آشنایی با سرجیو مارچیونه بزرگ‌ مرد دنیای خودروسازی +تصاویر

0

صنعت‌خودروسازی موفقیت خود را مدیون چهره‌های سرشناسی است که با تلاش و نوآوری دورنمای این صنعت را ترسیم کرده‌اند، در بین این چهره‌های سرشناس سرجیو مارچیونه به عنوان فردی شناخته می‌شود که صنعت خودروسازی بسیاری از پیشرفت‌های خود را مدیون این بزرگ‌مرد خودروساز می‌داند.

شوربختانه باید گفت این مرد افسانه‌ای صنعت خودرو دیگر در میان ما نیست و چند روز پیش چشم از دنیا فرو بست اما دستاوردهای سرجیو مارچیونه هرگز از ذهن هواداران این صنعت پاک نمی‌شود.

سرجیو مارچیونه تاریخچه شرکت فیات همسر سرجیو مارچیونه بیوگرافی سرجیو مارچیونه دانستنی های جالب خودرو سرنوشت بزرگان خودرو زندگی افراد معروف داستان های جالب جالب و خواندنی سرجیو مارکیونه، مدیرعامل فراری

مارچیونه حدود ۱۴ سال پیش سکان مدیریت فیات را در اختیار گرفت و از آن زمان تاکنون تغییرات بنیادی را در این برند ایجاد کرده است، دستاوردهای این مدیر ارشد که هدایت برند‌های فراری و FCA را نیز بر عهده داشته است در قسمت‌های مختلف صنعت خودروسازی مشهود است.

به همین دلیل قصد داریم در ادامه نگاهی به شخصیت این مرد بزرگ داشته باشیم و دستاوردهایی که سرجیو مارچیونه در اختیار صنعت خودروسازی قرار داده است را بررسی کنیم.

لباس و پوشش مخصوص مارچیونه

خداحافظی با بزرگ‌مرد خودروسازی؛ نکته‌های جالبی از دستاورد‌های سرجیو مارشیونه

سرجیو مارچیونه از آن دسته مدیرانی بود که علاقه زیادی به لباس‌های رسمی و کت‌وشلوار نداشت، به همین دلیل در بیشتر مواقع این مدیر ارشد را در سویشرت‌های مشکی مشاهده می‌کردیم. مارچیونه حتی در جلسات رسمی FCA نیز کت‌و‌شلوار نمی‌پوشید.

جالب است بدانید مارچیونه حتی در ملاقات‌های بسیار رسمی نیز کت‌و‌شلوار بر تن نمی‌کرد و در دیدارش با دونالد ترامپ همچنان یک سویشرت مشکی بر تن داشت.
صداقت در رفتار و کردار

خداحافظی با بزرگ‌مرد خودروسازی؛ نکته‌های جالبی از دستاورد‌های سرجیو مارشیونه

تجربه نشان داده است شرکت‌های بزرگ و مدیران این شرکت‌ها تمایلی به اعتراف به اشتباهات گذشته ندارند اما داستان مارچیونه فقید فرق می‌کند. این مدیر ارشد زمانی که متوجه می‌شد FCA اشتباهی انجام داده است با صراحت به این اشتباه اعتراف می‌کرد.

جالب است بدانید سرجیونه حتی در بعضی از بازه‌های زمانی از مشتریان برند‌های تحت امر خود درخواست می‌کرد خودورهای این برندها را خریداری نکنند. در این زمینه می‌توان به سخنرانی سال ۲۰۱۴ مارچیونه اشاره کرد. وی در این سخنرانی خطاب به مشتریان گفت اگر به فکر خرید فیات مدل ۵۰۰e هستید امیدوارم از خرید خود صرف‌نظر کنید چرا که هر کدام از این خودروها چیزی حدود چهارده هزار دلار برای فیات هزینه برمی‌دارد.

مارچیونه در اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز طی مصاحبه‌ای اعلام کرد خودروی مازراتی لوانته آنچنان که باید و شاید به بازار معرفی نشده است و در عرضه این خودرو اشتباهات زیادی را انجام داده‌اند.

تصمیمات جسورانه

خداحافظی با بزرگ‌مرد خودروسازی؛ نکته‌های جالبی از دستاورد‌های سرجیو مارشیونه

مارچیونه مدیر جسوری بود و از تصمیمات بزرگ هیچ عبایی نداشت که در این زمینه می‌توان به خودروی داج دارت اشاره کرد. این سدان کامپکت قرار بود به عنوان یک خودروی کوچک و جمع‌و‌جور راهی بازار شود در حالی که در آن زمان تقاضا برای خودروهای کراس‌اوور رو به افزایش بود.

خودروی داج دارت در سال ۲۰۱۳ راهی بازار شد و سه سال بعد مارچیونه با جسارت تمام اعلام کرد که این خودرو به همراه کرایسلر ۲۰۰ در عرض ۱۸ ماه از چرخه تولید خارج خواهند شد تا FCA تمرکز بیشتر بر روی ساخت خودروهای کراس‌اوور داشته باشد.

داستان خودروی شاسی‌بلند فراری نیز یکی دیگر از مثال‌های جالبی است که حکایت از جسارت در تصمیم‌گیری مارچیونه دارد. این مدیر ارشد در سال ۲۰۱۶ گفته بود برای ساخت یک خودروی فراری شاسی‌بلند باید از روی جنازه وی رد شوند، اما همین مدیر دو سال بعد به اشتباه خود اعتراف کرد و از عرضه مدل شاسی‌بلند یک خودروی فراری خبر داد.

همکاری با برند Waymo

خداحافظی با بزرگ‌مرد خودروسازی؛ نکته‌های جالبی از دستاورد‌های سرجیو مارشیونه

شرکت Waymo یکی از زیرمجموعه‌های گوگل به حساب می‌آمد که در زمینه ساخت خودروهای خودران فعالیت داشت، Waymo سفارش تعدادی خودروی کرایسلر پاسیفیکا را به FCA داد، این سفارش‌ها در ابتدا چیزی حدود یک‌صد دستگاه خودرو بود تا اینکه پس از گذشت مدتی Waymo چیزی حدود ۶۲ هزار دستگاه خودروی کرایسلر پاسیفیکا را سفارش داد.

این میزان سفارش موفقیت زیادی را برای مارچیونه به دنبال داشت و این مدیر ارشد توانست برند کرایسلر را به عنوان برندی محبوب در زمینه خودروهای خودران مطرح کند. در حال حاضر نمی‌توان در خصوص این اقدام مارچیونه نتیجه‌گیری کرد اما بدون شک گذشت زمان صحت تصمیم این مدیر ارشد را تأیید خواهد کرد.

تثیبت وضعیت تیم فرمول یک فراری

خداحافظی با بزرگ‌مرد خودروسازی؛ نکته‌های جالبی از دستاورد‌های سرجیو مارشیونه

مارچیونه در سال ۲۰۱۴ سکان فراری را به عنوان مدیرعامل این برند در اختیار گرفت، در آن زمان تیم فرمول یک فراری وضعیت خوبی در مسابقات نداشت و مارچیونه از عزم خود برای بازگرداندن و ثبات تیم فرمول وان به مسابقات حرفه‌ای خبر داد.

برای رسیدن به این هدف مارچیونه نیروهای تازه‌نفسی برای تیم فرمول یک فراری استخدام کرد و به لطف این نیروها، فراری توانست در مسابقات اتومبیلرانی خودی نشان دهد و جایزه‌های مختلفی را کسب کند.

در حال حاضر تیم فرمول یک فراری در مکان دوم در مسابقات قهرمانی Constructors قرار دارد.

تحول برند داج

خداحافظی با بزرگ‌مرد خودروسازی؛ نکته‌های جالبی از دستاورد‌های سرجیو مارشیونه

بدون شک اگر مدیریت مارچیونه نبود مدل‌های جدید داج عمل‌کرد و کارآیی اکنون را نداشتند. زمانی که مارچیونه مدیریت برند داج را در اختیار گرفت خودروهای این برند آنچنان که باید و شاید طرفدار نداشتند و دیگر خبری از قدرت و کارایی که در برند داج شاهد بودیم را در مدل‌های جدید داج سراغ نداشتیم.

مارچیونه کمک کرد تا خودروهای داج چلنچر، چارجر، دورانگو و جورنی تحولی تازه پیدا کنند و خودروهای اخیر داج مانند داج چلنجر R/T Scat Pack 1320 حکایت از مدیریت مارچیونه دارد و قدرت برند داج را به رخ رقبا می‌کشد.

کمک به حضور مجدد برند آلفا رومئو در آمریکا

خداحافظی با بزرگ‌مرد خودروسازی؛ نکته‌های جالبی از دستاورد‌های سرجیو مارشیونه

فروش خودروهای برند آلفا رومئو در سال ۱۹۹۵ در آمریکا متوقف شد تا اینکه مارچیونه در سال ۲۰۱۳ برند آلفا رومئو را با حضور خودروی ۴C کوپه دوباره روانه آمریکا کرد. این روزها شاهد فروش آلفا رومئو سدان Gilulia و شاسی‌بلند Stelvio در آمریکا هستیم. حضور خودروهای برند آلفا رومئو در آمریکا به همین‌جا ختم نمی‌شود و انتظار راهی شدن خودروهای بیشتری را با برند آلفا رومئو در بازار آمریکا داریم.

مشارکت و همکاری با برند‌های مختلف

خداحافظی با بزرگ‌مرد خودروسازی؛ نکته‌های جالبی از دستاورد‌های سرجیو مارشیونه

با نگاهی به سابقه مدیریت سرجیو مارچیونه می‌توان متوجه شد که این ابرمرد صنعت خودروسازی علاقه زیادی به همکاری با سایر شرکت‌ها داشته است تا از این طریق هزینه ساخت قطعات خودروهای برندهای زیر مجموعه مدیریت خود را کاهش دهد.

در این زمینه می‌توان به تلاش‌های مارچیونه برای خرید FCA از جانب جنرال موتورز اشاره کرد. مارچیونه برای رسیدن به این هدف با ماری بارا، مدیر جنرال موتورز جلسه‌‌های حضوری مختلفی برگزار کرد اما هرگز نتوانست این شرکت را متقاعد کند.

مارچیونه پس از جنرال موتورز سراغ PSA که مالکیت برند‌های رنو و پژو را در اختیار دارد رفت، مدتی نیز خبرهایی از تلاش‌های مارچیونه برای همکاری با خودروسازان چینی به گوش می‌رسید. در این اواخر شایعاتی مبنی بر احتمال همکاری FCA و هیوندای به گوش می‌خورد اما هر دو شرکت این شایعات را رد کردند.

مارچیونه و فراری

خداحافظی با بزرگ‌مرد خودروسازی؛ نکته‌های جالبی از دستاورد‌های سرجیو مارشیونه

در سال ۲۰۱۴ سرجیو مارچیونه، لوکا مونتزمولو، یکی از مدیران فراری را کنار زد. مدتی بعد نیز از تصمیم خود برای جدا کردن برند فراری از زیرمجموعه FCA خبر داد.

این تصمیم یک سال دیگر به صورت رسمی با پرکردن اسناد مربوط به این کار عملی شد تا اینکه نهایتاً در سال ۲۰۱۶ مارچیونه مدیر عامل فراری شد اما عمر مارچیونه به دنیا نبود تا افتخارهای بیشتری را برای فراری رقم بزند.

مارچیونه و برند کرایسلر

خداحافظی با بزرگ‌مرد خودروسازی؛ نکته‌های جالبی از دستاورد‌های سرجیو مارشیونه

مارچیونه مردی بود که توانست برند کرایسلر را روی پا نگه دارد، جالب است بدانید مارچیونه سکان کرایسلر را در زمان ورشکستگی این برند در اختیار گرفت، این مدیر ارشد در میان ۴ هزار نفر از کارکنان کرایسلر حضور پیدا کرد با سخنرانی خود به این کارمندان روحیه داد.

در این قسمت به پایان فهرست دستاوردهایی رسیدیم که سرجیو مارچیونه فقید به صنعت خودروسازی عرضه کرده است، پیشنهاد می‌‌کنیم اگر شما هم از علاقه‌مندان این بزرگ‌مرد صنعت خودروسازی هستید و نکته خاصی از زندگی مارچیونه سراغ دارید، در قسمت نظرات ما و سایر کاربران را در جریان قرار دهید.

برترین ها

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.