مشکلات بانوان در هنگام مراجعه به کارواش

0

در دنیای کسب و کار، از مشاغل کوچک گرفته تا شرکت های بزرگ بین المللی، در تمام حرفه های مختلف معمولا فرهنگ قالبی وجود دارد، این فرهنگ از دو بخش عمده تشکیل شده، اول فضای موجود در بین کارکنان هر حرفه و دوم نحوه تعامل هرکدام از این کسب و کارها با مردم.

در این میان، در میان اقشار مختلف جامعه، متاسفانه هنوز کسب و کارهایی وجود دارند که شاید برخلاف چیزی که تصور می شود، هنوز برای تمام اعضای یک جامعه استفاده از محصولات یا سرویس های آنها امر خیلی ساده ای نیست.

در حالی که شاید در کشورهایی مانند ایران، از سالها پیش و بسته به فرهنگ و رسوم کشورمان بعضی از مشاغل به اصطلاح “مردانه” و بعضی دیگر “زنانه” شناخته شده اند، اما امروزه با توجه به بیشتر شدن تعداد مشاغل و همچنین حضور پررنگ تر بانوان در جامعه و انجام شغل های مختلف از ساده ترین کارها تا مدیریت کسب و کارهای بزرگ، نیاز به همگانی شدن و سرویس دهی مناسب تر نسبت به گذشته در جامعه امر بسیار مهمی است. با این حال هنوز هم مشاغلی هستند که بانوان کشورمان گاهی در تعامل با آن ها به مشکل بر می خورند.

یکی از این کسب و کارها که اتفاقا در گروه کسب و کارهایی قرار دارد که مردم به صورت روزمره با آن سر و کار دارند، کارواش ها هستند.

تمیز بودن خودروی شخصی به عنوان یکی از مهم ترین دارایی های هر شخص و خانواده  موضوع مهمی است، اما شاید آنقدر ها هم که به نظر می رسد کارواش رفتن و تمیز کردن خودرو برای بعضی از بانوان راحت نباشد. با این مقاله کارواکس  همراه باشید تا با چند نمونه از مشکلاتی که برای خانم ها در کارواش ها وجود دارند آشنا شوید.

بهترین کارواش تهران تعرفه کارواش در تهران درآمد کارواش کارواش تمام اتوماتیک کارواش سیار چیست کارواش نانو چیست مشکلات شغل کارواش کارواش بانوان آدرس کارواش در تهران دانستنی های جالب خودرو

یک محیط مردانه

متاسفانه هنوز فرهنگ قالب جامعه، کارواش را یک شغل “مردانه” می داند. در نتیجه تقریبا تمام کارواش های موجود در کشور محیطی کاملا مردانه دارند، از مدیر کارواش گرفته تا تمامی کارکنان و در کارواش های بزرگتر حتی منشی ها. ( هرچند به تعداد انگشت شمار کارواش هایی هستند که مدیریت و کارکنان آن از بانوان تشکیل شده اند  و اصطلاحاً به آن ها  کارواش زنان میگویند ) .

با وجود چنین محیطی، برای بسیاری از خانم ها، کارواش رفتن تجربه راحتی نیست. در کارواش هایی که کار شست و شوی ماشین به صورت اتوماتیک انجام نمی شود، مشتری ملزم است مدتی را از خودروی خود  پیاده شود و منتظر این پروسه بماند. گاهی اوقات این مدت زمان می تواند به دلیل در نوبت بودن راننده های قبلی طولانی تر باشد. برخی از کارواش ها اتاق انتظاری دارند که راننده ها می توانند در مدتی که کار شست و شوی خودروشان طول می کشد در آنها منتظر بمانند. در صورتی که این انتظار طولانی باشد، گاها ممکن است یک خانم مجبور باشد در اتاقی منتظر بماند که تمامی راننده ها آقایان هستند و این ممکن است محیط کاملا راحتی برای بسیاری از خانم ها نباشد و در نتیجه ممکن است این خانم ها ترجیح دهند بیرون اتاق انتظار  صرف نظر از گرما یا سرمای هوا و عوامل دیگر از این قبیل منتظر بمانند .

برای حل این موضوع، خیلی بهتر است در کارواش ها اتاق انتظار آقایان و خانم ها جدا از هم تعبیه شوند تا خانم ها هم بتوانند در محیطی آرام و مناسب منتظر بمانند. این موضوع می تواند برای جذب مشتری به کارواش ها هم کمک کند ؛ هرچه باشد امروزه بخش زیادی از راننده ها را بانوان تشکیل می دهند.

همچنین، حضور منشی یا کارکنان دیگری که خانم باشند هم می توانند در حفظ و راحتی مشتری های خانم کمک بزرگی به هر دو طرف بکند.

دقت در تمیزی خودرو

به طور معمول، خانم ها به تمیزی و نظم نسبت به آقایان اهمیت بیشتری می دهند. در عین حال، در کارواش ها خیلی اوقات دیده می شود که راننده ها به کارکنان کارواش که در حال شست و شوی بخش های مختلف خودرو هستند بعضی تذکر ها را می دهند. اما از طرف دیگر، در بیشتر موارد خانم ها به خصوص در محیط های مردانه کمی خجالتی هستند. گاهی دیده می شود که اگر خانم ها به کارکنان کارواش برای تمیزتر کردن بخش هایی از خودروشان تذکر می دهند، کارکنان با صبر و احترام کافی برخورد نمی کنند و این موضوع خیلی اوقات باعث می شود خانم ها از تذکر مجدد خودداری کنند و به هر حال سرویس ارائه شده را قبول کنند. این موضوع موجب رنجیدن مشتری های خانم و به طبع از دست دادن مشتری های خانم می شود.

همچنین متاسفانه گاهی خجالتی بودن خانم ها باعث سؤ استفاده کارکنان کارواش ها برای گرفتن انعام بیشتر است .

مشکلات فنی احتمالی

گاهی اوقات در کارواش ها بر اثر شست و شوی موتور اتومبیل و ورود آب به برخی از قسمت های موتور، راننده برای چند دقیقه در روشن کردن خودرو دچار مشکل می شود. از آنجایی که شمار زیادی از راننده های خانم با مسائل فنی مربوط به خودرو ها آشنایی زیادی ندارند، این موضوع می تواند برای آنها دردسر ساز باشد. بنابر این بهتر است در کارواش ها، اگر پس از شست و شوی خودرو چنین مشکلاتی پیش آمد، کارکنان کارواش با صبر و حوصله در روشن کردن خودرو و مشکلات فنی احتمالی دیگر به خانم ها کمک کنند. (هر چند توصیه میشود برای موتورشویی تنها به کارواش هایی مراجعه شود که از محصولات موتورشویی معتبر و استاندارد استفاده کنند )

در نهایت باید همیشه توجه داشت که تعاملات اجتماعی با اقشار ، سنین و جنسیت های مختلف یک جامعه نسبت به هم متفاوتند . یک محیط مطمئن و امن و برخورد مؤدبانه با خانم ها اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین، برای پیشرفت تمام بخش های یک جامعه، از جمله دنیای کسب و کار، بهتر است فرهنگ تعیین جنسیت برای شغل های مختلف را کنار بگذاریم. امروزه در تمام دنیا، نقش خانم ها در اجتماع هر روز  پر رنگ تر می شود پس بهتر است هم از کسب و کارهایی که از تخصص و توانایی خانم ها استفاده بیشتری می شود حمایت کنیم  و هم در تمام کسب و کارهای موجود در جامعه، نیاز ها و معیار های خانم ها بیشتر از قبل در نظر بگیریم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.