

Volkswagen Golf GTI

فولکس‌واگن گلف، خودرویی شناخته شده که پس از ۷ نسل، هنوز هم یکی از محبوب‌ترین خودرو‌های اسپرت هاچ‌بک موجود در بازار است. این خودرو از طرف نشریات مختلف جوایز زیادی کسب کرده است که از جمله آنها باید به این موارد اشاره کرد: «جایزه خودرو برتر سال در سال ۲۰۰۹ با نمونه MK6 و در سال ۲۰۱۳ با نمونه MK7، قرار گرفتن در رتبه اول مجله Motor Trend در سال ۲۰۱۵ و چندین بار قرار گرفتن در لیست ۱۰ خودرو برتر مجله Car and Driver.» هم‌چنین، این خودرو یکی از ۳ خودرو اروپایی است که موفق شده ۲ بار لقب بهترین خودرو سال را از آن خود کند. اکنون نمونه جدید MK7 معرفی شده است تا راه موفقیت نیاکان‌اش را در پیش بگیرد. قلب تپنده در نظر گرفته شده برای گلف GTI از نوع ۲ لیتری توربو شارژ است که ۲۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۸ پوندفوت (۳۴۹ نیوتن‌متر) گشتاور تولید می‌کند. قدرت بالا همراه با مجموعه‌ای از سیستم‌های الکترونیکی در نظر گرفته شده برای فرمان و شاسی، این خودرو را به یکی از بهترین گزینه‌ها در بازار خودرو‌های اسپرت هاچ‌بک تبدیل می‌کند. قیمت پایه در نظر گرفته شده برایGTI 26.415، دلار است.

Volkswagen Golf R

اگر نمونه GTI از گلف شما را راضی نمی‌کند نگران نباشید، چون نمونه قدرتمند‌تر R هم توسط فولکس‌واگن معرفی شده است. خودرویی که ۲۹۲ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰ پوندفوت گشتاور (۳۷۹ نیوتن‌متر) را به لطف بهره‌مندی از موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری تولید می‌کند. صفرتاصد این خودرو در مدت ۴.۶ ثانیه پر می‌شود. موتور قوی همراه با گیرباکس ۶ سرعته دستی (نمونه‌های ۶ سرعته اتوماتیک و ۷ سرعته دوکلاچه هم قابل سفارش است) و سیستم‌های الکترونیکی رانندگی، این خودرو را به یک خودرو اسپرت هاچ‌بک با توانایی‌های بالا تبدیل کرده است. یکی از ایراداتی که می‌توان به نمونه گلف R گرفت، طراحی نسبتا قدیمی آن است. اگر از آن دسته از خریدارانی باشید که ظاهر جذاب و اسپرت برایتان مهم است، بهتر است به جای پرداخت ۴۰ هزار دلار برای نمونه R به سراغ آئودی S3 بروید که موتور یکسانی با گلف R دارد و قیمت‌اش ۴۴.۶۲۵ دلار است. فورد فوکوس، سوبارو WRX و هوندا سیویک تایپ R از رقیبان اصلی گلف R به حساب می‌آیند.

نتیجه تصویری برای ‪Volkswagen Golf R‬‏

Audi S3 

خودرویی که در بالا به آن اشاره کردیم. آئودی با بهره‌گیری از خلاقیت مهندسین و طراحان خود، سدانی جمع‌وجور را طراحی کرده که علاوه بر راحتی و قابلیت استفاده برای مصارف شهری، روحی اسپرت و هیجانی دارد. موتور ۲ لیتری توربو ۲۹۲ اسب‌بخاری همراه با گیرباکس ۶ سرعته دوکلاچه و سیستم ۴ چرخ متحرک، وظیفه انتقال قدرت را در آئودی S3 بر عهده دارند. اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین آئودی S3 و گلف R داشته باشیم، می‌توانیم به ضعف فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان عقب در آئودی S3 نسبت به گلف R اشاره کنیم. برای خریدن S3 باید حداقل ۴۳.۸۵۰ دلار در جیب‌تان بگذارید اما برای خریدن گلف R 36.475 دلار لازم دارید. با در نظر گرفتن تمامی آپشن‌ها برای S3 از جمله سیستم‌های الکترونیکی و صوتی، تودوزی و تریم کابین و… ۱۰ هزار دلار به قیمت پایه اضافه می‌شود درصورتی‌که نسخه فول‌آپشن گلف R قیمتی نزدیک به ۴۲ هزار دلار دارد. اکنون انتخاب بر عهده شماست که S3 با طراحی جذاب‌تر و امکانات بیش‌تر را بخرید یا گلف R چابک با قیمت کم‌تر و راحتی بیش‌تر.

نتیجه تصویری برای ‪Audi S3‬‏

Mazda MX-5 Miata

خودرو با ظاهر بسیار جذاب و تهاجمی که ظاهری شبیه به سوپراسپرت لکسوس (LFA) دارد. نسبت وزن به قدرت در این خودرو نسبت بسیار خوبی است و بدنه خودرو از آلومینیم ساخته شده. موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری این خودرو ۱۵۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. برای این خودرو ۳ نسخه گرندتورینگ، کلاب و RF در نظر گرفته شده است. نمونه RF با گیرباکس ۶ سرعته دستی تنها ۱۰۴۷ کیلوگرم وزن دارد. نمونه RF یک نمونه تارگا با سقف باز شو است که اسپرت‌ترین نسخه موجود از میاتا محسوب می‌شود. صفرتاصد این خودرو در مدت ۶.۱ ثانیه پر می‌شود که برای یک خودرو ۱۵۵ اسب‌بخاری زمان خوبی به حساب می‌آید. این خودرو تحسین بسیاری از مجله‌های معتبر دنیا را بر انگیخته و در لیست ۱۰ خودرو برتر مجله Car and Driver هم قرار گرفته است. پایین‌ترین قیمت در نظر گرفته شده برای نمونه‌های مزدا میاتا از ۲۶.۱۷۰ دلار آغاز می‌شود. با در نظر گرفتن تمامی آپشن‌ها برای RF از جمله: ترمز‌های برمبو، رینگ‌های ۱۷ اینچی فورج آلومینیومی، اسپلیتر جلو، اسپویلر عقب و… قیمت RF به ۳۵.۸۳۰ دلار می‌رسد.

Fiat 124 Spider Abarth

فیات ۱۲۴ اسپایدر را می‌توان برادر ایتالیایی مزدا میاتا نامید. فیات ۱۲۴ روی شاسی و پلت‌فرم مشترک با مزدا میاتا ساخته می‌شود و بیش‌تر مراحل تولید آن در ژاپن همراه با میاتا انجام می‌گیرد. موتور ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ فیات، ۱۶۰ اسب‌بخار تولید می‌کند که ۵ اسب‌بخار بیش‌تر از میاتا است. گشتاور ۱۸۴ پوندفوت، صفرتاصد ۶.۷ ثانیه‌ای را برای فیات به ارمغان می‌آورد. طراحی فیات ۱۲۴ روح کلاسیک این خودرو در دهه ۷۰ میلادی را حفظ کرده است. موتور ۱.۴ لیتری این خودرو با تاخیر شدید هنگام فشردن پدال گاز مواجه است که این خودرو را در رقابت با مزدا میاتا دچار مشکل می‌کند. در مجموع اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین میاتا و ۱۲۴ داشته باشیم می‌توانیم به ترمزگیری و شتاب‌گیری بهتر میاتا، طراحی داخلی بهتر ۱۲۴ و… اشاره کنیم که درمجموع، پس از در نظر گرفتن تمامی فاکتورها، میاتا برنده این مقایسه خواهد بود. قیمت پایه در نظر گرفته شده برای ۱۲۴ اسپایدر ۲۶.۲۴۰ دلار است.

Fiat 500 Abarth

قیات ۵۰۰ دوست‌داشتنی همیشه به‌عنوان یک خودرو جمع‌وجور و راحت مخصوصا برای خانم‌ها شناخته می‌شود. اما این‌بار داستان متفاوت است. فیات با همکاری آبارث نسخه‌ای از ۵۰۰ را عرضه کرده که روحی اسپرت دارد. این خودرو در ۲ نمونه ۵۰۰ و ۵۰۰C (با سقف رگ‌تاپ) عرضه می‌شود. موتور ۱.۴ لیتری توربوشارژ این خودرو ۱۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۱۷۰ پوندفوت (۲۳۰ نیوتن‌متر) گشتاور تولید می‌کند. صفرتاصد فیات ۵۰۰ نزدیک به ۷ ثانیه طول می‌کشد. برای فیات ۵۰۰، ۲ گیرباکس ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک در نظر گرفته شده است. گشتاور موتور در نسخه ۶ سرعته کمی بیش‌تر است و به ۱۸۳ پوندفوت (۲۴۸ نیوتن‌متر) می‌رسد. همانند نسخه ۱۲۴ اسپایدر از آبارث، فیات ۵۰۰ هم با مشکل تاخیر در گاز خوردن یا توربولگ مواجه است. نسخه تقویت شده آبارث نسبت به نمونه معمولی فیات ۵۰۰، دارای لاستیک‌ها و ترمز‌های بزرگ‌تر، سیستم تعلیق بهتر، ارتفاع پایین‌تر و قدرت بیش‌تر است. فضای کابین از طراحی ساده‌ای برخوردار است. با این‌که در قسمت میانی از یک نمایش‌گر لمسی استفاده شده اما داشبورد فیات ۵۰۰ از لحاظ فاکتور‌های ارگونومیکی قابل قبول نیست و طراحی نسبتا ضعیفی دارد. در مجموع فیات ۵۰۰ پس از انجام تست‌های مختلف فنی و ظاهری نمره قبولی دریافت می‌کند. این هاچ‌بک جذاب و دوست‌داشتنی با قیمت پایه ۲۰.۹۹۰ دلار قابل سفارش است.

Dodge Challenger Scat Pack

پس از بررسی چند خودرو جمع‌وجور و کامپکت این‌بار به یک خودرو عضلانی آمریکایی می‌رسیم. خودرو‌هایی مانند کوروت، کامارو، ماستنگ و چلنجر همیشه به بهره‌مندی از قدرت و گشتاور بالا با قیمتی کم مشهور بوده‌اند. نام Scat Pack اولین‌بار در سال ۱۹۶۸ برای مدل‌های چارجر، دارت، کرونت و سوپر B در نظر گرفته شد. در آن سال تمامی این خودرو‌ها می‌بایست تایم ۱۴ متری زیر ۱۴ ثانیه می‌زدند تا در این لیست قرار بگیرند. اکنون کمپانی دوج برای نمونه چلنجر یک پکیج Scat Pack در نظر گرفته است. این پکیج شامل موتور ۶.۴ لیتری همی با ۴۸۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۷۵ پوندفوت (۶۴۴ نیوتن متر) گشتاور است. هم‌چنین آپشن‌های: هشدار نقطه کور، سیستم کروزکنترل، سیستم استارت بدون کلید، گرمکن صندلی، صفحه نمایش لمسی و شیکر کاپوت برای این نمونه در نظر گرفته شده است. قیمت پایه در نظر گرفته شده برای این خودرو اسپرت عضلانی ۴۲.۷۹۵ دلار است. درحالی‌که نمونه‌های دست‌دوم چلنجر با قیمت زیر ۳۰ هزار دلار هم در بازار موجود هستند.

تصویر مرتبط

Dodge Charger Daytona 392

پس از بررسی چلنجر این‌بار نوبت به دیگر پرچم‌دار دوج، یعنی چارجر می‌رسد. دوج، نسخه دیتونا ۳۹۲ را جهت گرامیداشت نسخه معرفی شده برای مسابقات نسکار در سال ۱۹۶۹ که دیتونا نام داشت معرفی کرده است. طرح‌بندی بدنه شامل رنگ تیره سقف با خط روی صندوق که نام دیتونا روی آن نقش بسته است، می‌شود. هم‌چنین روی کاپوت نام همی خودنمایی می‌کند. این نمونه جدید همانند چلنجر Scat Pack از موتور ۶.۴ لیتری همی با ۴۸۵ اسب‌بخار بهره می‌برد. صفرتاصد این خودرو در ۴.۸ ثانیه پر می‌شود و با گشتاور ۶۶۴ نیوتن‌متری، همه‌چیز برای نقاشی آسفالت فراهم می‌شود. این نسخه با قیمت پایه ۳۹.۹۹۵ دلار عرضه می‌شود.

نتیجه تصویری برای ‪Dodge Charger Daytona 392‬‏

Subaru WRX STI

یک خودرو اسپرت تمام‌عیار با ۴ چرخ متحرک. کمپانی سوبارو نمونه WRX STI را با موتور ۲.۵ لیتری توربوشارژ روانه بازار کرده است. این موتور قدرتمند، ۳۰۵ اسب‌بخار قدرت و ۲۹۰ پوندفوت (۳۹۳ نیوتن‌متر) گشتاور تولید می‌کند. نمونه جدید STI از دیفرانسیل‌های تمام‌الکترونیکی با قابلیت Torque Vectoring (که قدرت را باتوجه به دور موتور و شرایط جاده‌ای بین چرخ‌های عقب و جلو پخش می‌کند) بهره می‌برد. گیرباکس ۶ سرعته دستی همراه با دیفرانسیل کلاچ‌دار وظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارند. فرمان‌پذیری خودرو بسیار خوب است و در پیچ‌ها عکس‌العمل بالایی دارد. ترمز‌های ۶ پیستونه برمبو در جلو و ۲ پیستونه در عقب، وظیفه کنترل سرعت WRX را بر عهده دارند. این خودرو اسپرت چابک با قیمت پایه ۳۶.۹۹۵ دلار عرضه می‌شود.

Subaro WRX

نسخه‌ای ضعیف‌تر از نمونه STI که برای آنهایی که ۴۰ هزار دلار برایشان عدد بالایی به حساب می‌آید ساخته شده است. نمونه‌ای پایه‌ای از WRX که از موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ ۲۶۸ اسب‌بخاری با گشتاور ۲۵۸ پوندفوت (۳۴۹ نیوتن‌متر) بهره می‌برد. با این‌که این خودرو تعدادی از آپشن‌های نسخه STI را ندارد، اما از گیرباکس ۶ سرعته دستی همراه با کیت ترمز قوی و رینگ‌های ۱۸ اینچی بهره می‌برد. قیمت این نمونه از ۲۶.۹۹۵ دلار شروع می‌شود.

نتیجه تصویری برای ‪Subaru WRX‬‏

Toyota 86

خودرو کوپه اسپرت تویوتا که برعکس دیگر خودرو‌های لیست، در خیابان‌های کشورمان دیده می‌شود. خودرویی که قبلا با نام سایون  FR-S عرضه می‌شد، اکنون با نام ۸۶ (که در ایران به آن GT 86 هم می‌گویند) توسط تویوتا تولید می‌شود. موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی این خودرو ۲۰۵ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. ۲ نمونه گیرباکس ۶ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک برای این خودرو در نظر گرفته شده است. صفرتاصد برای نسخه دستی این خودرو در ۷.۷ ثانیه پر می‌شود. مزیت تویوتا ۸۶ دیفرانسیل عقب بودن آن است که می‌تواند برای رانندگان حرفه‌ای هیجان‌انگیز باشد. این کوپه اسپرت که بعضا در کشورمان با قیمتی نجومی به‌فروش می‌رسد، تنها ۲۷.۱۵۰ دلار (مدل۲۰۱۷) قیمت دارد.

 toyota gt86  قیمت تویوتا GT86  مشخصات تویوتا GT86  Subaro WRX  قیمت سوبارو WRX  Mazda MX-5 Miata  قیمت Audi S3  مشخصات آئودی S۳ سدان 2017  قیمت سوپر اسپرت  مجله خودرو  معرفی خودرو  دنیای خودرو  بهترین خودروهای سوپر اسپرت  ارزانترین خودروهای خارجی  Nissan 370Z Nismo  Chevrolet Camaro SS 1LE

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.