برای تغییر کامل رنگ خودرو چه شرایطی لازم هست ؟

0

سرهنگ ترحمی با بیان اینکه برای تغییر رنگ خودرو، مالک باید با مراجعه به مراکز شماره گذاری یا تعویض پلاک در سراسر کشور درخواست خود را ارائه دهد، افزود: پس از بررسی و انجام کار کارشناسی از سوی کارشناس عالی پلیس راهنمایی و رانندگی در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه به مالک خودرو اعلام می شود.

شرایط قانونی تغییر رنگ خودرو شرایط قانونی تعویض موتور هزینه تغییر رنگ خودرو هزینه تعویض اتاق خودرو جریمه تغییر رنگ خودرو هزینه تغییر رنگ پراید دانستنی های مهم خودرو

سرهنگ ترحمی رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا اظهار کرد: تغییر رنگ خودرو تابع قوانین و مقرراتی از سوی پلیس راهور است.
وی با بیان اینکه برای تغییر رنگ خودرو، مالک باید با مراجعه به مراکز شماره گذاری یا تعویض پلاک در سراسر کشور درخواست خود را ارائه دهد، افزود: پس از بررسی و انجام کار کارشناسی از سوی کارشناس عالی پلیس راهنمایی و رانندگی در کوتاه ترین زمان ممکن نتیجه به مالک خودرو اعلام می شود.
رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا ادامه داد: پلیس هیچگاه با تغییر رنگ به رنگ های ترکیبی، رنگ های استتار و یا رنگ هایی که مربوط به خودروهای یک دستگاه یا نهادی مانند پلیس، دستگاه های امدادی یا تاکسی ها است، موافقت نمی کند.
سرهنگ ترحمی گفت: مالک خودرو در صورت تایید و صدور مجوز می تواند نسبت به تغییر رنگ خودرو اقدام کند و پس از تغییر رنگ، پلیس از وضعیت جدید خودرو بازدید می کند که این تغییر باید در سند خودرو اعمال شود.
رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا بیان کرد: اگر مالک خودرو به صورت خودمختار و بدون مجوز رنگ خودرو را عوض کند، تخلف وی به هیئت رسیدگی به موضوع ماده ۵ قانون رسیدگی به تخلفات و ۳۰ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی ارجاع داده می شود و در صورت تایید، مالک خودرو از یک چهارم تا یک هشتم ارزش هزینه تغییر رنگ جریمه می شود و باید خودرو را به حالت قبلی برگرداند.
سرهنگ ترحمی در پایان گفت: تغییر رنگ اصولی دارد، بطوریکه باید رنگ مورد نظر جزء رنگ‌هایی باشد که خودروساز خودروهایی با این رنگ تولید کرده است.
به‌طور کلی هزینه تعویض رنگ خودرو از ۴ میلیون تومان آغاز می‌شود. بد نیست بدانید تغییر رنگ خودرو در برخی از موارد منجر به افت قیمت خودرو می‌شود و در برخی از موارد افزایش قیمت خودرو را دربر‌دارد. خودروهای لوکس معمولا به‌دلیل «خاص» شدن رنگشان و تک‌رنگ بودن، قیمتشان افزایش پیدا می‌کند اما خودروهای مدل پایین‌تر با افت قیمت مواجه می‌شوند.
کجاها باید برویم؟ مهم‌ترین مرجعی که برای تغییر رنگ خودرو با آن سر و کار دارید مراکز تعویض پلاک هستند؛ مرکز «میثم» در جاده مخصوص کرج، مرکز «الغدیر» در یافت‌آباد، مرکز «اتحاد» در تهرانپارس و مرکز خاوران در جاده‌ امام‌رضا(ع) و مرکز چیتگر. بعد از تأیید تقاضا، باید یک کارگاه صافکاری و نقاشی کاربلد پیدا کنید.
برای اخذ گواهی عدم‌خلافی خودرو به پلیس+۱۰ مراجعه می‌کنید و مدارک احراز محل سکونت را در شورایاری محل یا شورای شهر تأیید خواهید کرد. برای دریافت کارت جدید خودرو باید به اداره راهنمایی و رانندگی محل سکونت خود سری بزنید.
به چه مدارکی نیاز دارید؟
برای تعویض رنگ خودرو نیاز به اصل و کپی مدارک شناسایی مالک خودرو دارید و همچنین کارت‌خودرو و بیمه‌نامه آن. فیش پرداخت عوارض شهرداری را هم به همراه داشته باشید. گواهی عدم‌خلاف خودرو را از پلیس+۱۰ دریافت کنید. برای تهیه گواهی احراز محل سکونت می‌توانید از سند قانونی منزل مسکونی، اجاره‌نامه، تأییدیه شورای شهر و هر مدرک قانونی‌ای که محل سکونت شما را معرفی و تأیید کند استفاده کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.