تجربه رانندگی با بچه غول جدید فورد: رنجر رپتور ۲۰۱۸ +تصاویر و مشخصات

0

با فوکوس RS دنیای پیکاپ ها ملاقات می‌کنیم! فورد رنجر رپتور خشن‌ترین پیکاپ یک تنی کلاس بوده و بدنه و ظاهر آن به گونه‌ای طراحی شده که انگار آماده شرکت در مسابقات رالی می باشد.

این خودرو برای گسترده‌تر کردن جذابیت پیکاپ ها در اروپا، جایی که ون‌ها آقایی می‌کنند طراحی شده است و همان‌گونه که گفته شده بود این خودرو در سال ۲۰۱۹ وارد بازار بریتانیا می‌شود.

مجله خودرو معرفی خودرو خودروهای 2018 مشخصات فورد رنجر رپتور قیمت فورد رنجر رپتور فورد رنجر رپتور 2018 تجربه رانندگی بررسی فورد رنجر رپتور بررسی پیکاپ فورد رنجر رپتور

هدف فورد از ساخت این خودرو تبدیل رنجر پرفروش به خودرویی است که معمولاً “خودروی لایف استایل” نامیده می‌شود. رپتور پیکاپی است که به اندازه همسان‌های کاری خود به کار گرفته نمی‌شود و بیشتر روی پرفورمنس و قدرت تمرکز دارد.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/08/10-10fordrangerraptor.jpgداخل کابین این پیکاپ شاهد حذف پشت آمپرهای استاندارد و استفاده از صفحه‌نمایش اسپورت‌تری هستیم. غربیلک فرمان نیز فربه‌تر بوده و نوارهای قرمز مرکزی در آن خودنمایی می‌کنند. همچنین صندلی‌های اسپورت دارای بالشتک‌های ضخیم‌تری در طرفین بوده و لوگوهای رپتور نیز روی آن‌ها خودنمایی می‌کنند.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/08/3-3fordrangerraptor.jpg
زیر پوست این خودرو تنظیمات سفارشی شاسی به همراه فنرهای پیچشی در عقب دیده می‌شوند. فاصله بین چرخ‌های روبرویی نیز افزایش یافته و جذب‌کننده‌های شوک بکار رفته از رالی الهام گرفته‌اند. به این مجموعه باید لاستیک‌های آفرود را هم اضافه کرد تا یک هیولای آفرود شکل بگیرد.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/08/4-4fordrangerraptor.jpg
برجستگی‌های بال‌های جلویی از پلاستیک فشرده‌شده ساخته شده‌اند درحالی‌که بخش‌های عقب از جنس فلز هستند. سپرها نیز به خاطر عملکرد آفرود رپتور ارتقا یافته‌اند و پله‌های جانبی نیز از منیزیوم ساخته شده‌اند.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/08/2-2fordrangerraptor.jpg
رنجر رپتور علیرغم همه‌ی این ریزه‌کاری‌ها خودرویی سنگین بوده و با وزن ۲۴۰۴ کیلوگرمی ۲۰۰ کیلو سنگین‌تر از نسخه استاندارد رنجر می باشد. خوشبختانه ترمزهای دیسکی در هر چهار چرخ قدرت توقف قابل‌توجهی را فراهم می‌کنند.

مجله خودرو معرفی خودرو خودروهای 2018 مشخصات فورد رنجر رپتور قیمت فورد رنجر رپتور فورد رنجر رپتور 2018 تجربه رانندگی بررسی فورد رنجر رپتور بررسی پیکاپ فورد رنجر رپتور
عملکرد شاسی این خودرو خواه در جاده باشید یا در آفرود مناسب ارزیابی می‌شود. شوک‌های فاکس در مسیرهای خشن به نرمی اکثر دست‌اندازها را جذب می‌کنند و راحتی خودرو را می‌توان با زمان حرکت در بزرگراه مقایسه کرد.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/08/5-5fordrangerraptor.jpg
لاستیک‌ها به‌طور سورپرایز کننده‌ای صدای کمی تولید می‌کنند و فرمان نیز دقیق بوده و این موضوع را به ندرت می‌توان در کلاس پیکاپ ها دید. فقط در زمان پارک خودرو در شهر باید مراقب بود زیرا شعاع گردش رنجر رپتور عدد قابل‌توجه ۱۲.۹ متر می باشد. اورهنگ های جلو و عقب کوتاه‌تر و ارتفاع بیشتر از سطح زمین به این معنی است که رپتور می‌تواند اکثر موانع آفرود را به راحتی پشت سر بگذارد.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/08/13-13fordrangerraptor.jpg
تنها نقطه‌ضعف این مجموعه پیشرانه‌ای است که گاها کم می‌آورد. این پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توئین توربو از نوع دیزلی بوده و در مواقع نیاز توان کمتری دارد.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/08/12-12fordrangerraptor.jpg
علیرغم اینکه قدرت و گشتاور این پیشرانه جدید در مقایسه با پیشرانه ۵ سیلندر ۳.۲ لیتری دیزلی بیشتر بوده و نسبت‌های دنده اضافی آن شتاب گیری بهتری را ارائه می‌کند اما رپتور آن عملکرد برجسته‌ای را که انتظار دارید به نمایش نمی‌گذارد.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/08/8-8fordrangerraptor.jpg
اگرچه خودروهایی از این دست شتابی در حد سوپرکارها ندارند و انتظاری هم از آن‌ها نمی‌رود اما فولکس‌واگن آماروک ۶ سیلندر و مرسدس بنز X350d قوی‌تر نشان می‌دهند؛ اما فورد می‌گوید رنجر توجهی به شتاب‌گیری خط مستقیم نداشته و بیشتر به قابلیت‌های آفرود خود می‌نازد.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/08/6-6fordrangerraptor.jpg
و این جای شرمساری است. شکی وجود ندارد که رنجر رپتور ظاهری شگفت‌انگیز دارد اما نمی‌توانیم از فکر اینکه می‌توانست بهتر از این‌ها باشد دربیاییم.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2018/08/1-1fordrangerraptor.jpg
امیدواریم همکاری مشترک فورد و فولکس‌واگن در بخش خودروهای تجاری باعث شود روزی پیشرانه ۶ سیلندر آماروک در رنجر رپتور بکار رود.

فورد رنجر رپتور ایده‌ی تولید یک پیکاپ اسپورت را به سطح جدیدی رسانده است. سواری این خودرو تیزتر از هر رقیب دیگری بوده و فرمان و پایداری سواری تحسین‌برانگیزی دارد. رنجر نخواسته توانایی آفرود خود را قربانی پرفورمنس جاده کند اما آنچه ما را ناامید می‌کند پیشرانه است. استفاده از یک پیشرانه ۶ سیلندر با گشتاور بالا شاید باعث شود یک پیکاپ خوب به نمونه‌ای عالی تبدیل شود.

مشخصات فورد رنجر رپتور

      • قیمت: ۴۲۵۰۰ پوند (تخمینی)
      • پیشرانه: ۴ سیلندر ۲ لیتری دیزلی
      • قدرت/گشتاور: ۲۱۰ نیوتون متر/۵۰۰ نیوتون متر
      • گیربکس: ۱۰ سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
      • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۵ ثانیه
      • حداکثر سرعت: ۱۷۰ کیلومتر در ساعت
      • مصرف سوخت: ۸.۲ کیلومتر در ساعت
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.