راهنمای کامل خرید بهترین بیمه بدنه پراید (سایپا ۱۱۱، سایپا ۱۳۲، سایپا ۱۳۱)

0

بیمه بدنه پراید یکی از پرفروش‌ترین محصولات بیمه‌ای در کشور محسوب می‌شود که به دلیل گستردگی وجود این خودرو در کشور بوده و به نظر می‌رسد که با توجه به افزایش قیمت این خودرو تا ۴۲ میلیون تومان (به شرط عدم افزایش در زمانی که این مقاله را می‌خوانید!) افراد بیشتری برای بیمه کردن خسارت‌های مربوط به خودشان به شرکت‌های بیمه مراجعه می‌کنند که به همین دلیل راهنمای کاملی از خرید این بیمه نامه را برای شما آماده کردیم.

هزینه بیمه بدنه خودرو قیمت بیمه بدنه پراید راهنمای خرید بیمه خودرو پراخت خسارت بیمه بدنه بیمه بدنه پراید 132 دانستنی های بیمه ارزانترین بیمه شخص ثالث ارزانترین بیمه بدنه ماشین بهترین بیمه بدنه خودرو بیمه بدنه خودرو چیست
بیمه بدنه پراید را شاید بتوان ارزان‌ترین بیمه نامه در بین همه خودروها نامید چرا که اصولا به دلیل ماهیت این بیمه نامه و وابسته بودن آن به قیمت خودرو و عدم وابستگی به نرخ دیه و امثال آن، بسیار به صرفه خواهد بود که با ارقام بسیار پایین بتوان این بیمه نامه را خرید و در موارد ضروری از آن بهره برد که بدیهی‌ترین آن تصادفاتی است که خودمان مقصر آن هستیم و صرفا باید خسارت طرف مقابل را پرداخت نماییم و کسی عهده‌دار خسارت اتومبیل ما نخواهد بود. در این اتفاق، شرکت بیمه طرف قرارداد ما در بیمه بدنه وارد عمل شده و خسارت‌های مربوط به خودروی ما را پرداخت می‌کند.

بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه

از دیگر منافع بسیار خوب این بیمه نامه برای خودروهایی مانند پراید، پرداخت خسارتی است که در هنگام سرقت انجام می‌شود چرا که سهل‌الوصول بودن سرقت پراید برای سارقین چیزی است که قطعا در شبکه‌های اجتماعی آن را مشاهده کردید و به کرات این موضوع در رسانه‌های مختلف بررسی شده است و هر چقدر هم از وسایل ایمنی مانند دزدگیر و قفل پدال و فرمان نیز استفاده کنید بازهم صرفا سرقت را کندتر کردید و هیچ تضمینی برای عدم سرقت وجود ندارد!

پس بهترین کار برای جلوگیری از ضرر هنگفت آن هم در این زمانه گرانی، استفاده از بیمه بدنه پراید است که با هزینه اندکی در حدود ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید از یک ضرر هنگفت چند ده میلیونی جلوگیری کنید!

نکته اصلی در مورد بیمه بدنه پراید این است که باید بدانید دو نوع پوشش کلی در آن وجود دارد که اولین پوشش مربوط به خسارات اصلی بوده و دومین پوشش مربوط به خسارات فرعی یا پوشش‌های فرعی است. در مورد پوشش‌های ابتدایی باید بدانید که خسارات اصلی در آن تعبیه شده است و اگر مشتری نیازمند پوشش‌های بیشتر برای اتفاقات دیگرِ ممکن مانند پاشش مواد شیمیایی یا شکست درجای شیشه و … باشد می‌تواند از پوشش‌های فرعی بیمه بدنه استفاده کند.

چه خسارت‌هایی تحت پوشش بیمه بدنه پراید است؟پس از صحبت در مورد کلیت این بیمه نامه به جزئیات مربوط به هر یک از پوشش‌های خسارتی آن می‌پردازیم که قطعا در تصمیم گیری شما تاثیرگذار خواهد بود. ابتدا شما باید بدانید که بیمه بدنه در چه مواقعی به درد شما خواهد خورد و می‌توانید از آن استفاده کنید.

۱- اگر دو وسیله نقلیه به هم برخورد کنند و شما مقصر حادثه باشید. (در زمانی که طرف مقابل مقصر حادثه است می‌بایست از بیمه شخص ثالث او، خسارت شما پرداخت شود)

۲- پراید شما با یک شی ثابث برخورد کند، به طور مثال شما با تیر چراغ برق یا دیوار برخورد کنید.

۳- خودروی شما واژگون شود یا به دره‌ای سقوط کند.

۴- خودروی شما دچار آتش سوزی، صاعقه، انفجار شود.

۵- در صورتیکه خودروی شما به صورت جزئی یا کلی سرقت شود. پس از سرقت در صورتیکه خودروی شما آسیب دیده باشید توسط شرکت بیمه جبران می‌شود.

۶- خسارت‌هایی که در حین نجات خودرو به آن وارد می‌شود توسط شرکت بیمه تامین می‌شود. به معنای دیگر اگر می‌توانید خودرویتان را نجات دهید باید این کار را انجام دهید تا حداقل لاشه خودرو به دست شرکت بیمه برسد.

۷- در صورتیکه باطری و لاستیک ماشین شما دچار آسیب شود تا ۵۰ درصد مبلغ نوی آنها توسط شرکت بیمه پرداخت می‌گردد.

۸- خسارت‌های مربوط به بلایای طبیعی که به همین نام در پوشش‌های فرعی وجود دارد. در صورت وقوع سیل، زلزله و … که این سال‌ها بسیار زیاد شده است، می‌توانید از شرکت بیمه خسارت دریافت کنید.

۹- خسارت‌های مربوط به عدم استفاده از خودرو به هر دلیلی از جمله تعمیرات آن که شرکت بیمه برای هر روز عدم استفاده چیزی در حدود ۲۰ هزار تومان به شما پرداخت می‌کند.

۱۰- خسارت مربوط به افت قیمت خودرو به دلایل مختلف که می‌توانید در صورت عملی شدن این خسارت، چک مبلغ خسارت را از شرکت بیمه دریافت کنید.

آیا خرید بیمه بدنه پراید عقلانی است؟

بعضا شنیده می‌شود که می‌گویند خرید بیمه بدنه مخصوص خودروهای گران‌قیمت خارجی است ولی این باور بسیار غلط است. حتی اگر گران شدن اخیر خودروهای سواری را در نظر نگیریم و قیمت پراید را همان ۲۰ میلیون تومان قبلی در نظر بگیریم، خرید بیمه بدنه برای آن یک کار عقلانی بوده و صاحب خودرو با پرداخت مبلغی در حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان می‌توانست از خسارت‌های میلیونی جلوگیری کند!

این در حالی است که قیمت پراید در حال حاضر به دوبرابر قیمت قبلی رسیده است و منطقی بودن خرید آن را بیش از قبل می‌نماید.

چه خسارت‌هایی تحت پوشش بیمه بدنه پراید نیست؟پس از اینکه دانستیم اغلب موارد مربوط به خسارات بیمه بدنه چه مواردی هستند به سراغ مفاد خارج از تعهدات این بیمه نامه می‌رویم:

۱- در صورتیکه خسارات مربوط به دعوا و شورش باشد که طبیعی است خسارت در دعوای دیگری در دادگاه مشخص و پرداخت می‌گردد.

۲- خسارات مربوط به تعقیب و گریز پلیس که صاحب خودرو از تسلیم شدن در برابر قانون فرار می‌کند. (بدیهی است که موارد مربوط به خودروهای سرقتی و تعقیب و گریز پلیس با سارق متفاوت بوده و بیمه ملزم به پرداخت است)

۳- در صورتیکه خسارت عمدی بوده و این موضوع برای کارشناس محرز شود!

۴- خسارت‌های مربوط به راننده مست.

۵- خسارت مربوط به رانندگی بدون گواهینامه.

همه اطلاعاتی که باید از بیمه بدنه پراید بدانید که به شما نمی‌گویند!اولین نکته در مورد دریافت خسارت از بیمه بدنه خودرویتان این است که شما در هنگام مراجعه به شرکت بیمه تمام خسارت خود را دریافت نمی‌کنید، بلکه با کسر فرانشیر مربوط به قرارداد این پرداختی به شما انجام می‌شود. البته شما می‌توانید با پرداخت هزینه اضافی در زمان خرید بیمه می‌توانید این فرانشیز را حذف کنید.

به طور مثال اگر پراید شما ۳۰ میلیون تومان بیارزد و دزدیده شود، بیمه به شما چیزی در حدود ۲۴ میلیون تومان پرداخت خواهد کرد. البته برای دریافت این مبلغ چیزی در حدود ۱ تا ۳ ماه فرصت نیاز خواهد بود تا اولا سرقت خودرو محرز شود دوما اینکه مراحل اداری پرداخت انجام شود.

نکته بعدی اینکه تقریبا در زمان خرید مدل‌های مختلف پراید در قیمت بیمه تاثیرگذار نیست بلکه قیمت اعلامی شما به شرکت بیمه مبنای محاسبه بیمه خواهد بود. همچنین اگر شما به طور مثال پراید خود را ۶۰ میلیون تومان قیمت خودرو بیمه کرده باشید بدیهی است در صورت سرقت این رقم مبنای محاسبه قرار نمی‌گیرد و قیمت روز خودروی شما با مدلی که اعلام کردید مبنای محاسبه خواهد بود.( البته شرکت بیمه بر مبنای این رقم از شما پول می‌گیرد)

نکته بعدی اینکه شرکت‌های مختلف در زمان پرداخت خسارت رفتارهای متفاوتی دارند. سعی کنید در زمان خرید بیمه نامه به این موضوع توجه کنید تا از شرکتی بیمه نامه خریداری کنید که بتوانید خسارت خوبی از او بگیرید.

یک نمونه قیمت برای بیمه بدنه پراید با قیمت ۲۰ میلیون تومان:

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌شود لزوما همه شرکت‌ها برای یک پراید ۲۰ میلیون تومانی پوشش‌های مختلف را ارائه نمی‌کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.