هن تنگ x7، شاسی بلند گمنام چینی + قیمت و مشخصات

0

واردکننده هن تنگ هنوز هیچ مجوز ثبت شده ای در سایت رسمی سازمان حمایت جهت پیش فروش هن تنگ ایکس۵ و یا ایکس۷ ندارد. این در حالی است که طبق برخی شنیده‌ها، واردکننده هن تنگ (Hanteng) تنها حدود ۵۰دستگاه از هر یک از ۲مدل را به صورت کاملا وارداتی به کشور آورده و با قیمت‌های ۱۳۰و ۱۵۷میلیون تومان در معرض بازدید خریداران در خیابان سهروردی شمالی قرار داده است.

قیمت هن تنگ x7 مشخصات هن تنگ x7 عکس هانتنگ ایکس 7 قیمت شاسی بلند چینی معرفی خودرو مجله خودرو معرفی خودرو شاسی بلند نمایندگی هن تنگ در ایران HANTENG X7
هن تنگ (Hanteng) نام آخرین برند خودروساز چینی با لوگویی مزین به یک اسپ در حال پرش و محصور در یک دایره قرمزرنگ بوده که به ایران پای گذاشته است. چینی‌ها یکی پس از دیگری وارد بازار ایران می‌شوند و بی آنکه سابقه یا اعتبار خاصی را در کارنامه‌شان داشته باشند، تلاش دارند فروش خود را در بازار ایران به سطحی همپای برندهای کره‌ای و ژاپنی برسانند. البته چینی‌ها در انجام این عملیات تنها نیستند و برخی از واردکنندگان ایرانی را هم به عنوان مشاور کنار خود دارند. بر این مبنا یکی از واردکننده‌های خودرو که اخیرا به فاز تولید توجه دارد برند نوپای چینی هان‌تنگ را که در بخش طراحی شباهت بسیاری به هیوندای دارد به ایران آورده است.

یکی از گالری‌های خودرو در خیابان سهروردی شمالی به مامنی برای عرضه انواع خودروهای گمنام و گران و کم کیفیت هندی و چینی مثل هن تنگ x7 تبدیل شده است

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/37/Hanteng_X7_002_China_2017-04-05.jpg

این برند وضعیت و شرایط فروش عجیبی دارد که توجه به آنها خالی از لطف نیست. برای نمونه این شرکت چینی در فاز اول قصد دارد تنها ۱۰۰ دستگاه خودروهای شاسی بلند خود را به خریداران ایرانی بفروشد غافل از اینکه چه کسی تعهد می‌دهد خدمات پس از فروش، تامین قطعات و مسائل مختلف این تعداد اندک خودرو چینی ناشناس و گمنام در سال‌ها، ماه‌‌ها و حتی هفته‌های آتی به سرانجام روشنی برسد.

البته آنقدر شرایط بازار خودرو ایران در اینروزها آشفته و مغشوش شده که دیگر مسئله خدمات پس از فروش مدت زیادی از بلوغ از صنعت خودرو چین نمی‌گذرد و هنوز هم هستند برندهای نوپا و جوانی که با انگیزه توفیق در بازار بزرگ این کشور و یا صادرات به مناطق کمتر توسعه یافته جهان، راه خود را می‌گشایند. هن تنگ (Hanteng) آخرین مورد از پرونده قطور چینی های تازه کار در بازار ایران است که با عمری کمتر از ۵ سال تلاش دارد در بازار رو به انحصار ایران که ممنوعیت واردات و پیچیدگی های سیاسی آن را در معرض شوک‌های بسیاری قرار داده، موفقیت را تجربه کند. این شرکت که در نخستین نگاه همانند بسیار از اسلاف چینی خود علاقه شدیدی به تقلید از برند کره ای هیوندای دارد، در بخش جلوپنجره مدل ایکس۵ کاملا الگوی مدل توسان ۲۰۱۷ را پیاده کرده است.

هن تنگ که توسط واردکننده‌ای نه چندان باسابقه به نام عظیم خودرو به کشور وارد می‌شود، قرار است محصولی جدید برای شرکتی باشد که چند وقتی است برنامه تولید و عرضه خودروهای هندی فوتون و ماهیندرا را در پیش گرفته است، حال به سراغ برند چینی « هن تنگ » رفته و در حال حاضر دو مدل از خودروهای این برند را به نام‌های ایکس۵ و ایکس۷ به بازار عرضه می‌کند. در حالی که پیش فروش خودروهای وارداتی ممنوع شده، مشخص نیست این شرکت چگونه توانسته محصولاتش را پیش فروش کند؟

از لحاظ ظاهری ایکس۷ را می‌توان ترکیبی از خودروهای چینی و سایر کمپانی‌های خارجی دانست که بخش‌های کپی شده در بدنه آن کاملا مشهود است. نمای جلویی ترکیبی از کوپا ۲۱۰ و فولکس‌واگن تیگوان است که لوگوی هن‌تنگ در وسط جلوپنجره نه‌چندان مرتفع قرار داده شده است. طراحی بخش جلویی چیز جدیدی را ارائه نمی‌کند و حتی چراغ‌ها نیز با فرم تکراری طراحی شده‌اند که خلاقیتی در آن دیده نمی‌شود. در نمای جانبی فضای خالی بین بدنه و لاستیک‌ها بسیار زیاد است و این به‌دلیل کوچک بودن چرخ‌های این خودرو بوده و در اکثر خودروهای چینی، از برندهای نچندان معروف می‌توان این عیب را دید.

در همین بخش می‌توان فرم بدنه‌ای شبیه به خودروهای آئودی و فولکس‌واگن را کاملا دید و حتی رینگ‌های کوچک نیز جذابیت زیادی برای این بخش نداشته‌اند. در بخش عقب، سعی شده از خودروهای بی‌ام‌و برای چراغ‌ها الهام گرفته شود اما نتیجه چیزی شبیه به تیگو ۵ بوده است. هک شدن حروف بزرگ شرکت در قسمت عقب باعث شده تا این قسمت سادگی زیادی نداشته باشد و کمی اوضاع ظاهری بهتر شود. در کل ظاهر ایکس ۷ قابل قبول بوده اما هیچ نشانی از یک خودروی خاص ندارد و هر یک از بخش‌های ظاهری آن را می‌توان در سایر خودروها دید.

 قیمت هن تنگ x7 مشخصات هن تنگ x7 عکس هانتنگ ایکس 7 قیمت شاسی بلند چینی معرفی خودرو مجله خودرو معرفی خودرو شاسی بلند نمایندگی هن تنگ در ایران HANTENG X7

رادار جلو، رادار عقب، چراغ هالوژنیHalogen، چراغ زنونی Xenon، چراغ رانندگی در روزDaylight، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ های جلو، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم کن شیشه عقب، برف پاکن جلو و عقب از نوع ضد خش، سنسور باران، تنظیم برقی آینه ها، گرم کن آینه های جانبی، آینه های تاشو برقی، ریل سقفی آلومینیومی جهت نصب باربند، خروجی اگزوز دوتایی Dual، چراغ های جلو مجهز به سنسور اتوماتیک،  تشخیص نور تجهیزات ظاهری ایکس ۷ را تشکیل می‌دهند.

داخل کابین هن‌تنگ ایکس ۷ از لحاظ طراحی، شیک است اما نباید از کپی بودن آن غافل شد. ایکس ۷ کابینی مشابه خودروهای بی‌ام‌و دارد و حتی در صفحه‌نمایش و غربیلک فرمان نیز این تشابه را می‌توان خیلی روشن دید. اما جنس متریال داخلی ۲بخش‌دارد که یکی پلاستیک خشک و ارزان قیمت بوده و دیگری چرم مصنوعی با کیفیت نچندان بالا است. در بحث متریال داخلی ایکس ۷ یک خودروی ضعیف بوده که توان رقابت با خیلی از محصولات چینی موجود در کشور را ندارد اما هن‌تنگ سعی کرده با بکارگیری تریم دورنگ با طرح چوب، کمی زیبایی به داخل این خودرو اضافه کند.

در بخش فنی هن‌تنگ ایکس۷ از یک موتور ۲.۰ لیتری توربو بهره می‌برد که این موتورها توسط شرکت شنیانگ-میتسوبیشی تولید می شوند. همین موتور در چند خودروی چینی دیگر مانند لندویند X7 و دامای X7 بکار گرفته شده که عملکرد مشابهی با ایکس ۷ دارند. حداکثر توان موتور ۱۹۰ اسب‌بخار در تعداد دور ۵۵۰۰ بوده و گشتاور نیز ۲۵۰ نیوتن‌متر است. استاندارد آلایندگی یورو ۵، گیربکس ۶DCT از دیگر مشخصات فنی ایکس ۷ محسوب می‌شوند.

http://www.carnewschina.com/wp-content/uploads/2016/05/hanteng-auto-x7-1a.jpg

از دیگر مشخصات محصول جدید عظیم‌خودرو می‌توان به وزن خالص ۱۶۸۵کیلوگرمی، حجم فضای بار ۳۴۴ لیتری ،مصرف سوخت ۸.۸ لیتری در حالت ترکیبی اشاره کرد که با توجه به حجم موتور و توربودار بودن آن، انتظار می‌رود با یک شاسی‌ّبلند پر مصرف روبرو شویم. از لحاظ کیفیت سواری و فرمان‌پذیری به‌دلیل گمنام بودن شرکت اطلاعات زیادی در دست نیز و حتی در بحث استاندارد ایمنی نیز ۴ ستاره ایمنی از سوی موسسه چینی کنترل ایمنی، نشان می‌دهد در این بخش نیز نمی‌توان چندان به این محصول اعتماد کرد. موسسه ایمنی چین در کل کمی دست و دلباز عمل می‌کند و ستاره‌های خود را راحت‌تر از سایر کشورها به محصولات اختصاص می‌دهد. از لحاظ قیمت ایکس ۷ در چین با قیمت ۷۹.۸۰۰ الی ۱۴۹.۸۰۰ یوان عرضه شده که با توجه به نرخ سود شرکت و نوسانات ارز، باید در کشور ما بیش از ۱۵۰ میلیون تومان قیمت داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.