هزینه ی تعویض روکش صندلی خودرو چقدر می باشد ؟

0

بررسی ها نشان می دهد که در صورت سالم بودن صندلی های خودرو، به طور متوسط با هزینه ای حدود ۲۰۰ هزار تومان می توانید، ظاهر داخلی خودروی خود را با روکش های صندلی با کیفیت از جنس پارچه یا چرم، متحول کنید.

 هزینه نصب روکش صندلی  هزینه تعویص روکش صندلی پراید  آموزش تمییز کردن روکش چرمی  آموزش نصب روکش صندلی سمند  قیمت روکش صندلی 405  قیمت روکش صندلی پژو پارس  قیمت روکش صندلی پراید  قیمت لوازم جانبی خودرو  هزینه نگهداری خودرو

دخل و خرج خراسان، هم اکنون اجناس موجود در بازار روکش صندلی به دو یا شاید بهتر بگوییم به سه دسته تقسیم بندی می شوند. در این باره محمدیان، فعال صنف دوزندگان اتومبیل مشهد توضیح می دهد:دسته اول روکش هایی که جنس پارچه ای دارند. مزیت این روکش ها این است که در رنگ های متنوع در بازار یافت می شوند. همین طور از منظر استفاده، این جنس روکش در تابستان و زمستان کمتر تحت تاثیر تغییر دما قرار می گیرند. یعنی در تابستان و در اثر گرما و تابش نور خورشید، کمتر داغ شده و در زمستان نیز سرمای کمتری را به سرنشین منتقل می کنند. با این حال باید از یک ویژگی و شاید بتوان گفت عیب این اجناس یاد کرد. روکش های جنس پارچه ای در اثر کثیف شدن با موادی همچون شیر یا روغن، به سختی تمیز می شوند. به خصوص اگر رنگ روشن تری داشته باشند که اثر لک روی آن ها بیشتر به چشم می آید.

به گفته وی، تفاوت در روکش های پارچه ای، صرفاً به جنس آن ها خلاصه نمی شود. بلکه ممکن است برخی روکش ها با یک جنس و ویژگی های ظاهری یکسان، وزن های متفاوتی داشته باشند که در این صورت می توان گفت روکش های دارای پارچه سنگین تر، نسبتاً استقامت بیشتری در مقابل فرسودگی خواهند داشت. همچنین اجناس پارچه ای بهتر، ثبات رنگ بیشتری دارند. برای همین هم هست که توصیه می شود روکش های صندلی از فروشگاه های معتبر خریداری شود.

دسته دوم روکش های صندلی نیز نوع در اصطلاح چرمی آن هاست. ویژگی برجسته این جنس از روکش ها، این است که اغلب آن ها را می توان با یک دستمال مرطوب تمیز کرد و برای همین می توان گفت برای خودروهایی که کاربری آژانس و تاکسی دارند، مناسب تر است. البته می توان گفت این قبیل روکش ها، مطلوب آن هایی که ظاهر اسپرت کابین خودرو را می پسندند نیز هست.

با این حال، این روکش ها یک عیب بزرگ دارند و برخلاف روکش های پارچه ای، در اثر گرمای تابستان داغ و در زمستان بر اثر سرما، خیلی سرد می شوند که ممکن است در ابتدای ورود به کابین خودرو، بسیار به چشم بیاید. همین طور با توجه به قابلیت تعریق در بیشتر این روکش ها، معمولاً این روکش ها برای آن هایی که زیاد با خودروی خود به مسافت های طولانی می روند، توصیه نمی شود.

اما دسته سوم روکش های صندلی، آن هایی هستند که ترکیبی از چرم و پارچه در تولید آن ها به کار رفته است. بر این اساس، قسمت های نشیمن و آن بخش هایی که با بدن سرنشین در تماس است، از جنس پارچه ای است تا تعریق کمتری داشته باشد و سرما و گرما را کمتر انتقال دهد. اما بخش های دیگر مانند قسمت های در اصطلاح پاخور یا پشت صندلی های جلو و… از جنس چرمی است تا قابلیت تمیز کردن را داشته باشد.

وفایی دیگر فعال صنف دوزندگان اتومبیل نیز در این باره به دخل و خرج می گوید: عمده اجناس موجود در بازار، برای خودروهای معمول، به صورت آماده است و در کل روکش دوختنی هم اکنون به مانند سابق زیاد نیست. به گفته وی، هم اینک روکش های قابل قبول از جنس پارچه ای، برای خودروهایی نظیر ال ۹۰، پراید و ۲۰۶، عمدتاً از حدود ۱۰۰ تا ۱۸۰ هزار تومان است. البته در بازار، اجناس کم کیفیت تر برای این خودروها از حدود ۵۰ هزار تومان به بالا نیز یافت می شود. اجناس خاص تر مانند روکش برای خودروهای خارجی هم قیمتی بالاتر داشته و گاه نرخ آن ها تا ۳۵۰ هزار تومان هم می رسد. به گفته وی، تفاوت چندانی بین نوع داخلی و خارجی این محصولات نیست و در هر دو مورد جنس خوب و بد وجود دارد.

اظهارات وفایی درباره نرخ روکش های چرمی نیز حاکی از آن است که محدوده قیمت این اجناس برای خودروهای معمول بازار به مانند روکش های پارچه ای است.

البته باید توجه داشت که نرخ های یادشده، بدون هزینه نصب است. در این صورت و اگر اقدام به خرید روکش خودرو از فروشگاه کردید، باید طبق نرخنامه صنف دوزندگان اتومبیل، هزینه نصبی بین ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان برای خودروهایی نظیر پراید، سمند، تیبا، پارس، ال ۹۰ و دنا بپردازید. در مجموع همان طور که از نظر شما گذشت، می توانید با صرف هزینه ای در حدود ۲۰۰ هزار تومان، یک روکش صندلی خوب برای خودروی خود (خودروهای مرسوم در بازار) تهیه کنید و از زیبایی و تمیزی صندلی های خودروی خود، لذت ببرید.

منبع: روزنامه همشهری
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.